Convocare şedinţă Consiliu Local Carei

• publicat la: 27 ianuarie 2015
Convocare şedinţă Consiliu Local Carei

Vineri,30 ianuarie 2015, de la ora 11,00,Consiliul Local a fost convocat a se reuni  pentru o Şedinţă Ordinară  de lucru. Ordinea de zi cuprinde  10 proiecte de hotărâri.

1.    Proiect de hotărâre privind aprobarea acoperirii definitive a deficienţei secţiunii de dezvoltare a bugetului local, în urma utilizării excendentului la 31 decembrie 2013, în cursul anului 2014.
2.    Proiect de hotărâre privind solicitarea de prelungire a duratei de implementare a proiectului, a Fondului de Garantare a Creditului Rural pentru finanţarea obiectivului de investiţie,, Amenajarea unor drumuri de exploatare agricolă în extravilanul Municipiului carei, judeţul Satu Mare,, derulat prin F.E.A.D.R. – măsura 125 submăsura 125 a
3.    Proiect de hotărâre privind aprobarea cofinanţării cu 10% a achiziţionării unor aparate la Spitalul Municipal Carei.
4.    Proiect de hotărâre privind alocarea sumei de 22.962 lei, în vederea continuării proiectului ,,Împreună pentru viitorul nostru,, la Şcoala Gimnazială nr.1 Carei.
5.    Proiect de hotărâre privind alocarea sumei de 3.400 lei pentru organizarea Festivalului – concurs de Teatru pentru Liceeni Ioana Cîcu.
6.    Proiect de hotărâre privind aprobarea ridicării unui bust al  Majestrăţii sale Regele Ferdinand I al României pe C-lea 1 Decembrie 1918 în părculeţul dintre Parchetul de pe lângă Judecătoria Carei şi Banca Raiffeisen.
7.    Proiect de hotărâre privind aprobarea reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitare de stat, cu personalitate juridică din municipiul Carei.
8.    Proiect de hotărâre privind declanşarea procedurilor de expropriere a cinci imobile proprietate privată, situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică a terenurilor aferente puţurilor din cadrul,, Frontului de captare a apei potabile Doba – Vetiş,,.
9.    Proiect de hotărâre privind aprobarea reducerii cu 50% a impozitului la clădiri datorate de locatarii din Carei, str. Regele Ferdinand nr.5.
10.    Proiect de hotărâre privind aprobarea scutirii de la plata impozitelor şi taxelor locale datorate de d-na Komaromi Maria, domiciliată în Carei, str.Agoston nr.8.
11.    Diverse.

comentarii

de Horia Mărieș la 27 ianuarie 2015 - 20:43

Mie unuia acest amplasament mi se pare a fi unul foarte potrivit.

„6. Proiect de hotărâre privind aprobarea ridicării unui bust al Majestrăţii sale Regele Ferdinand I al României pe Calea 1 Decembrie 1918 în părculeţul dintre Parchetul de pe lângă Judecătoria Carei şi Banca Raiffeisen.”

Sunt curios insă ce va spune și ce pretexte va mai găsi și de data asta primașul ca să se opună proiectului de hotărâre.

Aș vrea să văd neapărat și înregistrarea video cu desfăsurarea acestei părti a ședinței. De altfel, vrea să o vadă întreaga țară.
Doar înregistrarea video a acestei părti. Restul proiectelor de hotărãri se vor aproba mai mult ca sigur pe bandă rulantă.

de Horia Mărieș la 27 ianuarie 2015 - 20:57

CItesc in presa de ziare județeană de azi (varianta .pdf) un titlu:

„2.852 de pensionari din județ (Satu Mare) au propriri de până la 500 lei lunar. Cea mai lungă ca termen este de 210 lei până în anul 2966, adică ttimp de 951 de ani.”

Știe cineva cât timp mai are primașul Eugen Kovács Jenö proprire pe salar? Socoteam la un moment dat că va avea propriere până când va împlini vârsta de 130 de ani. Dar aia era o socoată estimativă. Oare nu îl „va bate” ca termen, nu îl va depăși cumva pe pensionarul care are azi proprirea cea mai lungă ca termen, adică timp de 951 de ani?

Tare imi este teamă că răspunsul la intrebarea de mai sus nu poate fi decât unul pozitiv. Săracul de el. Csoró.

de Horia Mărieș la 28 ianuarie 2015 - 05:28

Moto: Un adevăr de necontestat: Orice potlogărie bine ascunsă, iese până la urmă la iveală.
Aviz amatorilor.

Vineri va avea loc o nouă ședință a CL Primaria Mun. Carei.
In formația binecunoscută: 11 UDMR + 4 PNL + 2 PSD + 2 PLR

Am mai scris deja pe aici despre mizeria morală a traseismului politic. Traseismul politic (în engleză party switching) este un fenomen politic care constă în schimbarea de către un politician a partidului politic care l-a propulsat într-o funcție.
Am mai scris pe aici despre josnicia, lipsa totală de obraz si de bun simț a consilierilor și a primarilor care și-au trădat la un moment dat, pentru niște ciolane ipotetice și cu ceva mai multă carne, profitãnd de OUG nr. 55/2014 (declarată intre timp neconstituțională), partidul pe listele căruia au fost aleși. În Carei este vorba doar de cei doi actuali consilieri PLR.

Am mai scris pe aici de numele celor doi mai traseiști sătmăreni, cumnații Silaghi și Ștef. Mi s-a explicat, am fost criticat de foarte multă lume bună din Carei că nu este frumos ce fac. Că, cel puțin al doilea, a adus mult bine careienilor. Așa o fi, dar nu trebuie să ne mirăm chiar atât de mult pentru acest bine, fiindcă in fond pentru asta a fost ales în funcția de preș al CJ SM, asta îi este slujba, ăsta ii este jobul. Pentru mine, indiferent de bunăstarea pe care au adus-o cei doi pe meleagurile careiene, atât ăla văpsitul, cât și proful de sport, și-au dat deja arama pe față, și-au mâncat mălaiul, fiindcă mi-au demonstrat că sunt traseiști trădatori lipsiți de caracter. Chiar dacă sunt legați unul de altul prin relații de rubedenie datorită unor frumoase doamne și surori cu buzele umftate cu botox. Apropo, dar despre favorita Brigite, cea de pe la CJ SM, ce se mai aude?

Trecând la lucruri ceva mai serioase și mai grave.

Se știe că recent a fost arestat fostul ministru de interne, numitul David, pentru faptul ca și-a murdărit mânușițele cu o șpagă de jumătate de milion de euroi. Ancheta procurorilor este în curs de desfășurare, surprizele abia încep să apară. Romancierii de prin dosarul lui David, cei care în acest fel speră să scape de până la 80 la sută din cuantumul pedepsei (lucru prevazut în noul Cod Penal în caz de „colaborare” cu procurorii), au început să scrie. Unii dintre ei au chiar un scris lizibil, caligrafic, frumos. Și scot la iveală, încet-încet, un lucru la care eu mă așteptam.

Scot la iveală faptul că șeful actualului (ilegal) PLR, domnul fost prim ministru Tăriceanu, nu se putea să fie absolvit sine die de orice vină in dosarele Microsoft și EADS, care s-au derulat sub guvernarea lui. Chiar dacă această guvernare este privită cu multă simpatie de către nostalgici (să nu uităm că există și nostalgici ai epocii Ceașescu) fiindcă ne-a mărit salariile, pensiile și nu s-a uitat la faptul că pe deficitul bugetar ajunsese la aproape 8% din P.I.B.

Știu, o să fiu din nou criticat, inclusiv de lumea bună din Carei că mă iau de Tăriceanu, cel care a trecut prin 5 neveste. Îmi asum riscul. Dar am curajul să pronostichez că incet-incet anchetele DNA vor ajunge și la Tăriceanu. Așa cum vor ajunge, în mod cât se poate de sigur și la frumoasa doamnă Elena Udrea.

De ce am scris aberațiile cromatice de mai sus? Doar pentru a mai arăta o dată, dacă mai era cazul, că sfinții cumnați Silaghi și Ștef, precum și cei doi consilieri locali careieni care se știu ei foarte bine și pe care nu mai este cazul să-i numesc, au pariat pe calul mort numit Tăriceanu și vor suporta, foarte curând, consecințele. Cei ce se aseamănă, se adună și plătesc oalele sparte împreună. Mă mor doar de cei doi consilieri locali careieni ce reprezintă PLR, cum de nu le crapa obrazul de rușine, atunci când se așează la masa de consiliu. Dar de unde nu este rușine, nici Cel de Sus nu cere.

Mai multe amănunte despre acest subiect tabu pãnă acum se pare că știe:

http://youtu.be/AR6VhrITwOA

Merită ascultat și de băgat la căpățână. Mai ales de la minutul 3:00 încolo.

de Horia Mărieș la 28 ianuarie 2015 - 08:45

Finul scrie.

Dar oare nașu’ știe?

„Ţiganii domină piaţa neagră şi la Carei
Vânzarea de ţigări ucrainene a fost monopolizată de grupările ţigăneşti şi în zona Pieţei alimentare din Carei. Aceştia stau cât e ziua de lungă la intrarea în piaţă sau pe trotuarul de vizavi, aşteptând răbdători clienţii. Organizarea este bine pusă la punct. Vânzătorii cu amănuntul au asupra lor cel mult câteva pachete de ţigări, fiind aprovizionaţi constant de complicii lor, care aduc ţigările din depozitele amenajate în blocurile din zona străzii Ignişului. Chiar dacă nu se poate afirma că ţiganii care se ocupă de vânzarea ţigărilor de contrabandă în zona pieţei din Carei ar face parte dintr-un clan, aceştia se cunosc bine între ei şi colaborează eficient. Fiecare dintre ei şi-a stabilit teritoriul, nepermiţând apariţia unor noi concurenţi. Aprovizionarea decurge fără probleme, careienii putând găsi tot timpul ţigări de contrabandă, acţiunile oamenilor legii dovedindu-se fără efect. Szasz Lorand”

de sergiu la 28 ianuarie 2015 - 08:56

ceva probeleme in paradis?
nasu arata pisica fotbalistului care la pus in fotoliu siu cu pixu in mina???
cine nu stie ca coloratii siunt la mana lui geza omu lui lajos si se imparte frateste tainu luatr dupa ce vand cele trabucele….poate nu se mai inteleg la imparteala banutilor

de Horia Mărieș la 28 ianuarie 2015 - 19:25

Raportul MCV pe anul 2104.

Poate interesează clasa politică.
Se poate citi.
Cu puțin efort, se poate și întelege.

http://ec.europa.eu/cvm/docs/com_2014_37_ro.pdf

de Horia Mărieș la 29 ianuarie 2015 - 07:39

Doar o vorbă să vă mai spun despre modul in care se organizează licitațiile la Primăria Municipiului Carei.

Aveam de mai mult timp suspiciunea rezonabilă că la Primăria Carei ceva miroase urât in legătură cu licitațiile.
Azi am și certitudinea rezonabilă că pute rău de tot.
Justificare:

Am căutat la repezeală și la nimereală pe site-ul SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice) câteva contracte atribuite de Primăria Municipiului Carei. Doar câteva, fiindcă nu este treba mea și nici nu merită să-mi pierd eu timpul căutând in lada de gunoi a istoriei. Este treaba altora să caute și la finalul acestui text o să fac referire și la ei.

Pe lângă licitațiile la care s-a organizat concurs de oferte și la care au participat mai multe firme ofertante și pe care nu-mi pierd vremea ca să le mai analizez acum, am constatat că la Primăria Mun. Carei a fost la mare modă procedura: „Negociere fără anunt de participare. Justificarea alegerii procedurii de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare: Lucrarile / produsele / serviciile pot fi furnizate numai de un anumit ofertant, din motive tehnice.”

Măi să fie!

Adică, Primăria Municipiului Carei incearcă să mă convingă de faptul ca in condițiile unei concurențe acerbe pe piața antreprenoriatului in constructii „Lucrarile/produsele/serviciile pot fi furnizate numai de un anumit ofertant, din motive tehnice”! (sic!)

Imi pare foarte rău domnilor și tovarășilor, dar la mine gogoașa asta caldă, servită prostimii, chiar că nu mai ține.

Dacă ar fi fost vorba numai de lucrări in valoare de până la 100.000 lei, hai, mai trecă-meargă.
Dar sunt și lucrări de sute de mii de lei.

Înșir la repezeală și fără să le pun in nici o ordine, doar cu titlu exemplificativ, exact așa cum am dat peste ele la repezeală pe site-ul SEAP, doar câteva din lucrările care au fost atribuite în ultimii ani de către Primăria Municipiului Carei prin celebra procedură numită „negociere fără anunț de participare”. Adică, prin mica ințelegere dubioasă și printr-o complicitate evidentă între Primăria Municipiului Carei si firmele „prietene”.

La urmă, o să incerc să trag și câteva concluzii.

1) Licitatie Publica – „Lucrari suplimentare la proiectul – Renasterea centrului cultural Carei Etapele I si II”. Valoarea Contractului: 58.575 RON. Castigatorul Licitatiei: S.C. MARCONST S.R.L. Anunt de atribuire numarul 141859/15.11.2013

2) Licitatie Publica – „LUCRARI SUPLIMENTARE- 2 – pentru proiectul Modernizarea spatiilor publice urbane din cartierele Mihai Viteazu I si Mihai Viteazu II din municipiul CAREI”. Valoarea Contractului: 71.284 RON. Castigatorul Licitatiei: TEHNIC ASIST S.R.L. Anunt de atribuire numarul 135731/18.04.2013

3) Licitatie Publica – „Lucrari suplimentare la obiectivul ‘Consolidarea, reabilitarea si conservarea Castelului Karolyi din Carei si Castelul ( Cetatea ) din Ardud’ „. Valoarea Contractului: 833.509 RON. Castigatorul Licitatiei: S.C EURAS S.R.L. Anunt de atribuire numarul 117319/02.11.2011

4) Licitatie Publica – „Reabilitare si extindere Scoala cu clasele I-VIII nr. 1 Carei”. Valoarea Contractului: 75.757 RON. Castigatorul Licitatiei: S.C. DOMINIUM S.R.L. Anunt de atribuire numarul 111672/18.07.2011

5) Licitatie Publica – „Lucrari suplimentare la obiectivul ‘Consolidarea , reabilitarea si conservarea Castelului Karolyi din Carei si Castelul (Cetatea) din Ardud’ „. Valoarea Contractului: 465.509 RON. Castigatorul Licitatiei: S.C. EURAS S.R.L. Anunt de atribuire numarul 110835/07.07.2011

6) Licitatie Publica – „Lucrari suplimentare la obiectivul ‘Reabilitare carosabil prin impietruire pe strazile din municipiul Carei’.”Valoarea Contractului: 75.837 RON. Castigatorul Licitatiei: SC TARR CONST SRL. Anunt de atribuire numarul 101934/10.02.2011

7) Licitatie Publica – Lucrari suplimentare „Extindere si reabilitare la liceul teoretic Carei etapa 2″. Valoarea Contractului: 158.275 RON. Castigatorul Licitatiei: UNIVERSAL CONSTRUCT S.A. Satu Mare. Anunt de atribuire numarul 101779/09.02.2011

8) Licitatie Publica – Lucrari suplimentare ” Extindere si reabilitare la liceul teoretic Carei etapa 1″. Valoarea Contractului: 24.019 RON. Câștigătorul Licitatiei: UNIVERSAL CONSTRUCT S.A. Satu Mare. Anunt de atribuire numarul 101625/07.02.2011

9) Licitatie Publica – Lucrari suplimentare la obiectivul ‘Consolidarea , reabilitarea si conservarea Castelului Karolyi din Carei si a Castelului (Cetatii) Karolyi din Ardud’.” Valoarea Contractului: 157.435 RON. Castigatorul Licitatiei: S.C. EURAS S.R.L. Anunt de atribuire numarul 101588/07.02.2011

10) Licitatie Publica – „Servicii de asistenta tehnica din partea proiectantului la ‘Circuitul targurilor medievale din Transilvania de Nord-Castelul Karolyi din Carei si Castelul (Cetatea) din Ardud’.” Valoarea Contractului: 160.223 RON. Castigatorul Licitatiei: S.C. UTILITAS S.R.L. Anunt de atribuire numarul 88410/29.07.2010

11) Licitatie Publica – Lucrari suplimentare „Circuitul targurilor medievale din Transilvania de Nord -Castelul Karolyi din Carei si Castelul (Cetatea) din Ardud. Valoarea Contractului: 120.611 RON. Castigatorul Licitatiei: S.C. EURAS S.R.L. Anunt de atribuire numarul 88394/29.07.2010

12) Licitatie Publica – „Reabilitare si extindere Scoala cu clasele I-VIII nr. 1 Carei”. Valoarea Contractului: 75.757 RON. Castigatorul Licitatiei: S.C. DOMINIUM S.R.L Satu Mare. Anunt de atribuire numarul 111672/18.07.2011

M-am oprit după prima duzină. Vă garantez că din această categorie mai sunt o grămadă.
Cred insă că duzina este arhisuficientă pentru exemplificare, pentru prezenta demonstrație și pentru a se putea trage primele concluzii:

A). Mă repet: la toate licitațiile aflate in lista de mai sus, autoritatea contractantă Primăria Municipiului Carei a apelat la procedura „Negociere fără anunt de participare. Justificarea alegerii procedurii de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare: Lucrarile / produsele / serviciile pot fi furnizate numai de un anumit ofertant, din motive tehnice.”

Pe scurt, toate aceste contracte au fost oferite pe ochi frumoși unor „firme prietene”.

B) Multe dintre aceste contracte sunt pentru așa numitele „Lucrări suplimentare”. Acest lucru mă face să mă gândesc la faptul că autoritatea conctractantă a permis ca la licitațiile deschise, la cele de bază pentru obiectivul respectiv, „firmele prietene” să vină cu prețuri mult sub nivelul prețurilor de pe piață, cu prețuri de dumping, cu scopul clar dar ascuns de a arunca de pe masă ofertele celorlalți concurenți. Asta și fiindcă criteriul de atribuire a licitatiior deschise a fost de obicei „prețul cel mai mic”. „Firmele prietene” au fost însă sigure că autoritatea contractantă le va acorda, ulterior, prin negociere directă, alte contracte pentru diverse „lucrări suplimentare”, astfel ca ele să poată să-și scoată pârleala și să poată masca „minciuna” cu care au venit în oferta de preț de la licitația de bază.

C) O să se spună că prețurile contractelor din lista de mai sus și care au fost atribuite de Primaria Municipiului Carei pe sprãnceană, prin încredințare directă, sunt de fapt un „mizilic”, niște biete firimituri căzute de la masa bogaților. Parțial, așa și este situația. Totuși, insumãnd numai cifrele din lista de mai sus, rezultă că „mizilicul” a avut valoarea totală de 2.276.791 RON adica aproximativ 570.000 de euro. O sumă într-adevăr insignifiantă față de sumele pe care este obișnuită să le vãnture Primăria Municipiului Carei in proiectele transfrontaliere HU-RO. Cãrcotașii afirmă că ciubucul care se dă uzual in cazul unor contracte cu încredințare directă, este cuprins intre 10 și 30%. Nu știu care este cuantumul ciubucului care se practică la Primăria Municipiului Carei. Dacă ar fi de 30%, atunci numai cele 12 contracte (prăpădite) enumerate mai sus, ar fi putut aduce un profit neimpozabil de cca 170.000 de euro și ne-ar putea da și o justificare credibilă pentru căsuțele de vacanță care răsar peste graniță sau pentru hectarele de teren agricol care se cumpără pe numele altora în jurul Careiului. Dar astea sunt doar presupuneri nedemonstrate.

D) Aducãndu-mi aminte de mai multe comentarii citite anterior prin Buletin de Carei, acum nu mi se mai pare de loc ciudat ca pe lista contractelor încredințate direct de Primăria Municipiului Care să apară nume de firme ca Dominium, Tarr, Marconst, Tehnic Asist, Euras, etc. Am început să mă obișnuiesc cu ele, am început să le identific, fără frica de a mai greși, ca „firme prietene”.
Mă așteptam să apară și Tel Drum. Dar am văzut doar una numită Drum Construct sau așa ceva.

E) Poate că nu sunt eu destul de bine informat asupra realităților careiene, dar nu-mi aduc aminte ca pe undeva, Primăria Municipiului Carei să fi dat publicității, să fi adus la cunoștiința publicului că au avut loc astfel de proceduri cu încredintare directă și nici nu a dat publicității numele „cãștigătorilor”. S-a mers pe blat. N-am dat de astfel de informatii sau comunicate nici in cele două ziare de casă ale primașului, nici în versiunea tipărită, nici în versiunea online. Cred că singurele persoane care pot fi luate la întrebări de către organele abilitate privind acest subiect nevinovat, sunt Dorel Petru Oprea (care, la toate pozițiile din lista de mai sus apare ca fiind „persoana de contact”), actualul city manager Bekő Tamás și actualul primaș Eugen Kovács Jenö. Restul functionarilor publici din cadrul Primăriei cred că vor respecta legea omertei. In altă ordine de idei, acum primarul și-a angajat „omul lui” care să se ocupe de portal-ul (site-ul) oficial al Primăriei Carei, precum și de pagina de facebook Primăria Carei Govermnent Organization. Ii sugeram omului respectiv să-și vadă conștiincios de treabă si ca cel puțin pe portalul oficial al Primăriei Carei să completeze și să aducă la zi pagina „Achiziții Publice”. În plus, să facă bine și să completeze, incă în acest secol si celelalte pagini care, atunci când le accesezi, te intâmpină cu mesajul „Această categorie este goală!”

F) Ce „organe abilitate” ar trebui să ia puțin la scărmanat modul in care se derulează licitațiile in cadrul UAT Primaria Municipiului Carei? Păi nu prea știu nici eu prea bine, dar poate că totuși acestea ar trebui să fie: în primul rând Corpul de Control al Prefectului Judetului Satu Mare, apoi Parchetul de pe lângă Judecătoria Carei, și în final, dacă primele două organe nu cor face nimic, ca de obicei, atunci să intervină formațiunile teritoriale ale Direcției Nationale Anticorupție și/sau cele ale DIICOT.

N-au decât să se autosesizeze dacă acest text li se va părea a fi unul veridic.
In fond și la urma urmei, este treaba lor, pentru o treabă ca asta își încasează salariile, nu este nici pe departe treaba mea.

de Horia Mărieș la 29 ianuarie 2015 - 18:30

Mi-a transmis unul „neluțu” din Sătmar că oricum nu citește nimeni postările de pe aici de la BdeC.
Mi-a mai promis și „că o să iau în bot”. Vom trai și vom vedea.

Ăsta este și motivul pentru care eu îndraznesc totuși să postez pe aici.

Uneori imi pare rău că procurorii D.N.A. au birourile atât de departe de adresa Primăriei Municipiului Carei.
N-ar strica dacă procurorii s-au putea intãlni din când in când la Cafeneaua Culturală cu primașul.
Sunt convins că ar afla multe lucruri interesante și palpitante.

………………………
29 ianuarie 2015
Nr. 162/VIII/3

COMUNICAT

În completarea comunicatului nr. 1512/VIII/3 din 28 octombrie 2014, privind suspiciunea săvârşirii unor fapte de corupţie în legătură cu încheierea unor contracte de licenţiere IT, Biroul de Informare și Relații Publice este abilitat să transmită următoarele:

Procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie – Secţia de combatere a infracţiunilor conexe infracţiunilor de corupţie au dispus efectuarea urmăririi penale faţă de UDREA ELENA GABRIELA, pentru săvârşirea infracţiunilor de spălare de bani (în forma dobândirii/utilizării de bunuri cunoscând că provin din infracțiuni) şi fals în declaraţii de avere

În ordonanţa de efectuare a urmăririi penale se arată că, în cauză, există date şi indicii din care rezultă suspiciunea rezonabilă ce conturează următoarea stare de fapt:

La data de 28.10.2014, s-a dispus reţinerea pentru 24 de ore, iar ulterior arestarea preventivă a inculpatului Cocoș Dorin (fostul soț al suspectei UDREA ELENA GABRIELA), pentru infracţiunile de trafic de influență și spălare de bani.
În sarcina inculpatului Cocoș Dorin s-a reținut că, în anul 2009, în baza înţelegerii prealabile cu inculpaţii Gheorghe Ştefan şi Sandu Gabriel, a pretins de la două persoane suma de 9.000.000 de euro pentru el, suma de 3.996.360 euro pentru Gheorghe Ştefan, suma de 2.700.000 de euro pentru ministrul Gabriel Sandu, toate acestea pentru a-şi exercita influenţa asupra lui Gabriel Sandu, precum şi asupra altor persoane din Guvern şi respectiv din cadrul ministerelor implicate – MCSI, Ministerul de Finanţe, în scopul de a asigura firmelor susţinute de un om de afaceri adjudecarea contractului de licenţiere Microsoft din anul 2009. Inculpatul Cocoș Dorin a primit de la omul de afaceri, prin intermediar, suma de 9.000.000 USD.
Sumele de bani au fost transferate din contul D-CON.NET (liderul asocierii de firme favorizate la adjudecarea contractului), în mod succesiv, în conturile altor firme, ajungând în cele din urmă la Cocoș Dorin. La baza plăţilor au stat contracte comerciale ce atestă operaţiuni comerciale fictive şi care au avut rolul de a disimula provenienţa şi circuitul sumelor de bani.
Contrar dispoziţiilor legale, în declaraţiile de avere din anul 2010, nu apar menţiuni cu privire la împrumuturile primite de SC Euro Hotels International Co SRL de la persoana fizică Dorin Cocoş, deşi Udrea Elena declară încasarea de dividende de la această societate.
Având în vedere obligaţia legală de a-şi declara averea, faptul că, în perioada 2009 – 2013, Udrea Elena Gabriel a declarat achiziţionarea mai multor bunuri imobile a căror valoare depăşeşte veniturile obţinute ca ministru, deputat sau din activitatea didactică, se prezumă că aceasta a utilizat veniturile din alte surse – împrumuturi, dividende, asumându-şi răspunderea pentru provenienţa acestora.
Potrivit art. 29 alin. 1 lit. c din Legea 656/2001, dobândirea sau folosirea de bunuri, cunoscând că acestea provin din săvârşirea de infracţiuni, constituie infracţiunea de spălare a banilor.
Din probatoriul administrat până la acest moment, rezultă că inculpatul Cocoş Dorin a săvârşit infracţiunea de trafic de influenţă, sumele de bani obţinute cu titlu de folos necuvenit din săvârşirea acestei infracţiuni fiind utilizate în achiziţia de imobile şi pentru creditarea societăţilor. De asemenea, există acte (contracte de împrumut, chitanţe, contracte de vânzare – cumpărare imobile) şi declaraţiile de avere din perioada 2009 – 2014, din care rezultă că suspecta Udrea Elena Gabriela cunoştea provenienţa fondurilor utilizate pentru achiziţionarea de bunuri comune, având cunoştinţă şi de intenţia inculpatului Cocoş Dorin de obţinere a unor chitanţe false privind restituirea pretinsului împrumut pe care l-ar fi luat de la unul din cei doi mituitori.

Suspectei Udrea Elena Gabriela i s-a adus la cunoştinţă calitatea procesuală şi acuzaţiile, în conformitate cu prevederile art. 307 Cod de procedură penală.

În cauză, procurorii au beneficiat de sprijin de specialitate din partea Serviciului Român de Informații.

Facem precizarea că efectuarea urmăririi penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

D.N.A. BIROUL DE INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE
………………..

29 ianuarie 2015
Nr. 164/VIII/3

COMUNICAT

În completarea comunicatului nr. 162/VIII/3 din 29 ianuarie 2014, privind suspiciunea săvârșirii unor fapte de corupție în legătură cu încheierea unor contracte de licențiere IT, Biroul de Informare și Relații Publice este abilitat să transmită următoarele:

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a infracțiunilor conexe infracțiunilor de corupție au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și măsura controlului judiciar pe o durată de 60 de zile, începând de la data de 29.01.2015 până la data de 29.03.2015 față de UDREA ELENA GABRIELA, pentru săvârșirea infracțiunilor de spălare de bani (în forma dobândirii/utilizării de bunuri cunoscând că provin din infracțiuni) și fals în declarații de avere.

Inculpatei i s-a adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală.

Pe timpul cât se află sub control judiciar, inculpata UDREA ELENA GABRIELA trebuie să respecte următoarele obligații:
a) să se prezinte la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție – Direcția Națională Anticorupție, Secția de combatere a infracțiunilor conexe infracțiunilor de corupție și la Secția 2 Poliție București ori de câte ori este chemată;
b) să informeze de îndată Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție – Direcția Națională Anticorupție, Secția de combatere a infracțiunilor conexe infracțiunilor de corupție și Secția 2 Poliție București cu privire la schimbarea locuinței;
c) să se prezinte la Secția 2 Poliție București, conform programului de supraveghere întocmit de organul de poliție sau ori de câte ori este chemat.
d) să nu părăsească mun. București, decât cu încuviințarea prealabilă a procurorului competent;
e) să nu se apropie de ceilalți inculpați, alți participanți la comiterea infracțiunii, martorii din dosar și să nu comunice cu aceștia direct sau indirect, pe nicio cale.
Inculpatei UDREA ELENA GABRIELA i se atrage atenția că, în caz de încălcare cu rea-credință a obligațiilor care îi revin, măsura controlului judiciar se poate înlocui cu măsura arestului la domiciliu sau măsura arestării preventive.

În cauză, procurorii au beneficiat de sprijin de specialitate din partea Serviciului Român de Informații.

Facem precizarea că punerea în mișcare a acțiunii penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

D.N.A. BIROUL DE INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE

de Horia Mărieș la 17 februarie 2015 - 22:19

Circulă zvonul in presa locală apropiată și obedientă primașului că și blocurile din municipiul Carei vor beneficia, poate in curând, de programele de reabilitare termică. De placarea exterioară a blocurilor cu panouri termoizolante și de inlocuirea ferestrelor clasice cu cele de tip termopan. Asta ar fi o treabă foarte bună, ar mai scuti probabil pe o parte din cei care locuiesc in respectivele blocuri de o anumită (destul de mică) parte din suma pe care o cheltuiesc in prezent pentru încălzire, indiferent de agentul termic folosit (gaze naturale, lemne, etc.). În anii trecuți, ba chiar și in prezent, s-au materializat o mulțime de astfel de proiecte in București. S-a intãmplat minunea și in blocul in care locuiesc eu și pot spune, cu mâna pe inimă, că treaba făcută este chiar OK. Ba mai mult, acum, după reabilitare, blocurile comunistoide arată chiar bine, chiar civilizat dpdv estetic după ce li s-au reabilitat complet (și revopsit) fațadele. Atåt cãt pot arãta de bine niste cutii de chibrituri confecționate din beton.
În sectorul 2, in care locuiesc, proprietarii n-au avut de plătit nici măcar un singur leu, totul a fost suportat de primaria sectorului.

Conform celor declarate de primașul Careiului, costurile aferente reabilitării termice a blocurilor de locuințe din Carei vor fi suportate in proporție de 60% din fondurile europene, 20% din bugetul local și în proporție de 20% de către proprietarii apartamentelor din blocurile respective.

Comentarii:

– M-aș mira mult să aflu în viitorul apropiat că falimentara și mult îndatorata (până in anul 2027) Primărie a Careiului a fost în stare să acopere din fonduri proprii, adică din bugetul local, partea de 20% din cheltuieli. Eu îndrăznesc să fac pariu că Primăria Carei, gospodărită de afonul și iresponsabilul primaș tâmplar de picioare de scaune, nu va fi in stare să asigure partea de finanțare de 20%, care îi va reveni.
– Faptul că proprietarii apartamentelor din blocuri vor trebui să plătească o altă cota parte de 20% din costurile aferente reablitării termice a blocurilor, va genera, vrând-nevrând, diverse discuții. Unii vor fi de acord să platească, alții nu, sau unii nu vor avea pur și simplu din ce să plătească, etc.
– în orice oraș din țărișoara asta, incredințarea contractelor pentru lucrările de reabiitare termică a blocurilor s-a făcut indeosebi firmelor „prietene” demnitarilor locali. Contractele repective au fost si vor fi și de aici inainte in izvor nesecat de hoție din banii europeni, un izvor de șpagă și de mită destinată conducatorii locali, pe scurt, vor fi un mijloc rapid de îmbogătire pentru escroci. Cazul tipic din București este al primarului de sector 5 numit Marian Cel de la Vanghelie. Fără nici un dubiu, tot așa se vor intâmpla lucrurile si în Carei, va înflori șpaga, deci este normal ca primașul să fie extrem de interesat în promovarea acestor proiecte. Cunoaștem marfa, știm deja ce-i poate pielea. Vezi și lista cu incredințarea lucrărilor fără licitație, date pe ochi frumoși, prin incredințare directă, prezentată intr-un alt comentariu, ceva mai sus.

Având in vedere scurtele comentarii scrise mai sus, eu unul cred că și acest proiect anunțat azi în presa locală online de limba maghiară de catre primaș, va fi un mare bluf și se va materializa exact cam pe la Paștele Cailor. Exact ca și în cazul unui al proiect anunțat de,primaș cu surle și trompete, într-o conferință de presă, acum doi-trei ani, parcă, ăla care se referea la introducerea, pe banii Primăriei Carei, a sportului numit echitație in toate școlile careiene. Așa cum ați vazut Dvs vre-un cal urcănd pe treptele Liceului Iuliu Maniu, așa am văzut și eu. A fost doar un praf in ochi, de tip ecvestru, aruncat pe piața snoavelor frumoase dar mincinoase de către primașul de Münchausen, a fost doar o altă snoavă bună de prostit naivii și proștii din Carei si de prin ímprejurimi. Păcat că o parte a lumii uită extraordinar de repede și incă-l mai crede pe mincinos, păcat că nu-l trage din cãnd in când de urechi și nu i le lungește, doar așa, ca să-i mai aducă aminte de câte o minciună.

Eu încă mai sper că-l va trage de urechiușe și incă bine de tot, Tanti ANI și asta la ședința de judecată care va avea loc la ICCJ pe data de 11 martie 2015, pe temele alea banale legate de incompatibilități. Nu mai este atât de mult până atunci, mai sunt doar trei săptămani, iar ceasul ticăie din ce în mai tare și in ritm din ce în ce mai rapid pentru primaș.
O să vedem pe 11 martie a.c. „Pentru cine bat clopotele”?
Până atunci ne distrăm și noi cum putem cu Udrea, Hrebe, Ghiță, Borbely și alții ca ei. Dar tot escroci și ăia.

Lasati un comentariu