Miss şi Mister Teoretic 2013

• publicat la: 18 October 2013
Miss şi Mister Teoretic 2013

Liceul Teoretic a deschis în forță seria Balurilor Bobocilor din  municipiu. Doza de mister a fost asigurată de tema balului din acest an, „Looking for 007”. Emoția perechilor ce au pornit în căutarea Agentului 007  a fost  resimțită și de publicul format din profesori, colegi, părinți și prieteni ce au umplut Sala de Sport a liceului.

Douăzeci de elevi de clasa a noua s-au străduit să impresioneze juriul format din Dan Brumboiu, prof.Alina Iacobuț, prof.Kiss Ildiko, Nonn Bernadette, Claudian Șiman și nu in ultimul rand,directorul prof.Zsido Sandor.

Benze Jenifer, Fulop Nandor, Larisa Latiș, Raul Ursa, Sami Patricia, Rendeș David, Vigh Evelin, Gnandt Erik, Rap Regina, Meszaros Mark, Rinko Rita, Kocsis Oliver, Andrea  Oneț, Szilvasi David, Gozner Szintia, Pozsoni Peter, Veres Anett și Kovacs Peter  au parcurs mai bine de două săptămâni de antrenamente zilnice pentru a-l căuta în pași de dans pe agentul secret James Bond.

Introducerea a apartinut organizatorilor,elevii claselor a XI-a,tematica dansului fiind in ton cu subiectul  competitiei.

Rand pe rand au fost apoi prezentate cele 10 perechi.

Prima proba de  dans a concursului  Miss și Mister Boboc de la  Liceul Teoretic a fost tangoul. Scena, cu decoruri realizate de Claudiu Țineghe, s-a colorat cu ținutele elegante ale concurenților, preludiu romantic al probelor următoare.

Concurenții au fost aduși apoi cu picioarele pe pământ de întrebările capcană din proba de cultură generală.

„În ce parte a tunelului este scoasă zăpada când ninge?” sau „Ce cântărește mai greu :1 kg de mere sau 1kg de pere” sunt mostre de întrebări ce nu i-au pus în dificultate pe concurenți. Mai greu a fost să ghicească numărul de oase din corpul uman ori să enunțe teorema lui Pitagora sau sa enumere continentele.

Emoțiile întrebărilor capcană s-au risipit repede în ritm de rock and roll. Rând pe rând, grupați în câte două perechi, boboceii s-au străduit să demonstreze că nu s-au antrenat în zadar, ci au devenit buni dansatori.

Proba surpriză a testat abilitățile participanților care au fost puși în situații inedite printre care curățatul viteză al unui cartof, să realizeze prezentarea unui produs utilizând cuvintele elefant, extinctor și zgârie nori, sau să danseze vals cu o portocală lipita de frunte.

Ultima probă a fost un dans tematic pe muzica filmului ce l-a consacrat pe Agentul 007.

Cât timp juriul s-a retras pentru deliberări, a fost rândul colegilor mai mari, elevii claselor a XI-a , să se manifeste artistic pe scenă. Ritmurile de Street dance au alternat cu interpretările sensibile ale lui Claudiu Țineghe, Șerban Silaghi, Denisa Bac,Nagy Anita și Vitez Julia. A fost prezentat și un scurt filmuleț de la antrenamente realizat de Vas Peter și Tamas Bartincki.

Momentul culminant al serii a fost anunțarea Agenților 007 căutați: Veres Anett și David Silvasi sunt  Miss și Mister Boboc din acest an de la Liceul Teoretic Carei.

Pe locul II s-au clasat Gnandt Erik  și Vigh Evelin,

iar pe locul III, Latiș Larisa, Oneț Andrea, Rendeș David, Kovacs Peter și Meszaros Mark.

Toți candidații la titlul de agent secret au primit diplome care le atestau calitățile dovedite pe parcusul concursul.Relaxarea le este asigurată de petrecerea de la Joker club unde au fost transportați cu limuzina,din fata liceului.

redactia

comentarii

de un roman la 19 October 2013 - 08:42

Felicitari participantilor,un spectacol frumos facut cu eforturi laudabile din partea elevilor,dar din pacate se adevereste inca o data tenta maghiara care se da oricarui eveniment sau manifestare culturala sau de alt gen in micul nostru oras…
Nu stim cine este de vina dar probabil putem ghici usor dar nu se poate ca la un liceu romanesc unde se preda intradevar si in limba maghiara sa se desfasoare un spectacol intr-un asa mod.Era nevoie neaparat sa fie doi prezentatori?Si neaparat in limba maghiara?
Cu siguranta o sa sara unii si o sa zica sigur sovinii si extremistii romani nu suporta ungurii…
Dar vi se pare normal ca sa sa traduca aproximativ unele lucruri pentru ca prima data se prezenta in limba maghiara si apoi cate putin si in limba romana?Pai au fost persoane,parinti,invitati care nu au inteles nimic din ce s-a prezentat si au plecat cu un gust amar de la acest spectacol…Din pacate se intampla mai mereu acest lucru in micul nostru Carei…
Se pare ca atat in Carei cat si la Liceul Teoretic prima limba oficiala e limba maghiara iar ca a doua limba sau optionala e limba romana(dar nu neaparat :) )…
Rusinos ce s-a intamplat inca o data si era bine ca acest aspect pe care eu il comentez acum sa fi aparut si in articolul publicat de catre Buletin de Carei…

de ani la 19 October 2013 - 09:31

foarte frumoase rochiile si idea cu james bond,
la miss e ok dar la mister parca era mai potrivit altcineva,fara suparare

de un roman din viitor, pentru un roman din trecut la 19 October 2013 - 10:18

Romanache, am si eu o intrebare (daca tot ceri raspunsuri) … Era nevoie sa vii si tu cu masina timpului din epoca bronzului-xenofob? E rusine ce se intampla cu tine, nu cu ce se intampla la LTC. Ai auzit de cuvantul DEMOGRAFIE? Sunt roman si mi-e rusine cu tine. Acum du-te la Antonescu la mormant, pune-i o floare, linisteste-te… mai treci si pe la Codreanu sa-ti faca placere, si apoi revino pe taramul celor civilizati. O zi frumoasa :)

de Gabi la 19 October 2013 - 10:48

TOTI BOBOCII au fost frumosi!!!!
CELMAI FRUMOS SPECTACOL!!!!!

de Dimitriu Gabriela la 19 October 2013 - 12:45

Larisa,ai stralucit!Esti o domnosoara extraordinara!Succes pe mai departe!Noi te iubim si-ti dorim tot binele din lume!Pupici!Aifost ceea ce esti!Un copil deosebit din toate punctele de vedere!(O cunosc,ii cunosc familia si stiu ce spun,e o aparitie deosebita din toate punctele de vedere.TE IUBIM SI TE SUSTINEM!)

de un roman la 19 October 2013 - 13:04

Roman din viitor din pacate inca nu te-ai nascut…iar daca nu ai trecut si prezent…,,Metafora” ta cu epoca bronzului-xenofob nu sta in picioare pentru ca in perioada aia nu existau xenofobi si pe langa asta departe gandul de mine ca as fi xenofob,rasist,sovin sau extremist dar nu este normal ca la orice manifestare culturala in Carei sa se prezinte asa pentru ca eu am fost unul dintre cei prezenti care nu am inteles in limba maghiara nimic…Sunt obligat sa inteleg ,sa inghit si sa plec sau ar fi mai normal ca prezentarea in limba romana sa fie prioritara si decenta? Pentru ca si saracul baietel care prezenta in limba romana o dadea tot pe limba maghiara…
La chestia cu demografia intuiesc ce ai vrut sa zici…dar atunci daca faci referire la acest aspect se pare ca suntem in jur de 38% romani,51%maghiari,cate 2% tigani si germani si 5% etnie nedeclarata cu aproximatie,atunci raportul ar trebui sa fie respectat atat in administratie,primarie,societati comerciale etc.Ti se pare ca este asa?
Nu am nimic cu faptul ca tie iti este rusine probabil ai motive intemeiate sa simti asa,pentru ca probabil esti unul dintre romanii cu dubla cetatenie care ajuta la cresterea ,,demografica” a celor care nu dau doi bani pe romani…
Nu imi este rusine de stramosii mei pentru ca niciodata Antonescu sau Zelea Codreanu nu au facut ce a facut Horty sau Vass Albert…Asa ca du-te si pune-le tu flori la ultimii doi.
Ancoreaza-te ,,futuristule” in realitate… O zi la fel de buna :) .

de Hanni la 19 October 2013 - 18:39

Oameni buni, nici la stirea unui spectacol nu va abtineti de la jigniri si comentarii stupide! Vom trai clipe in care va veti bate pe strada din cauza limbii pe care o vorbeste unul sau altul! Sa va fie rusine! Nu aveti familie, nu aveti serviciu?
Bravo elevilor, indiferent de limba vorbita!

de moni la 19 October 2013 - 19:06

Ai si tu dreptate Hanni dar de ce oare nu se pot abtine nici ceilalti pe care ii aperi de la aceste actiuni ale lor care deranjeaza o parte a publicului care ar fi vrut sa inteleaga ce se intampla de fapt si ce se cere la probele de concurs?
Cu un simplu gest si o simpla traducere se puteau rezolva toate si asa nimeni nu ar mai fi avut de comentat nimic.Fiecare din cei care au mers la spectacol au si dorit ca sa inteleaga ce se intampla acolo si e pacat ca sa nu le dai posibilitatea sa inteleaga.

de un roman la 19 October 2013 - 20:39

Draga Hanni,Hanelore,Hajni sau cum te-o mai chema,daca ai observat eu am apreciat intr-un comentariu anterior eforturile participantilor,ale organizatorilor si nu am nimic nici cu Liceul Teoretic Carei care este un liceu de elita al judetului.Nu stiu unde ai vazut tu jigniri din partea mea…
Nu vreau nici ce insinuezi tu mai sus adica sa ne batem la propriu pentru limba care o vorbim,dar din pacate la figurat e cazul sa ne,,batem ” pentru chestii principiale.
Probabil ca pentru tine sau altii ca tine faptul ca traiesti in Romania e egal cu zero,pentru mine ca majoritar in tara mea e important sa fiu respectat nu sa asist la o manifestare de parca as fi in Alaska si sa nu inteleg nimic…aici e vorba de decenta nu de altceva…Adica minoritatea trebuie respectata si majoritatea nu?Chestia cu rusinea poti sa ti-o asumi tu sau cei pentru care limba romana reprezinta o mare necunoscuta…
Sa-ti traiasca familia si du-te la fortele de munca daca vrei sa te reprofilezi.
Si inca o data felicitari elevilor si intelege ca postarile mele fac referire la un fapt care s-a intamplat aseara nu e cu tenta xenofoba,rasista sau ce mai crezi tu,daca bunul simt nu poate reglementa o astfel de situatie intr-un Carei civilizat si intr-o tara europeana unde toti cetatenii ei ar trebui sa cunoasca limba oficiala atunci sa se faca eforturi ca la viitoarele manifestari de orice fel sa fie puse casti ca la Parlamentul European sa intelegem fiecare despre ce e vorba…

de cosmin la 19 October 2013 - 23:12

pe locul 2 este erich gnandt si nu erich david

de pentru danutz la 20 October 2013 - 07:35

draghe joltica vezi ca te tradeaza exprimarea!
un danut de care ai vrea tu sa pari nu se exprima:indiferent pe ce limba…!
aceasta e o exprimare tipica celor ca tine care nu inteleg ca nu poate exista respect reciproc cu asemenea manifestari!
ce este rau in a traduce si in limba romana probele de la un concurs de miss?

de Buletin de Carei la 20 October 2013 - 07:41

Multumim Cosmin.Am corectat.

de Nagykárolyi la 20 October 2013 - 10:31

un roman din viitor, Hanni ! Jos cu palaria ! Voi vedeti lucrurile clar si real. In afara de voi se comanteaza numai rau voitor si in ton sovin. Ei pot face si dintr o asemenea manifestare frumoasa un conflict inter etnic. Rusine sa le fie…Idioti ce sunt.

de CAREI la 20 October 2013 - 10:58

Sa va fie rusine ca nu va puteti abtine la nici un eveniment si mereu incitati de la cele mai mici varste!
Ce exemplu au dat cei deacolo prin uitarea traducerii in limba romana pentru cei care nu inteleg maghiara?
Traim in Carei si este un oras multietnnic si nu este obligatoriu sa cunoastem toti maghiara,nu?
In ziarul scris de consilierul primarului nu este saptamana in care romanii sa nu fie jigniti si atacati iar acum se incepe si la scoli!Chiar nu va este rusine?
Traiti totusi in Romania si nu inteleg de ce nu se vrea o traducere si in limba romana si sariti ca arsi de fiecare data cand cineva sesizeaza acest aspect!
E interzis sa se vorbeasca romaneste in liceele din Carei?De cand?

de danut la 20 October 2013 - 15:06

dar sa vorbit romaneste sa prezentat romaneste care este problema

de spectator la 20 October 2013 - 15:06

Eu cred ca a fost doar o scapare a organizatorilor datorata emotiilor si sunt convinsa ca e un lucru ce se va putea indrepta la alte manifestari in asa fel ca toti sa se simta la fel de bine.

de emil la 20 October 2013 - 19:05

Chestiunea este simpla: demografia spune ca în Romania, peste 80 % din populație o formează etnia romana. Constituția României spune ca în Romania limba oficiala este limba romana. Municipiul Carei se găsește pe teritoriul României, nu pe cel al Ungariei. Ca urmare, orice eveniment se desfășoară pe teritoriul României ar fi normal sa se desfășoare în limba romana. Ca unii ar vrea sa traducă și în limba unei minorități, nu e o problema. Problema apare din momentul în care caracterul de limba oficiala al limbii romane este mereu nesocotit sub diverse pretexte “demografice”, valabile doar pentru Carei. Oare unii vor învăța vreodată ca trăim în Romania și ca aici romana este limba oficiala? Asta este educație pentru a trai împreună, pentru a ne respecta unii pe alții, atunci când nu respecți limba oficiala a statului al cărui cetățean ești? Cine nu respecta pe cine? Unii minoritari înfierbântați de “demografia” locala, cărora nu li s-a aplicat tratamentul “demografic” exercitat în 1940 asupra etnicilor romani. Adică nimeni nu i-a alungat de la casele lor pentru ca nu erau romani. Dar aceiași indivizi incita la nerespectarea limbii oficiale și a însemnelor statului roman, pentru ca ei vor Ungaria Mare. De acolo pornește disprețul pentru tot ce e romanesc, pentru limba romana, pentru statul roman (care permite etnicilor unguri sa ocupe orice fel de funcții în el, inclusiv pe aceea de președinte) pentru spectatorii romani, pentru părinții romani, pentru copiii romani. Pentru ca, în Carei, de ani de zile se nesocotește realitatea apartenenței la Romania și caracterul oficial al limbii romane. Si în Carei, ca în toată țara, limba majorității populației României este limba romana, nu cea ungureasca. Într-o localitate cu minoritari este normal sa se utilizeze limba oficiala acolo unde participa și alte persoane decât membrii unei anumite etnii. Numai în Carei funcționează încă internaționalismul stalinist de tip sovietic. Nu doresc sa fac comparații privind situația minorităților din statele vecine României, nici sa invoc situația romanilor minoritari din afara României, doar întreb ce fel de educație se face în Carei, dacă aceasta chestiune a limbii oficiale într-un stat – indiferent cum se numește statul respectiv – încă nu e clara pentru educatori și nici pentru autoritățile locale? Aceștia poate cred ca dacă minoritarii au dreptul de a folosi limba materna în administrație, asta înseamnă ca nu se mai utilizează limba oficiala!
Si, ca sa demonstreze cât e de evoluat, mai apare câte un “roman” care face trimiteri la xenofobia din epoca bronzului! Asa-i când nu se mai studiază istoria la scoală, altfel “romanul” ar fi știut sa dea exemple de xenofobie ungureasca de la 1848 pana în 2013, nu trebuia sa călătorească atât de mult înapoi în timp pana tocmai în epoca bronzului! Apropos, cam când a fost epoca aia a bronzului? Ca, judecând numai după xenofobie, mie îmi pare foarte actuala, chiar în Carei și chiar în viata cotidiana, mai ales de câte ori rmdiszno ne da lecții de democrație (legelista)!

de emil la 20 October 2013 - 19:09

@ spectator
de rmdiszno si de cand cu demografia legelista!

de emil la 20 October 2013 - 19:13

@ danut
Tocmai asta e problema la rmdiszno legelista! Ar însemna sa utilizeze limba opincarilor vlahi, a unui popor primitiv, ceea ce un ungarist falnic și supercivilizat nu poate admite!

de emil la 20 October 2013 - 19:28

Si uite-asa, dintr-o manifestare frumoasa, pentru care s-a depus destul efort și interes, datorita unor lunatici care nu știu unde și când trăiesc, s-a transformat într-o activitate cu substrat antiromânesc. Evident, pentru asta, tot romanii sunt de vina, pentru ca s-au simțit ofensați ca limba lor – care e tocmai limba oficiala în statul unde s-a desfășurat activitatea – a fost considerata ca inexistenta, din moment ce organizatorii au neglijat aspectul înțelegerii de către întregul auditoriu. (Nimic nou și neașteptat din partea celor care susțin ca “romanii nu contează” si ca “ez a varos a mienk”, mai ales ca viata din Carei i-a familiarizat pe etnicii romani cu manifestări cotidiene ale acestei atitudini). Nu mai pun la socoteala ca toți elevii au studiat la scoală limba oficiala și se presupune ca o cunosc suficient din moment ce au ajuns în clasa a IX-a la liceu. Sau am presupus eu greșit? Daca da, atunci cum au ajuns la liceu în Romania, nu în Ungaria, care e dincolo la 10 km?

de un roman la 20 October 2013 - 20:47

Domnule Emil sper ca referirea dumneavoastra e la ,,un roman din viitor”…In rest in acord total cu ceea ce ati scris.

de anonim la 21 October 2013 - 09:57

….cata nesimtire din partea unora…nu inteleg care a fost problema cu prezentarea ,e ceva normal sa se traduca si in limba maghiara atata timp cat din participanti au fost si elevi maghiar..iar in legatura cu miss si mister ar fi cel mai bn sa ii lasa-ti in pace pe elevi pt ca nu suntem la un show de tv…

de participant la 21 October 2013 - 10:04

cred ca ai inteles cu totul gresit.
problema a fost ca prezentarea a fost in maghiara pentru unele probe si nu am inteles nimic.
rugamintea este sa se asigure si traducerea in limba romana a probelor!
fara show

de claudiu tineghe la 21 October 2013 - 10:54

Evident ca trebuia sa se ajunga si la asta :) ) . . . chiar nu ma plictisesc citind commenturile.Dar sunt si eu de acord , putea sa traduca frumos in maghiara si invers in romana pe proiector, cum s-a procedat anul trecut. Problema la noi e ca suntem prea toleranti la unele chestii .Dar eu sunt de parere ca daca vrei sa areti ca esti civilizat, nu trebuie sa decurgi la commenturi de genu… da stiu…stiu…dar totusi mai bine nu zici nimic si areti ca esti om, ca altii nu au obraz si rusine aia ii altceva.Si putem noi aici sa vorbim ca oricum mare lucru nu se v-a schimba asa ca… s-o lasam moarta ca mare lucru nu se v-a intampla niciodata in Carei.

de Parinte la 21 October 2013 - 13:42

Problema este urmatoarea fetita s-a pregetit din timp cu ce a fost de spus in limba maghiara pe cand feciorul atat a putut fara pregatire .Aici n-a fost vorba decat de atat , n-a fost nimic interetnic pur si simplu ,,mandrul” a fost PUTUROS …..

de alt parinte la 21 October 2013 - 14:04

Probabil că inainte de eveniment a fost si repetitie generală.Organizatorii adulti au observat că băiatul mândru este puturos si nu au făcut nimic? Trebuie să fie cineva capabil să traducă o simplă probă şi în llimba română la Liceul Teoretic!
Dar atunci de ce nu a văzut cineva si filmuletul de la pregătiri unde elevele din clasele de română nu au fost filmate la pregătiri?
Ascunderea mereu sub preş a gunoiului nu este o soluţie decât de moment.E vorba totuşi de o instituţie de învăţământ de elită.E mai simplu să rezolvi problemele la repetiţii ca apoi să nu te faci de baftă în public.S-ar putea evita astfel toate răutăţile din comentarii.

de Parinte la 21 October 2013 - 14:25

Organizatori adulti nu au fost .
Felicitari copiilor pentru modul exemplar de mobilizare si de reusita acestui spectacol .De asemenea multumiri parintiilor care s-au implicat precum si generosiilor sponzori .

de alt parinte la 21 October 2013 - 14:59

Pentru a nu induce elevii in eroare e bine sa scriem corect ca sa le dam noi un exemplu.Deci se scrie corect-sponsori si nu cu z.
Si la fel ar trebui procedat si la activităţi pentru ca de mici să invăţăm copii ce inseamna respect pentru părinti bunici prieteni sau vecini sau pur si simplu cunostinte.
Fiecare persoana ar trebui respectată indiferent de unde provine si ce limbă vorbeste.De ce sa nu acordam sansa de a intelege ce se petrece pe scena si sustinatorilor elevilor de la sectia română care au fost in sală?
Corect este să ne respectam unii pe altii si să nu umblăm cu tot felul de păcăleli pentru că nu aduc nimic bun.Deoarece nu este prima dată că se intâmplă ar trebui ca semnalul să vină de la cei ce se ocupa de educatia in scoală a elevilor.Pe cine deranjează dacă se asigură traducere si in limba romana?

de Parinte la 21 October 2013 - 15:11

Da , imi cer scuze daca se scrie corect-sponsori (vedeti ca si dvs. gresiti ?)dar nu acesta este cel mai important , jos cu clopu ‘ in fata SPONSORIILOR ,hai sa lasam sa fie meritul copiilor Careieni (nu romani si nu maghiari )ce au facut ……

de alt parinte la 21 October 2013 - 15:39

La capitolul sponsori sunt de acord dar nu trebuie sa uitam sa ne invatam copii sa se respecte unii pe altii precum si societatea si comunitatea din care provin.Din moment ce suntem dintr-un oras multietnic trebuie să se asigure traducerea şi pentru cei ce nu cunosc limba maghiară iar elevii trebuie învăţaţi să fie mult mai atenţi la aceste aspecte .Ce fel de spectacol e cel la care unii se uită ca la filmele mute iar ceilalţi se distrează doar pentru că înţeleg limba maghiară.Nu sponsorii au fost problema discuţiei de fapt ci modul în care ne învăţăm copii să se comporte în comunităţi multietnice.

de Parinte la 21 October 2013 - 16:25

Hmmmmmm ,,,,, cred ca nu a fost un spectacol in limba maghiara care a necesitat traducere in limba romana(vedeti ce spun copiii din clasele cu predare in limba romana) .Eu cred ca a fost doar o nesincronizare din partea copiilor , ei, sper sa nu perceapa altfel lucruriile si sa fie mandrii de ce au realizat .De cum se vor comporta ei in viitor si cum vor percepe convietuirea cu celelelte etnii,aici noi suntem direct raspunzatori.Cei 7 sau foarte multi ani de acasa ……….
Cu respectele de rigoare…………….

de alt parinte la 21 October 2013 - 17:06

Cu acelasi respect va atrag atentia ca multi parinti si spectatori nu am inteles.Am citit ca stiti ca nu au fost implicati maturii din liceu adica cadrele didactice.Mi se pare cel putin curios ca o activitate sa se desfasoare in incinta liceului si dumnealor sa nu stie despre ce este vorba mai ales daca simt ca e lipsa la cei 7 ani de acasa la unii.Nesincronizarea a fost si la filmulet sau acolo a fost o…scapare?
Sa stiti ca fiecare boboc care a participat a investit emotional in eveniment si va rog sa va puneti in locul unuia dintre curajosii inscrisi cand au vazut ca unii apar si unii nu.Daca adaugam si …nesincronizarea,avem tabloul gata.Ne condamnati ca nu am inteles ce se vorbea in maghiara cumva?Adica pentru minoritati se respecta neconditionat toate drepturile iar cetatenii romani nu au drept la exprimare in limba tarii?Eu cred ca daca se implicau maturii liceului nu se ajungea la aceste nesincronizari.

de Parinte la 21 October 2013 - 17:24

Da ,din pacate nu am cu cine sa port o discutie constructinva,nu a fost nicidecum vorba de lipsa celor 7 ani de acasa (am spus ca noi suntem raspunzatori de educatia copiilor nostrii in 7 sau alti foarte multi ani ).
Iar neimplicarea adultiilor a fost cel mai fantastic lucru pentru ca ,copii au trebuit sa se descurce prin forturi proprii ,si nu cred ca au fost probleme de comunicare printre ei ,fie ronmani fie maghiari .
Imi pare rau ca m-am implicat in discutia purtata aici,dar am urmarit timp de 2 saptamani derularea evenimentelor , nu am auzit nici o data vreo problema legata de nationalitate in organizarea evenimentului .
Consider ca au facut un lucru frumos si liber de prejudecati ……….

de Parinte la 21 October 2013 - 17:26

constructiva ,eforturi ,(va rog sa ma scuzati )

de un roman la 21 October 2013 - 18:08

Drag ,,PARINTE” ideia e ca voua totul vi se pare normal ce e in folosul vostru,nu v-ati gandit si nu va ganditi niciodata la cel de langa voi,pentru ca va considerati superiori si inteligenti sunteti sfidatori fata de concentatenii vostri mult prea toleranti…Toleranta si grija pentru cel de alaturi a dus la ceea ce se intampla azi in Romania,vi s-au acordat drepturi cum nu exista nici macar intr-o tara din UE nu vorbim de alte zone ale lumii…
Si cu ce multumiti voi?Cu obligativitatea cunoasterii limbii maghiare unde vreti voi,autonomie si alte chestii cu substrat periculos care in timp vor agrava aceasta cangrena…
Aveti institutii si sectii cu limba de predare maghiara la toate nivelurile de invatamant,probabil si pentru a-i obliga pe romani sa va invete limba,pentru ca din pacate pentru multi dintre voi limba romana e o mare necunoscuta…
Sunteti lipsiti de bun simt si va dau exemplu.Faceti numai o vizita la vama Urziceni-Valaj si o sa vedeti cati politisti romani vorbesc maghiara si cati politisti maghiari vorbesc limba romana…Asta inseamna respect si buna vecinatate,dar din pacate doar de partea romana…
Si acuma draga ,,PARINTE” daca ai urmarit doua saptamani derularea evenimentelor de ce nu ai venit cu o sugestie de bun simt sa le spui copiilor sau copilului tau care din ce cred e etnic maghiar ca ar fi normal ca prezentarea sa se faca in limba romana pentru ca traim in ROMANIA chiar daca nu o iubim si apoi sa se traduca si in limba maghiara si nu invers din maghiara in romana pentru ca limba oficiala a tarii este LIMBA ROMANA…si aici nu e vorba de prejudecati ca vreau sau nu ,e vorba de realitati…

de alt parinte la 21 October 2013 - 18:47

Eu nu am jignit ci doar am exprimat un punct de vedere asa ca am sa te rog sa inveti sa te comporti civilizat mai ales ca esti Parinte si trebuie sa oferi un exemplu pentru ca cei 7 ani sa nu se prelungeasca dupa cum bine ai remarcat.Cel mai fantastic lucru ar fi fost ca cei maturi să nu se complacă pe margine si să se implice si să intervină dacă e cazul si chiar ca era cazul.Doar erau intr-o scoala si nu la un bar.Regret ca nu pui pret pe sentimentele tuturor bobocilor indiferent de etnie adică că nu consideri că toti trebuiau să simtă că e sărbătoare nu numai unii si la momentul filmuletului unii au rămas cu un gust amar.Acest gust amar de ce trebuie să il simtă de pe băncile scolii care nu intervine?
De ce se face diferenta intre ei si apoi li se spun povesti?De ce noi spectatorii nu am avut posibilitatea să intelegem in ce constă probele pentru boboci?E prea grea intrebarea?

de racouti la 21 October 2013 - 19:06

draghe danutz da tu renuntat la carne crude si vrei amu sarmalele????ioiii de barom vagy!!!!

de Parinte la 21 October 2013 - 19:06

Stiti ce nici prin minte nu mi-a trecut ca am sa ma implic intr-o asfel de polemica , va propun sa mergem amandoi ,ca si asa vine ziua de 1 Noiembrie ,ca semn al bunului simt si al respectului reciproc , si sa aprindem cate o lumanare la mormantul strabuniciilor nostrii la cimitirul din Carei , daca-i avem aici ….
In rest nu cred ca am jignit pe cineva cu o vorba ………..

de alt parinte la 21 October 2013 - 19:12

Din pacate voi aprinde nu numai la parinti,bunici si strabunici ci si la un alt copil al meu.Aroganta nemarginita nu iti da pace sa vezi padurea de copaci si nu iti permite sa poti sa dai o educatie adecvata in spirit european copiilor.
Discutia era despre un eveniment de la un liceu careian despre care insa lumea se fereste sa vorbeasca deschis din lasitate.
Repet intrebarea.De ce noi cei care am asistat la spectacol nu am avut posibilitatea sa auzim si in limba romana despre cerintele probelor bobocilor?De ce este numai unii candidati au fost prezentati la pregatiri?

de Parinte la 21 October 2013 - 19:21

Dumnezeu sa-i odihneasca ,n-a fost nici cea mai mica rea intentie din partea mea.
Am iesit din discutii ,si sincer imi pare rau ca m-am implicat ,a fost pentru prima si ultima oara.

de alt parinte la 21 October 2013 - 21:05

Asa se intâmplă când deviezi de la subiect si intri in viaţa privată a oamenilor.
Asta nu inseamnă că nu trebuie să invăţăm odată să ne respectăm unii pe altii indiferent de ce etnie suntem.Respectul nu are etnie si nici culoare politică!

Repet intrebarea.De ce noi cei care am asistat la spectacol nu am avut posibilitatea să auzim si in limba română despre cerintele probelor bobocilor?De ce numai unii candidati au fost prezentati la pregătiri?

de mirinda la 21 October 2013 - 23:48

De ce? de ce? de ce? sunt multe intrebari si foarte putine raspunsuri. este clar ca totul a fost intentionat atata timp cat domnul director a permis sa se intample acest lucru .Si nu numai el ci si toate cadrele didactice prezente. Nu era mare lucru sa se corecteze pe loc acest fapt, dar nu s-a vrut.Iar pentru maghiari statul ROMAN a facut. pentru aceasta etnie mai mult decat oricare stat, iar ei ne rasplatesc cu ura,cu batjocura la adresa romanilor,cu dispret fata de tara care ii adaposteste si care ii tolereaza, caci tara lor nici nu-i primeste .Stiu foarte multi maghiari care au fost in Ungaria au trait acolo o perioada si s-au intors pentru ca au fost tratati foarte foarte rau si stiti ce le-au lipsit? caldura si dragostea romanilor.Si atunci au devenit recalcitranti,politicienii unguri de la noi s-au imprietenit cu extremistii unguri,dar numai cei prosti,credeti-ma.
Am avut onoarea sa-l cunosc pe domnul senator Szabo Carol fie-i tarana usoara a fost maghiar dar niciodata nu a trecut pe langa mine fara sa ma salute in romaneste,sau sa mi se adreseze in limba romana.Tot respectul pentru dansul.A respectat si a primit la randul sau respect din partea tuturor.Un bun maghiar,se respecta pe sine cand respecta tara in care traieste.Un om respectuos,care da dovada de respect si demnitate este mandria oricarui neam.Dar cei care fac asemenea fapte sunt rusinea neamului lor,ciurucurile care au mai ramas pe aici tocmai pentru ca sunt atat de josnici ca nu le-au trebuit nici neamului lor.
Se dau mari si tari injosind romanii? Din pacate doar atata stiu, daca s-ar pricepe si la altceva, altfel am trai noi aici. Au atata energie pe care o irosesc numai la instigatii impotriva romanilor din oras ,in loc sa faca ceva constructiv. Este sub demnitatea noastra a romanilor din acest oras si o rusine sa-i avem ca si concetateni pe acesti oameni fara demnitate, fara respect pentru valorile noastre romanesti.Ei se considera oameni de valoare, educati? Pot sa mearga cu fruntera sus in fata romanilor? Eu cred ca nu. Sa fac,ce fac ei mi-ar fi atat de rusine ca as intra in pamant.

de descendent de mama careianca.. la 22 October 2013 - 04:30

maghiara si tata roman..2 strabunici svaboaice..o familie care a avut o influenta majora in Careiul de la 1900 si pina in anii 70′..unchi de-al mamei roman- prim pretor,tatal ei avocat..maghiar..prima farmacie..medici ..comercianti..cu documente care atesta de la 1850..
..ce e trist este ca se ajung la astfel de antagonisme la un eveniment atit de frumos care mi-as fi dorit in liceu fiind sa am parte..Careiul a fost cindva si resedinta de judet,oamenii au trait in intelegere..si fara suparare am sa afirm ca foarte multi au venit pe aceste meleaguri de prin alte locuri si au o alta mentalitate.
Ma deranjeaza animozitatile din ambele parti si le consider in mare parte dominante celor care nu prea au avut ocazia sa calatoreasca in lume..Spiritul nationalist de orice parte este exacerbat pe un fond politic si financiar precar..si de cei care nu gasesc ceva pozitiv in viata lor.Careiul a fost o oaza de cultura,intelegere si in principiu prezenta majora a trei nationalitati a dat acestei zone(inclusiv satele si comunele adiacente)un aer boem ..as spune un pic elvetian!Este trist ca si de o parte si de alta se ajung la aceste aspecte…Mereu revin cu drag la Carei,orasul mamei mele pe care mi-l prezenta cum era odinioara,cu razboiul care a trecut peste el,cu comandamentul german si apoi rus in casa lor,cu linistea si savoarea lui ,reflectat in pozele care le am de prin 1875 incoace.
De departe va scriu,de peste ocean si pot sa va spun ca am calatorit si vazut ..locuri in US unde e mica Italie..cu steaguri de-ale lor sau o mica Irlanda..si toti afirma ca sint un pic aproape din fiecare natie..dar totusi sint americani..si am sa spun ca nimic nu e mai apreciat de americani decit locul de unde sintem..fara sa dau apa la moara ..este si o universitate numita Transylvania,sau sa vorbesti mai multe limbi straine este ceva care aici nu prea se intimpla..cu exceptia emigrantilor sau de origine hispanica.
Incercati sa gasiti un numitor comun si respectul sa primeze indiferent de origine,etnie sau viziune politica.Cu stima si respect pentru toti..stiti voi cita bucurie e sa auzi limba ta departe de casa..de acasa?Asta sa nu uitati.
Numai atunci inveti sa apreciezi anumite valori ..din pacate,pentru prea multi este prea greu si poate nici civilizatia n-a reusit sa-i modeleze..
Homo sum et nihil a me alienum ….

de Horia Mărieș la 22 October 2013 - 06:56

@de descendent de mama careianca.. la 22 October 2013 – 04:30

Frumoase gânduri și îndemnuri la bună înțelegere. La good understanding.

M-ați făcut curios. Unde a fost comandamentul german și cel rus în Carei?

de neutru la 22 October 2013 - 09:56

toate aceste interminabile discutii se puteau rezolva in mod mai mult decat simplu!
punerea punctului pe i.adica tinerii trebuie invatati de mici legile ospitalitatii si ale tolerantei.cand ai o sarbatoare si ai invitati adica ai chemat aceste persoane,cred ca ar trebui sa te straduiesti ca sa se simta bine toti!altfel nu e o sarbatoare adevarata!
vina cea mare o purtam noi adultii si societatea care permite sa se propage aceste diversiuni.toti se feresc sa vorbeasca direct si sa puna problema in discutie iar cei tineri prind din zbor ideea si la randul lor dribleaza cum stiu ei.depinde de noi ce dorim pe viitor adica vrem o comunitate divizata sau una in care fiecare sa se poata exprima decent in respect fata de semenul sau!

de emil la 22 October 2013 - 15:18

In Italia, Franta, Suedia, Danemarca, Germania, Cehia, Ungaria, Austria se intampla oare ca spectacolele sa nu se desfasoare in limba oficiala? Poate ca se intampla sa mai traduca si in limbile minoritatilor, dar niciodată nu se omite prezentarea in limba oficiala a statului respectiv. Despre asta e vorba, desi unii pretind a nu intelege esenta.

de emil la 22 October 2013 - 22:13

@un roman 20:47
Da, referirea era la terminatorul “roman din viitor”.

de descendent de mama careianca.. la 23 October 2013 - 03:39

pt Horia Maries.

Era pe strada Moftinului nr 11.Partea aceea nu mai exista..s-a sistematizat,sint blocuri.Era o casa mare cu o poarta mare tipic svabeasca si doua dependinte ,apartamente adiacente ..cu o curte mare si se putea urmari drumul pe directia Satu-Mare…bunica vorbea germana perfect si cinta la pian..cind germanii au plecat capitanul a chemat-o sa verifice daca lipseste ceva..normal ca ..au venit esticii..au gasit portelanurile ascunse sub dusumeaua lemnariei ..si mi-a povestit mama(avea doar 7 ani) cum au sarit “eliberatorii” aducatori de libertate si comunism cu cizmele pe aceste bucati deosebite de arta si le-au spart..noroc cu capitanul lor care era mai rasat..ca altfel nu ii ducea numai la adunat de cartofi,dar si mai rau..
v-am urmarit un material f interesant anul trecut despre Carei pe youtube.Felicitari!

de Horia Mărieș la 23 October 2013 - 04:53

@descendent de mama careianca.. la 23 October 2013 – 03:39

Multumesc mult pentru răspuns. Păcat că str. Moftiunului nr. 11 nu mai există. Cunosc și eu multe istorii despre ruși și apoi despre …. nu mai există. Vă multumesc pentru aprecieri (YouTube). Vă doresc mult bine.

de emil la 23 October 2013 - 07:44

Numitorul comun este legea fundamentala, Constituția României, care stabileste ca limba romana este limba oficiala în statul roman. Acesta este un adevăr simplu, respectat în toate statele unde exista o singura limba oficiala. Ce se întâmplă în Carei este urmarea dorinței unei părți a locuitorilor de a folosi limba altui stat, în locul limbii romane, limba oficiala în Romania.

de Cristian Dersidan la 23 October 2013 - 08:25

pt. descendent de mama careiana

Parca vad casa de pe Moftinului 11. Numele de Gita Potrovita, Jancsi Torzsa, Doina si Puiu Suceveanu, Horica si Dan Vulcan, d-na prof. Streza, Boleman-neni, va spun ceva? etc., etc.
Exact asa a fost, o fericire si bucurie de a fi impreuna, de a invata pe strada, incurajati de parinti, limba prietenilor,prietenie care e azi mai puternica decat niciodata chiar daca viata ne-a imprastiat in cele 4 zari. Respecta ca sa fii respectat, daruieste ca sa primesti, iubeste ca sa fii iubit!

de oldboy la 23 October 2013 - 12:05

tempi passati….

de descendent de mama careianca.. la 23 October 2013 - 23:55

pt Cristian Dersidan.

Multumesc pt raspuns.Da ,mai am doar foto de la bunica mea..eu eram prea mic si nici n-am crescut in Carei.Am fost botezat pe str George Cosbug.Din pacate si mama si unchiul meu (fratele ei) /nasul meu s-au dus ..sper intr-o lume mai buna.Casa cred ca s-a demolat in 1970,ca atunci s-a mutat bunica mea la B-M.Poate o mai tineti minte pe bunica Buci-neni/Peter Iolanda sau mai degraba pe unchiul meu..care a plecat din Carei cam prin 1973..a fost medicul echipei de fotbal Victoria Carei,directorul spitalului si un sportiv cu realizari remarcabile…inainte de-a deceda mi-a povestit cum Petru Groza s-a oferit sa il sprijine si sa se duca la Bucuresti la facultate…daca aveti o virsta poate mai stiti ca Peter Ivan a jucat deja la Victoria la 17 ani si era un atacant ..pe care careienii l-au stimat ,apreciat si ii speriau pe satmareni ca le baga Ivan destule boabe ca sa piarda Olimpia.Au venit si de la U Cluj dupa el ..dar el s-a dus la Tg-Mures..Pe Petru Groza l-a cunoscut la nationalele de tenis in 1947 la Bucuresti..as dori la vara sa scrie cineva un articol despre el..el a cistigat Campionatul National de tenis la simplu si dublu..fara antrenor!!!!!!..si juca in paralel fotbal la Victoria Carei!!!Mama primea un cremes gratis de fiecare data cind Ivan baga gol..Asa si-a salvat familia de la deportare ..pt ca P Groza a sunat la Carei la seful pcr..sa-i spuna de Ivan..bunicul Peter Istvan/avocat murise in 44′ dar pe partea materna a bunicii au avut magazin in Carei..am si o foto..cladirea acum e demolata..a ramas numai casa de la vie,dar au pacalit-o comunistii pe bunica s-o vinda pe nimic.. etc..
L-ati cunoscut cumva pe dr Peter Ivan???
Si intr-adevar cit de frumos ati spus/scris..asa era Careiul atunci.Si cit adevar este in cele 4 zari ..prin etniile de acolo si apropierea mai mare de occcident f multi au plecat peste hotare..
Atasamentul meu ,iubirea pt mama mea m-a determinat ca in fiecare an s-o duc la Carei ,sa revada orasul copilariei si mormintele familiei sa punem flori..si nu mai e nimeni acolo..trist.
Va multumesc nespus pentru mesaj si va doresc o seara minunata.Imi cer scuze dar pe un site public nu doresc sa imi scriu numele..M-as bucura sa aflu ca poate ati cunoscut familia mamei..Din New Jersey va doresc tuturor careienilor multa pace ,intelegere si numai bine.

de Horia Mărieș la 24 October 2013 - 04:11

@descendent de mama careianca.. la 23 October 2013 – 23:55

Și eu am plecat din Carei la facultate în 1965 la nici 18 ani. Soarta și viața au hotărât să nu mă mai întorc decât abia după 46 de ani. Dar de atunci mă întorc cu mare drag, ori de câte pot. Inclusiv ca să pun câte o floare la mormântul bunicilor mei și la alte 4-5 morminte ale rudelor mele apropiate, morminte, de care, din păcate, acum numai eu mai pot avea grijă. Este într-adevăr trist , fiindcă, așa cum spuneți și Dvs., “nu mai este nimeni acolo” (din familie, rude) dar n-avem ce face, este ceva natural, anii trec peste noi fără să ne întrebe. Ajung la Carei și ca să-mi reînvii și minunatele amintiri din copilărie, care sunt minunate chiar dacă viața pe atunci pentru ai mei n-a fost de fel ușoară. Este drept, acum am și timp liber mult mai mult. Mi-am redescoperit și am reluat legăturile (încet, încet) cu toți prietenii de atunci care mai sunt în viață. Români, maghiari, șvabi, evrei. Și ne bucurăm ca niște puști când ne revedem și constatăm că mai facem încă umbră acestui Pământ.

http://youtu.be/2M2w3Rb7inU

Mi-am făcut și prieteni noi la Carei, oameni minunați, printre care și distinsul domn inginer Cristian Derșidan.

Pe atunci, în copilăria mea, nu conta ce nație ești în Carei. Cei mai buni prieteni ai mei erau regretatul Szabo Joska, portarul echipei de handbal în care jucam și eu, colegul meu de clasă Kern Jancsi, mai tânărul meu vecin Dobrai Gabi, sau băiatul care locuia cu familia lui în casa bunicilor mei, Rubinstein Iosif (Joska, azi Joseph în Michigan). Și aș mai putea înșira o mulțime de nume, dar nu românești (Karácsonyi Karcsi, Serly Tibi, Jurovits Potyi, Roth Robi, Ripszki Tibi, Toth Tibi – Nagy Fészek, Szabo Tibi – Gatya, fost component al echipei de fotbal Victoria Carei, Uhár Pityu, Tégen János, Budaházi Joska, Brugos Laci, etc.).

Alte vremuri, alte parfumuri, alte amintiri.

Făceam o curte (îndrăcită) unei unguroaice, despre care viața a dovedit ulterior (n-am mai văzut-o de cca 45 de ani) că a fost și că este și acum, un om om minunat.

Fotografia echipei de fotbal Victoria Carei, cu toti componentii ei, inclusiv Szabo Tiberiu-Gatya, o puteți găsi, dacă aveți răbdare, pe pagina mea de facebook. Din păcate nu l-am cunoscut, sau nu-mi mai adus eu aminte de doctorul Peter Istvan, dar Cristian își aduce aminte de el mai mult ca sigur. Am fost și generații diferite. Sau Serly Tibi, care a fost antrenorul Victoriei Carei pe vremea aceea sigur își mai aamintește de el (eu am jucat handbal cu Tibi in 1963 și l-am reîntâlnit cu mare plăcere la Carei în acest an). Oricum, o să mă interesez și eu dacă careienii actuali mai au amintiri despre Peter Istvan.

Ar fi interesant de văzut cândva, cumva, fotografia magazinului bunicilor Dvs pe linie maternă. Și fotografia lui Peter Istvan, doctorul, si//sau a bunicii Dvs., Peter Iolanda.

Numai bine și multă sănătate pentru Dvs., acolo, în New Jersey!
Eu mă semnez întotdeauna, inclusiv pe un site public, fiindcă am ajuns la o vârstă când nu mai am absolut nimic de ascuns.

de Horia Mărieș la 24 October 2013 - 05:25

@@descendent de mama careianca.. la 23 October 2013 – 23:55

PS. Daca detineți fotografii interesante despre Careiul “mai vechi” și despre oamenii lui și doriți să le dați publicității, puteți să le trimiteți pe adresa mea de email marieshoria@yahoo.com și o să am eu cumva grijă ca să fie făcute cunoscute. Merci.

de Careianca la 24 October 2013 - 21:33

@descendent de mama careianca.. la 23 October 2013 – 23:55

Nu numai că l-am cunoscut pe dr. Peter Ivan dar am și fost tratata de el. Locuind pe strada Moftinului (vis-a-vis de fam. Torzsa) îi cunosc pe toți cei evocați de Cristian Derșidan dar și pe altii pe care el nu-i amintește.

Familiile Evert, de exemplu, familia Rusan, familia Makay (d-na Makay, o persoana foarte distinsa, frumoasa si inteligenta, a fost si invatatoarea mea mult iubita de noi, elevii ei iar sotul ei, un talentat profesor de desen, a fost inchis -pe nedrept-, după cum știa toată lumea, sub acuzația că ar fi vrut să treacă frontiera spre Ungaria), familia Recsey, familia Marian, familiile Bodon, etc.

Da, e un univers stins, disparut dar nu si uitat de noi, cei care ne mai amintim de acele zile din anii 50-60…
Si ni le amintim cu drag fiindca n-a fost nici urma de ura sau de resentimente intre diversele natii care locuiam acolo. Proprietarii casei in care locuiam erau un cuplu mixt, el svab (vorbea svabeste cu surorile din Petresti), ea slovaca, vorbea in limba slovaca cu sora ei, noi români si ne-am inteles de parca am fi fost o familie. La fel cu ceilalti chiriasi (maghiari) din casa de alaturi.

Cineva mi-a spus pe un ton acuzator ca el nu are amintiri atât de “roz” despre conviețuire. I-am raspuns (tipul nu e careian si nu a crescut aici) ca fiecare simte dupa inima sa, dupa ce suflet are. Altminteri el se trage dintr-un sat svabesc unde se vorbeste ungureste, ca sunt svabi renegati.

Am locuit 10 ani acolo, nici eu n-am nimic de ascuns, mai ales că toate persoanele despre care vorbesc în relatarea mea erau nu doar foarte respectabile dar și foarte simpatizate și apreciate de toți ceilalti. Nu pot să descriu atmosfera aceea, de-a dreptul idilică, în care am crescut.

Strada Moftinului a fost paradisul copilăriei mele, cu adulți plini de bunătate și bunăvoință care ne vorbeau frumos si ne ocroteau și cu copii (majoritatea fete) cu care eram prietena și sunt și acum. Iar doctorul Peter Ivan era un profesionist excelent și am regretat foarte mult plecarea sa din Carei.

de descendent de mama careianca.. la 24 October 2013 - 23:42

Pentru Dl Horia Maries si pentru D-na Careianca!

Va multumesc atit de mult pentru frumoasele rinduri si momentele care le evocati.
Peter Istvan era bunicul meu iar Peter Ivan,fiul cel care a activat ca medic la Carei si a jucat la Victoria Carei.
Mama mea a fost Zsofia Peter care a devenit invatatoare si si-a inceput ativitatea la Cehul Silvaniei,pt ca linga la Hodod a fost repartizat unchiul resp fratele ei.
Va inteleg f bine si e trist ca intr-adevar aceea vreme idilica s-a pierdut in anii unui regim prea amar si nedrept.
Singurul pe care il mai stiu este prof Stier Alexandru /Szani care a fost coleg de liceu cu mama.Sint sigur ca il cunoastesti.
Da,am salvat multe poze de la bunica mea ,dupa ce-a decedat si regeret ca n-am stiut mai multe lucruri,detalii de familie..dar am poza magazinului ..Vaskereskedes ,multe poze de familie pe care multi din pacate habar nu am cine erau..dar in anunturile mortuare(pe care le am) sint insirate rudele etc..
Anul acesta este primul in care n-am mai ajuns la Carei si regret ca n-am reusit.Din pacate nu cunosc pe nimeni din cei pe care i-ati amintit .Matusa mea Katy Peter sotia lui Ivan mai traieste ,ea a fost farmacista poate ea mai tine minte,dar e la Baia-Mare.In 1990 el a fost propus si a fost pt 2 ani directorul spitalului judetean in Baia-Mare/multumesc pt aprecierile la adresa lui.Intr-adevar a fost un om deosebit ,integritatea lui si capacitatea lui profesionala din pacate au fost apreciate.
Daca il puteti contacta si pe d-nul Cristian Dersidan mi-ar face placere la anul sa ne vedem in Carei.
Unchiul prin alianta al mamei a fost dr Gherman Ioan/prim pretor pe plasa Carei,iar fiul lui decedat acum Gherman Ionica ,a activat ca profesor de geografie..pt ca fratele lui “iubit” a fugit in Franta..nu a putut sa se inscrie nicaieri alta facultate..
Va multumesc inca o data pentru raspuns si mi-ar face o mare bucurie sa ne intilnim la vara in frumosul parc al castelului(unde cred ca unchiul meu juca tenis) unde mereu ne opream cu mama mea dupa ce mergeam pe la cimitir.
Cu simpatie , Ovi Dragos./ odv2@msn.com
Am urmarit pe youtube cartile postale f frumoase cu Careiul de alta data.Am si eu citeva nu atit de multe dar si poze din anii de demult si poate vorbim pe net/email.

de cititor careian la 25 October 2013 - 07:13

frumosul parc unde se juca tenis a ramas la fel ca si vremea idila de care povestiti doar o amintire.primarul kovacs a avut grija sa fie asa.
acum in parc sunt bagate tone de betoane iar terenurile de tenis au fost desfiintate pt ca sa faca loc la caii amicei.
alte vremuri-alti oameni!

de Elev la 25 October 2013 - 08:37

Bine bine dar
Out of topic, nu?

de Horia Mărieș la 25 October 2013 - 10:55

@Elev la 25 October

Puteți comenta in topic cât doriți, nu vă operește nimeni, spațiu este berechet.
Cu o singură condiție: să vă străduiți să scrieți foarte corect românește, astfel ca să nu ne zgârie la urechi.

de gingirica la 25 October 2013 - 14:07

oricum nai nimerit gaura postac bosorog
si nu numai…..

de Horia Mărieș la 25 October 2013 - 15:03

@ gingirica la 25 October 2013 – 14:07

Merci. Numai că se scrie “n-ai” tinere postac dobi. Vezi, asta este problema voastră cea mai mare. Aveți Miss şi Mister cât cuprinde, nimeriți probabil și gaura în pauze, dar n-aveți carte.

de eniko la 25 October 2013 - 16:33

Esti out of range!
Oare pricepe hdd tau
plin de bad -uri?
Plimbati amintirile despre
gatya nagy kicsi feszek in alta parte!
Asta nu i liceu de bule!

de Horia Mărieș la 25 October 2013 - 17:35

@eniko

Se scrie “Ăsta nu-i liceu de bule!” După felul în care scrii, pare să fie unul de ratați.

de emil la 25 October 2013 - 19:28

@ Horia Mărieș

Ați deranjat postacii din generația cu dispensa de ortografie!

de emil la 25 October 2013 - 19:29

Erata
1) Doar “postacul”, ca precis e același analfabet.
2) Nu se zice “off topic”?

de Titus la 13 May 2014 - 20:10

Am dat din intamplare de de comentariile despre str. Moftinului. Am copilarit pe strada asta intre 1960 si 1966; Imi aduc aminte de Lia, Titus si Aurica Ciuciu, Streza, d-na Suceveanu educatoarea si cei doi copii ai ei, mai mari ca mine, Irenke neni, tot educatoare ca doar eram de gradinita in perioada aia, Bea, Malinaru, Adrian baiatul unui ofiter, Evert blanarul cu baiatul lor, Jenicu, mai erau un baiat caruia ii spuneau Ocsi, o lume care n-a ramas decat in amintiri, cu piata in centru langa primul bloc construit in oras, sirul de plopi de peste drum, moara dinspre Moftin unde cautam cartuse din razboi, Pali bacsi care vindea lapte in centru, Pista bacsi care lucra la bacania de pe colt cu Spicului, brutaria de vizavi, IC Frimu – cinematografele cele doua, 23 August parca si cel din parcul cetatii care tocmai ce s-a prabusit acu vreo 10 ani, masina albastra de stropit asfaltul vara, rata de Moftin cu motorul in centru fata intre calatori, capsunile din curtea unei batranici de pe la numarul 28 parca, coada la drojdie, cartele de paine, mosul cu caruciorul de inghetata ce clopotea vara zilnic si vindea globuri de 50 de bani si de leu…

Lasati un comentariu