Paşte fericit pentru organismul tău! 5 pericole şi 3 recomandări

• publicat la: 22 April 2011
Paşte fericit pentru organismul tău! 5 pericole şi 3 recomandări

Friptura de miel, sarmalele, ouăle, cozonacul şi vinul sunt doar câteva dintre alimentele care se găsesc din abundenţă pe masa de Paşte. Urmează, pentru majoritatea, o perioadă de relaxare şi ieşire din post în care ne bucurăm de prezenţa celor dragi şi de mesele copioase. Dar toate acestea ne afectează organismul, care resimte excesul alimentar. Avem nevoie de o trecere uşoară de la post, la o alimentaţie bogată în calorii şi apoi la o alimentaţie echilibrată şi sănătoasă.

Pericolele alimentelor tradiţionale

Pentru a menţine echilibrul organismului, este important, în primul rând, să realizăm pericolele care apar în urma consumului alimentelor tradiţionale de Paşte.

1. Friptura de miel

Cu toţii ştim că friptura de miel este nelipsită de pe masă în această perioadă a anului. În acelaşi timp, ea conţine multă grăsime, este greu digerabilă şi, tocmai de aceea, este nerecomandată persoanelor care au un nivel ridicat de colesterol în sânge.

2. Sarmalele

Sarmalele sunt şi ele printre preferinţele românilor. Pentru a evita însă indigestia, le putem înveli în frunze de varză murată (este recomandat să evităm învelişul din frunze de viţă, ştevie sau sfeclă) şi le putem prepara cu mai mult orez.

3.ouale

Ouăle sunt vedetele acestei perioade. Atenţie însă la excese! Cel mult două ouă pe zi!

4.Cozonacul

Cozonacul, extrem de gustos, ar trebui consumat în cantitate limitată, adică maxim două felii după masă, spun specialiştii.

5.Băuturile alcoolice

Vinul şi alte băuturi alcoolice sunt duşmani recunoscuţi ai siluetei. Un gram de alcool conţine 7 calorii şi este contraindicat persoanelor care suferă de boli ale aparatului digestiv (gastrită, ulcer) şi celor cu probleme hepatice.

Recomandari

Acum că am aflat care sunt riscurile consumului excesiv de alimente specifice Paştelui, specialiştii vin cu recomandări pentru detoxifierea organismului şi îmbunătăţirea stării fizice şi psihice. Putem începe cu paşi mărunţi, de la introducerea alimentelor uşoare în dieta zilnică.

1. Consumă legume şi fructe

Fructele şi legumele sunt benefice în această perioadă. Consumate drept garnitură pentru o carne slabă (pui, peşte, curcan sau vită) sau crude într-o salată, legumele ne ajută să ne recâştigăm energia şi vitalitatea. Varza crudă, salata verde, roşiile, castraveţii, urzicile, spanacul, pătrunjelul, morcovul, sparanghelul, loboda şi ceapa verde sunt câteva dintre legumele pe care ar trebui să le includem în alimentaţie, împreună preparatele din carne şi peşte.

2.Alege carnea slabă

“Atenţie însă la ce fel de carne consumaţi. Este preferabil să alegem carnea slabă de pui şi cea de vită sau peştele. Carnea grasă de porc ar trebui, pe cât posibil, evitată fiindcă are un conţinut ridicat de colesterol. La fel şi lactatele grase, precum untul şi smântâna. Uleiurile vegetale (de floarea soarelui, de in, de măsline) şi produsele pe baza acestora, precum margarinele tartinabile sunt însă o bună alternativă”
, menţionează nutriţionistul Şerban Damian.

3. Nu face excese, hidratează-le şi nu uita de sport

Regulile de respectat în perioada Paştelui şi după sunt următoarele: serviţi alimentele preferate, dar fără a face exces, alăturaţi-le fructe, legume şi produse pe bază de grăsimi vegetale, asezonaţi totul cu o hidratare adecvată, iar la desert bucuraţi-vă de o porţie de mişcare în aer liber!

sursa topsanatate

Lasati un comentariu