Obiceiuri proaste care iţi afectează dantura

• publicat la: 9 April 2010
Obiceiuri proaste care iţi afectează dantura

Deşi iti cureti dinţii după fiecare masă, foloseşti aţa dentară şi apa de gură, exact ce ţi-a recomandat medicul stomatolog, totuşi pot apărea probleme de sănătate orală. Află de ce.

Obişnuiesti să iţi rozi unghiile in situaţii stresante sau să te folosesti de dinţi pentru ruperea unor ambalaje? Stiai că astfel de obiceiuri sunt dăunătoare pentru dantura ta? Iată câteva dintre gesturile pe care trebuie să le eviţi.

Evită băuturile acidulate

Iti place să sorbi sucuri sau ceaiuri cu gheaţă, iar apoi să rozi resturile de gheaţă din pahar? Deşi poate fi plăcut, nu este tocmai recomandat pentru dinţii tăi. Mestecatul gheţii poate provoca fisuri la nivelul dinţilor, iar aceste fisuri se pot transforma in probleme mai mari in timp. Dacă simţi nevoia de a mesteca ceva, optează pentru ceva mai sănătos, atât pentru dinţii tăi cât şi intregul organism, cum sunt morcovii.

De asemenea sfărmarea boabelor de popcorn sau bomboanelor poate avea aceleaşi efecte asupra dinţilor. Nici sorbirea băuturilor carbogazoase pe o perioada lungă de timp nu este recomandată de specialisti. Expunerea indelungată la băuturi acidulate şi dulci favorizează apariţia cariilor. Pentru a reduce efectele dăunătoare asupra dinţilor, foloseşte paiul.

Nu-ţi folosi dinţii drept deschizător de sticle!

Conform medicilor stomatologi, tot mai multe persoane işi folosesc dinţii in diverse actiuni care pot dăuna: pentru a deschide sticle, pentru a rupe ambalaje sau pentru a indrepta dintele unei furculiţe. Folosirea danturii in astfel de activităţi poate avea un efect traumatizant asupra dinţilor, provocând fisuri şi chiar spărturi.

Gândeşte-te la consecinţe inainte de a-ti folosi dinţii drept unelte!

Scrâşnitul dinţilor sau bruxismul

Acest obicei este foarte dăunător dintilor şi poate fi provocat de stres şi anxietate. Poate fi insă şi o reacţie a corpului atunci când dintii nu se aliniază şi nu sunt pozitionaţi corect (tulburări de ocluzie). Bruxismul poate fi şi unul dintre simptomele anumitor boli neuromusculare rare, care afectează faţa.

Frecatul dinţilor poate duce la tocirea smalţului, la expunerea dentinei, formându-se astfel o sensibilitate la nivelul acestora. Bruxismul sever este asociat şi cu unele probleme ale maxilarului, dureri ale feţei şi migrene in timpul dimineţii.

Dacă este provocat de stres, stomatologul iţi poate recomanda să mergi la un psiholog sau să incerci diverse metode de relaxare. Iti poate prescrie şi un medicamet pentru relaxarea muşchilor care să reducă spasmele maxilarului. In cazul in care problemele dentare reprezintă cauza acestei afecţiuni, dentistul iti va repara dantura şi iţi poate recomanda să foloseşti gutiera.

Optează pentru o periuţă cu peri moi

Desi multi cred că perii trebuie să fie cât mai fermi pentru o curăţare mai bună, acest lucru este total fals, mai ales pentru adulţii cu o vârstă inaintată. Odată cu trecerea anilor, gingiile se retrag lăsând rădăcinile şi dinţii expusi, fapt ce poate da sensibilitate.

Rădăcina dintelui este acoperită cu un strat de cement care poate fi indepărtat mult mai uşor decât smalţul. O periuţă tare poate indepărta uşor acest cement şi poate irita gingiile.

Cere sfatul medicului tău pentru a-ţi recomanda o periuţă de dinţi in funcţie de sănătatea ta orală.

Efectuează un periaj corect

Specialistii recomandă ca periajul dinţilor să se efectueze de cel putin două ori pe zi, iar periuţa trebuie schimbată o dată la 3-4 luni. De asemenea, aţa dentară trebuie folosită zilnic. In cazul in care nu ştii dacă o utilizezi corect, cere-i medicului tău câteva sfaturi pentru folosirea acesteia. Medicii stomatologi sustin că un număr mare de persoane nu folosesc corect aţa dentară. Nu uita nici de apa de gură pentru că folosirea acesteia poate reduce semnificativ numărul de bacterii care provoacă bolile gingivale.

Periajul agresiv al dinţilor si consumul de alimente si băuturi acidulate fac parte dintre cauzele principale ale sensibilitătii dintilor.

Nu uita!

Incearcă să reduci consumul de băuturi acidulate şi optează pentru produsele alcaline care neutralizează acizii (lapte, brânză sau alte produse lactate). Folosirea paiului pentru a sorbi sucul poate ţine acizii la distanţă de dinţi;

Mestecă guma fără zahăr după fiecare masă. Astfel se stimulează producerea salivei, care neutralizează acidul din gura. Consumul de apă poate fi, de asemenea, de folos. Apa clăteşte dintii şi reduce cantitatea de acid din gură;

Periajul dinţilor după fiecare masă face parte din procesul de ingrijire al dinţilor. Insă, pentru a-i proteja, nu trebuie să-ti periezi dintii cel puţin o oră după ce ai consumat alimente sau băuturi acide. Atunci smalţul este mai moale;

Mergi regulat la un consult stomatologic. Aici vei primi ajutor şi sfaturi despre cum să iţi protejezi dantura

Lasati un comentariu