Fundaţia grof Karoly vrea un Renault.Maşina de vot UDMR aprobă

• publicat la: 19 decembrie 2012
Fundaţia grof Karoly vrea un Renault.Maşina de vot UDMR aprobă

Nici nu s-a uscat bine cerneala de pe actele de constituire a Fundaţiei Centrul de Promovarea Turismului Cultural grof Karoly că  a şi venit prima solicitare de a achiziţiona in numele acesteia un autoturism,marca Renault,la solicitarea primarului Kovacs Eugen. 

Marţi de la ora 13,00 a avut loc ultima şedinţă a Consiliului Municipal Carei pentru anul 2012,fiind prezenţi in sală 17 consilieri din 19 .Preşedinte de şedinţă-Brem Arpad.

Cele 15 puncte ale ordinii de zi au fost suplimentate in debutul dezbaterilor cu incă trei proiecte de hotărâri iniţiate de primarul Kovacs Eugen ,într-unul dintre acestea solicitând   achiziţionarea unui autoturism.

Oferta găsită de primarul Kovacs este un autoturism marca RenaultFluence Tehno 1,5dci,110 cp,in valoare de 12.979 euro,productie 2012,de la Dedeman Automobile SRL Bacău.

Introdus pe ordinea de zi chiar inaintea inceperii şedinţei de consiliu,proiectul a atras intervenţii din partea celor doi consilieri USL ce fac parte din Consiliul Director al Fundaţiei amintite.

Marius Ciucoş s-a arătat  total nedumerit de succederea  solicitărilor din cadrul Fundaţiei.

Pe data de 14 am fost convocat la  o şedinţă informală a Fundaţiei iar luni,pe 17 decembrie aflu că ne întrunum pentru aprobarea solicitării de a achiziţiona un autoturism”.

La prima citire pare un proiect inofensiv“,intervine consilierul Ilie Ciută.“Daţi-mi voie să imi exprim mâhnirea  in ce priveşte  “evoluţia” activităţii acestei fundaţii.In urmă cu 2 luni a fost constituită această fundatie din necesitatea de a face angajări pentru promovarea Castelului ,condiţie asumată la semnarea finanţării reabilitării ansamblului Castel Karoly. M-am implicat în elaborarea statutului Fundaţiei şi apoi am dorit să fac parte din Consiliul Director,crezând sincer că îmi pot aduce aportul la promovarea acestui obiectiv dar acum constat că se dorea de fapt cu totul altceva.

Lucrările de acum trei zile  ale Consiliului Director al fundatiei au fost conduse total atipic  de primarul Kovacs care de atunci si-a exprimat dorinţa achizitionării acestui  autoturism.

Fundaţia are nevoi stringente de material adecvat inceperii şi desfăşurării de activităţi specifice şi nu de o maşină pentru primar.Are nevoie de personal calificat,vorbitor de limbi străine şi credeam  că vom stabili pentru inceput niste reguli de selecţie pentru personalul ce  se doreşte a fi angajat.Eu chiar am crezut că vom face ceva constructiv şi util,fapt pentru care am şi dorit să mă implic dar  doresc să vă spun că in această stare de fapt nu doresc  să am de-a face cu astfel de “activităţi’ in conditiile in care am cu ce  să mă ocup.

Adică pentru lucrurile necesare fundatiei nu alocăm fonduri dar alocăm pentru cumpărarea unei maşini solicitate de primar din chiar inceputul activităţii. Concluzia este că această fundaţie  s-a infiinţat pentru lucruri care nu au nimic in comun cu promovarea turismului local  şi protestez impotriva acestui fapt.Doresc să vă anunţ că aprobarea acestei cereri mă determină să imi dau demisia din Consiliul Director,să intre alţii de la UDMR ca să aibă cvorumul asigurat în caz că lipseşte cineva de la ei.

Chiar nu mă  puteţi convinge să girez asemenea  ‘iniţiative” adică să alocăm toţi banii pentru o maşină.Am stomacul  sensibil şi nu pot inghiţi nici măcar  o broscuţă darmite o măgărie de acest fel”.

Nici măcar interventia administratorului Beko nu a reuşit să convinga asistenţa de contrariul celor afirmate de Ilie Ciută,de necesitatea acestei controversate achiziţii.

‘”Nu vă pot da prea multe informatii pentru că nu ştiu exacvt despre ce este vorba.Procesul Verbal al Consilului Director din data de 17 decembrie consemnează cele discutate  atunci şi tot Consiliul Director este cel care va decide in ce directie dirijează acest capital şi cum va fi gestionat.” 

Ilie Ciută  nu lasă însă loc de interpretări subiective şi afirmă:

Să nu  ne amăgim domnule Beko şi vă citesc  din Procesul-Verbal ,de unde reiese clar că s-a aprobat achiziţionarea acestei maşini la o anume solicitare.Acum inteleg de ce se doreste ca fiecare comisie de specialitate din cadrul Consiliului Local sau altele  nou constituite să aibă in componenţă 3 membrii de la UDMR şi doar doi de la USL “a  rostit în încheiere consilierul Ciută,liderul grupului USL din Consiliul Local Carei.

Supus la vot,proiectul a fost aprobat în forma iniţială datorită celor 10 sufragii ale consilierilor UDMR,faţă de 7 ale consilierilor USL.

 

 Daniela Ciută

 

 

comentarii

de Asu A.J. la 21 ianuarie 2013 - 21:31

crede unul pe aici (07:52; 07:53; 07:56; 14:29; 14:35; 15:41) ca rostul acestui site este sa dea solutii. din discutii pot sa apara si solutii uneori, dar rostul principal al unui ziar este sa informeze despre ce se intampla in zona locala, regionala, nationala sau planetara cu ai carei locuitori/persoane interesate discuta. solutiile le gasesc altii, specializati pe domenii (economic, social, politic). un ziar relateaza fapte, situatii etc. ce pot interesa pe respectivii pomeniti mai sus. asa ca, e cel putin straniu, daca nu deplasat, sa vii cu pretentii despre ce, cat, cum, cand, cine are voie sa spuna tocmai pe un site de interes local. aduce a cenzura si a ingradirea libertatii de expresie. si pare a mai crede respectivul ca si comentariile se vor scrie numai in spiritul “indicatiilor” sale. eroare!
iar indiferent daca respectivul scrie sau nu ce, cum, cat, unde si despre cine vrea, modul in care se gestioneaza banii orasului ridica mari semne de intrebare, la fel ca si starea materiala a persoanelor din imediata inrudire cu primarul. iar oamenii discuta. despre ce vor ei. nu inseamna ca daca nu-ti place ceea ce discuta, mai poti sa-i impiedici (cum puteai face inainte de `89)! ai in vocabular cuvantul “toleranta”? ai grija, sa nu-l confunzi cumva cu sintagma aceea edilitara cu sensul “bordel”!

de deci la 21 ianuarie 2013 - 21:43

deci buletin de usl este un ziar care informeaza.

de lantena la 21 ianuarie 2013 - 21:59

daca ai o firma despre care se stie si se vede in cifre ca este pradata,
si firma aia are 90% romani
si 10% unguri

cine sunt hotii? ungurii?

de tudor la 21 ianuarie 2013 - 22:34

buletin de carei sta pe banii lui si nu din bani publici ca videke cu redactorconsilier la primarieudmr

de iancsi la 21 ianuarie 2013 - 23:17

nu amestecati aici pe toate ungurii cu hotii care fura ca nu cei 10 %fura ca nu ei face actele ca stim noi cum vine asta ca am vazut si la crasna cum fost kand acolo fost a mienk si nu muncitorii dus mobila la ungaria si nici muncitorii nu facut falimentul la firmele de mobila care avut la el pana acuma si nu muncitori luat amenda la kastely asa ca nu bagati toti ungurii in oala cu sefii

de emil la 21 ianuarie 2013 - 23:35

vad ca postacul legelista se agită iar sub diferite nick-uri. probabil nu are cu ce se ocupa acum cand rmdiszno a ramas la conducere pe plan local, iar pe plan naţional este în opoziţie.

21:59
nu procentele sunt relevante, ci cine conduce firma. adică hoţii pot fi şi români şi unguri, nu numai unii sau numai ceilalţi. întrebarea asta dezvăluie lacune serioase în cunoştinţe elementare şi pe lângă retardul mintal sever, e gata să verse nişte venin şovin în acelaşi timp. regret, legelista, dar în ciuda dorinţelor tale celor mai arzătoare, Careiul e în România!
la Abracom, muncitorii sunt cam 100% etnici unguri, iar conducerea firmei este 100% românească. nu am auzit să se fi furat ceva din firma aia. alte firme, cu conducere mixtă, sau numai ungurească au ajuns în incapacitate de plată. numai eu ştiu vreo 4, aici în Carei. în concluzie, competenţa şi cinstea contează, nu etnia. că hoţi sunt şi printre unguri ca şi printre români.

de ministerulfinantelorpublice la 21 ianuarie 2013 - 23:40

Denumire platitor: ERGO CLASS S.R.L. – Fabricarea de mobila pentru birouri si magazine, Adresa: Str. CAPLENILOR 10 Carei (acolo locuiește primarul), Numar mediu de salariati 29

an 2009 – Profit net 10.837 Lei
an 2010 – Pierdere netă 135.415 Lei
an 2011 – Profit net 30.839 Lei

Bilanț total pe cei trei ani (2009, 2010, 2011): Pierdere netă 93.739 Lei, adică la cursul BNR de azi, pierderea netă este de 21.558 Euro.

Este în regulă, firma respectă rețeta (patentul, brandul) kovax, adică încet dar sigur spre faliment. Succesuri!

de emil la 21 ianuarie 2013 - 22:53

Articolul acesta spune, încă din titlu: “Fundaţia grof Karoly vrea un Renault. Maşina de vot udmr(=rmdiszno- paranteza îmi aparţine) aprobă”

Deci, nu e vorba de USL, ci de fundaţia grof kkro. Renault e o marcă de automobile, iar un produs al său este dorit de fundaţia asta, în spatele căreia se află o persoană importantă, nu spun cine, dar cu poprire pe salariu. Consiliul local are 11 membri rmdszamar şi numai 8 membri USL. majoritatea rmdszamar a votat pentru ca fundaţiei să i se dea un automobil marca Renault, aşa cum i-a poftit sufleţelul cu rudenii prin Bacău.

ce are chestia asta cu usl? nimic, ca doar rmdiszno are majoritatea in consiliu, deci!

Lasati un comentariu