Foamea emoţională- Şi tu ai o astfel de problemă ?

• publicat la: 8 septembrie 2011
Foamea emoţională- Şi tu ai o astfel de problemă ?

Mâncăm pentru că ne e foame. Mâncăm pentru că avem poftă de un anumit aliment. Mâncăm pentru a avea energie. Sau mâncăm pentru a depăşi unele emotii? Mâncatul emoţional este o problemă cu care se confruntă multe persoane, deşi nu toate acceptă ori constientizează acest lucru. Ce inseamnă de fapt foamea emoţională?

Inseamnă că nu organismul iti dictează senzaţia de foame, ci mai degrabă … sentimentele. Inseamnă că mănânci atunci când nu ai nevoie, când corpul tău nu cere acest lucru. Inseamnă că acest tip de foame poate fi periculos pentru sănătate, atât de periculos incât ar putea fi incadrat in categoria tulburărilor de alimentatie. Cum iti dai seama că mănânci emotional? In primul rând realizezi că mănânci de fiecare dată când simti o emotie mai puternică – te desparti de iubit si iti cumperi o cutie mare cu bomboane de ciocolată. Ai un examen important si nu te poti opri din mâncat, te-ai certat cu prietena ta cea mai buna si esti atat de supărată incât ti-ai cumpărat cea mai mare cutie de inghetata pentru a te consola.

Persoanele care mănâncă emotional o fac de cele mai multe ori fără să realizeze problema lor. Se simt bine atunci când se bucură de mâncare, gândindu-se că asa le va fi mai usor să solutioneze problema.

Totodată, alegerile culinare pe care le fac sunt, din păcate, dintre cele mai neinspirate – mâncăruri bogate in grăsimi, in zahăr, mâncăruri care sunt adevărate bombe calorice pentru organism. Se intâmplă adesea ca aceste persoane să se ascunda de restul familiei ori prietenilor, preferând mâncatul in singurătate. Odată ce masa a luat sfârsit senzatia de vinovătie apare aproape imediat, in majoritatea cazurilor.

Riscurile mâncatului emotional

In primul rând mancatul emotional poate fi considerat o tulburare alimentara si este necesar să apelezi la ajutorul unui medic psihoterapeut, pentru a intelege exact când si in ce context a apărut pentru prima oara acest comportament in cazul tau.

Apoi, mâncatul emotional presupune un efort foarte mare de control al greutatii. In cazul in care nu reusesti sa te abtii de la acest tip de foame, sansele de a avea probleme serioase cu kilogramele in plus sunt foarte mari.

Nu in ultimul rând, este important să constientizezi această problema. Mâncarea nu iti va rezolva niciodata celelalte probleme, chiar daca pe moment poti simti ca te ajuta. Pe termen lung insa, foamea emotionala iti va da alte batai de cap – kilograme in plus, instabilitate emotională, neincredere in propria persoana ori chiar probleme digestive si alte afectiuni grave cum ar fi bulimia. Cum poti inceta să mai mănânci emotional? Voi spune si de aceasta data – consulta un psihoterapeut! Este important sa stii cum sa-ti controlezi emotiile, pentru ca data viitoare sa nu te repezi in punga cu chipsuri dupa o dezamagire ori sa mănânci intreaga cutie cu bomboane dacă tipul cu care ai vorbit in club te cheama la o intâlnire.

În rest, mănâncă regulat, incearcă să duci o viaţă sănătoasă si NU mânca dacă nu iti este foame!

Stiai că:

– Există mai multe tipuri de efecte ale foamei emotionale – senzatia de vinovatie ii afectează pe aproximativ 40% dintre cei care mananca necontrolat, iar 1,5% dintre cei cu astfel de probleme se simt atat de vinovati incat ajung sa manance numai noaptea?

– Aproximativ una din 100 de femei suferă de “foame emotionala”?

– Unele simptome ale “foamei emotionale” se regăsesc si la pacientii cu bulimie-nervoasă?

– 3,5% din femeile care sufera de “foame emotionala” ajung sa fie atât de deprimate incât uneori refuză socializarea?

– Un jurnal in care persoana in cauză să-si noteze alimentele consumate si emotia care a determinat consumarea acelor alimente, poate ajuta?

sursa  DivaHair.ro

Lasati un comentariu