Calvarul românilor care conduc instituții de cultură. Cazul managerul Teatrului de Păpuși Puck din Cluj Napoca

• publicat la: 21 iunie 2022
Calvarul românilor care conduc instituții de cultură. Cazul managerul Teatrului de Păpuși Puck din Cluj Napoca

La Oradea se desființează Ansamblul Folcloric Crișana. Ansamblul „Nagyvarad” își continuă activitatea și a reprezentat România la expoziția de la Dubai. Întâmplător, comisarul general al României la Expozitia Mondială din Dubai este domnul Ferdinand Nagy….

Nu a scăpat de proces nici criticul de artă și graficianul Călin Stegerean, manager al Muzeului Naţional de Artă al României (MNAR). Acesta a contestat evaluarea sa ca fiind nelegală.

În data de 6 mai 2021, Ministerul Culturii a emis Ordinul de punere în executare a sentinţei civile definitive pronunţată de Curtea de Apel Bucureşti prin care se dispune reluarea de la data emiterii Ordinului a contractului între Ministerul Culturii şi domnul Călin Stegerean în calitate de manager al Muzeului Naţional de Artă al României.

Miercuri, 22 iunie 2022, va avea loc procesul managerului Teatrului de Păpuși Puck din Cluj Napoca, Emanuel Petran, cu Consiliul Județean Cluj, împotriva deciziei de înlăturare  abuzivă din funcția de manager al teatrului.

,,Mâine este marele proces în apel cu Consiliul Județean Cluj pentru anularea deciziei prin care am fost înlăturat abuziv din funcția de manager al teatrului, decizie care a determinat o serie de abuzuri la adresa mea și a culminat cu Greva Foamei pe care am făcut-o timp de 24 de zile.

Procesul, datorită scandalului cu Greva Foamei, a fost strămutat, la cererea mea. Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cea care a strămutat cauza, a strămutat-o la Curtea de Apel Oradea, județul Bihor, oraș care este condus tot de PNL. Vreau să vă arăt în direct cum se desfășoară justiția în România.
Mai jos o să vedeți scris ce o să susțin mâine în fața instanței, pe lângă ce susține avocata mea. După ce se va da hotărârea o să pun pe facebook hotărârea și motivarea acesteia, date de către respectiva instanță. Pe deasupra, dacă o să fie nevoie, o să public și hotărârile date de către instanțele din Cluj în acest dosar și o să vă rog pe dumneavoastră să spuneți dacă justiția din România este corectă.
Onorată instanță,
Am fost managerul Teatrului de Păpuși Puck din Cluj Napoca timp de două mandate, primul mandat de trei ani, iar cel de al doilea mandat, de cinci ani. În toți acești opt ani comisia care m-a evaluat a fost formată din aceiași trei oameni :
1. Vicepreședintele Consiliului Județean Cluj, Vakar Istvan, care este și vicepreședinte UDMR Cluj.
2. Managerul Operei Maghiare Cluj, Szep Iuliu, care este și șeful pe cultură al UDMR Cluj.
3. Managerul Operei Române Cluj, Florin Estefan.
În cel de-al doilea mandat Comisia de evaluare formată din cei trei, m-a notat timp de patru ani cu note cuprinse între 9,17 și 10.
Datorită faptului că împreună cu Consiliul Administrativ al Teatrului de Păpuși Puck, nu am aprobat derularea ilegală a unui proiect pe Fonduri Bethlen Gabor, Ungaria, susținut de etnici maghiari angajați sau foști angajați ai teatrului, și care au dublă cetățenie, româno-maghiară și care sunt protejați ai celor doi membrii marcanți UDMR de mai sus și care acum sunt angajați ai Fondului Bethlen Gabor Cluj, aceiași Comisie de evaluare și-a schimbat brusc optica și a fraudat evaluarea mea pe anul 2020 și pe cea finală .
Mai mult, cu câteva luni înainte de expirarea mandatului meu de manager, au fost pornite împotriva mea patru procese de către protejații UDMR de mai sus, fiind acuzat de hărțuire le locul de muncă și de discriminare etnică. Conform spuselor domnului Vakar Istvan și a domnului președinte al Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe în emisiuni TV înregistrate, aceste procese și scandaluri au contat, de fapt, și au dus la fraudarea evaluării mele, deci reiese clar complicitatea celor doi politicieni și complicitatea cu cei care au deschis procese împotriva mea.
În timp, s-a dovedit, conform hotărârilor CNCD și a instanțelor de judecată prin hotărâri definitive, că nu am discriminat pe nimeni și nu am hărțuit pe nimeni la locul de muncă. Dar fraudarea evaluării de către Comisia de evaluare, legalizarea acesteia de către președintele CJ, Alin Tișe, procesele deschise împotriva mea, mi-au distrus viața mea și a familiei mele.
Cu toate că îmi făcusem treaba ca manager într-un mod exemplar.
Pentru că frauda de la evaluare și legalizarea acestei fraude făcută de către domnul președinte al CJ Cluj, Alin Tișe, sunt evidente și le vede oricine, hotărârile și motivările date în acest dosar la Cluj, atât la suspendarea actului, cât și la anularea lui, m-au făcut să intru din data 4 mai până în 28 mai, adică timp de 24 de zile, în Greva Foamei în centrul orașului Cluj în semn de avertisment.
Dacă va fi nevoie, voi repeta acest gest pe termen nelimitat. Pentru a face Greva Foamei atâtea zile trebuie să ai o motivație foarte puternică, nu poate fi doar un moft.
Nu pot să înțeleg cum atunci când citești lista cu abaterile procedurale din dosar, pe care Comisia de evaluare și președintele Cj Cluj le-au făcut, în motivările date la Cluj de către completele de judecată, ori s-a făcut abstracție de aceste abateri procedurale și pur și simplu nu s-a răspuns la ele, ori s-a răspuns după interpretări proprii ale judecătorilor, care nu au de-a face cu realitatea și cu legea.
a) Dispoziția nr. 99 din 10.03.2021 a Consiliului Județean Cluj a fost nemotivată.
b) Dispoziția a fost emisă cu nerespectarea procedurii prevăzute de art. 42 din O.U.G. nr.189/2008
c) Dispoziția a fost emisă fără ca anterior să existe o evaluare anuală realizată cu privire la activitatea desfășurată de reclamant în cursul anului 2020, am depus întreaga documentație pentru evaluarea respectivă.
d) Dispoziția contestată a fost emisă fără a ține cont de evaluările anuale anterioare și cu încălcarea caracterului definitiv al acestora.
e) Raportul comisiei de evaluare asupra rezultatului obținut a fost întocmit cu nerespectarea prevederilor art. 7 din Regulamentul Cadru de organizare și desfășurare a evaluării managementului și a art.41 din O.U.G. nr. 198/2008.
f) Punctajul a fost calculat în mod nelegal.
g) Nota acordată nu corespunde performanței obținute de reclamant în timpul mandatului de management.
h) Alte neregularități ale evaluării, respectiv ale Dispoziției. Din această perspectivă trebuie verificate următoarele aspecte procedurale:
-Existența grilei de evaluare și a punctajului pentru toate criteriile și subcriteriile în baza cărora s-a efectuat punctarea
-concordanța dintre ponderile stabilite pentru evaluarea finală a managementului pentru fiecare criteriu și subcriteriu raportat la ponderile stabilite în cadrul evaluărilor anuale pentru indicatorii similari.
-existența unor criterii de evaluare și de notare a etapei de interviu.
-respectarea concordanței între notele acordate în cele două etape ale evaluării, raportat la punctajul stabilit de grilele de evaluare.
-certificarea prin semnătură de către fiecare membru al comisieia tuturor actelor comisiei.
-existența referatelor analiză cu privire la corelația dintre raportul de activitate și contractul de management privind managementul instituției și realizarea proiectului minimal, respectiv realizarea indicatorilor de performanță
-Respectarea procedurii prevăzute de art. 1-18 din Anexa 2 la Regulamentul Cadru de organizare și desfășurare a evaluării managementului din O.U.G. nr. 189/2008.
Astfel, din opt abateri procedurale clare, la suspendarea actului, atât instanța de fond cât și cea din apel nu au găsit nicio neregulă a celor din Comisia de evaluare și a președintelui Consiliului Județean Cluj. Mai mult, instanța de la apel, condusă de un apropiat al domnului președinte al CJ Cluj, Alin Tișe, lucru cunoscut de către toată lumea din Cluj, s-a antepronunțat, cum se va vedea mai târziu.
La anularea actului, din opt abateri procedurale clare, instanța de fond a găsit de cuviință să dea curs doar uneia, tocmai la aceea la care instanța de la apel-suspendare se antepronunțase. Și la cine a căzut din nou dosarul în apel la anularea actului?
Exact la același complet care judecase și suspendarea , condus de prietenul domnului președinte Tișe, care complet nu a avut nimic de obiectat, deși legea cerea ca acel complet să se auto-recuze.
Onorată instanță, toate aceste lucruri care te duc cu gândul la romanele lui Kafka, întâmplate fără voia mea, îmi spun că interesele politice și financiare în România sunt de cele mai multe ori deasupra legii. Dumneavoastră vi se cere să apărați legea și Vă rog să nu participați la această mascaradă politico-judiciară și să vă îndepliniți cu profesionalism misiunea, aceea de a promova Adevărul.
Până la urmă o hotărâre care privește viața unui om trebuie să fie matematică, fiindcă este vorba despre munca, realizările și viața lui, om care a muncit și și-a făcut extraordinar de bine treaba și cu toate acestea de mai bine de doi ani trăiește un coșmar.
De asta vă rog să analizați fiecare dintre aceste abateri procedurale pe care eu și legea le considerăm întemeiate și să răspundeți la fiecare logic și argumentat. Logica este una singură.
Aș dori ca atunci când citesc motivarea, logica, mulată pe lege, trebuie să mă convingă, atât pe mine cât și pe terțe persoane.
Nu numai pe cei din Consiliile Județene care orchestrează aceste nedreptăți. Trebuie să arătați că este mai important profesionalismul și realizările, decât interesele oculte și nedreptatea, altfel veți pune și dumneavoastră umărul la demolarea conștientă a României,, scrie  pe pagina sa Emanuel Petran.

 

 

Lasati un comentariu