Cadrul juridic in activitatea de marketing

• publicat la: 21 December 2011
Cadrul juridic in activitatea de marketing

Când legea sărăceşte imaginaţia bogată a marketingului

Cel mai frumos ambalaj pe care un produs il poate primi de-a lungul existentei sale este cel oferit de marketing, instrumentul dătător de profit companiilor si de bucurie consumatorilor. Piaţa, căci acolo se instrumentează procesul de vânzare-cumpărare, caută mereu să-şi diversifice marfa si să găsească acel ceva care să sporească profiturile.

Marketingul are legile lui

Marketingul nu mai este demult un simplu act economic care să dirijeze piata si tot ce graviteaza in jurul ei, ci mai degraba tine de arta si de spiritul creativ. Consumatorul nu mai este ghidat doar de necesitate si orientat automat catre raftul cu “necesitati”, ci trebuie curtat mai ceva ca in jocul erotic al unor indragostiti.

Fidelitatea consumatorului este un lucru scump la vedere si la cumparare, mai ales. Cum mai toate companiile trebuie sa tina isonul cumparatorului, departamentul de creatie din cadrul companiei este intens solicitat in realizarea unor campanii cat mai atractive si dezirabile pentru client. Problema e ca artistii creativi din interiorul cutiutei de marketing sunt extrem de expansivi in emiterea de promisiuni si povesti de ademenit cumparatorul, si uita ca legile in vigoare s-ar putea sa nu fie compatibile cu promotiile de tipul “2 + 1 gratis”, atat de binefacatoare conturilor si imaginii companiei.

Botezul marcii, nasterea unui brand!

Asa cum fiecare crestin primeste un nume prin Taina Botezului, asa si o companie sau un produs trebuie sa treaca prin Sfanta Taina a OSIM-ului. Marca inregistrata este sfanta, atat clientul cat si competitorul stiu cui sa i se adreseze, in semn de apreciere sau de stabilire a unei intalniri in sala de tribunal. Pentru a evita problemele legate de identitatea brandului, fie ca apartine companiei-mama sau a fost abandonat la marginea marketingului, este necesara existenta unui certificat de provenienta, eventual companiile adoptive sa stie ce copilas datator de profit le intra in familie.

Cu putina rebranduire si ceva vopseala publicitara, orice produs mai ieri necunoscut poate deveni un print al industriei. Cu toate ca marca se boteaza aproape cat ai clipi la OSIM, oferindu-i-se si un trusou pe masura, cu un slogan atragator, un logo frumos desenat si cu o cromatica imbietoare, brandul mai are de asteptat pana sa i se oficializeze relatia speciala cu clientul – piata decide cine rezista si cine nu.

De cele mai multe ori ambalajul face diferenta

Legea reglementeaza clar si profilul ambalajului trudit din greu de creativii marketingului. Intreg ambalajul este facut dupa chipul legii si asemanarea produsului, fiecare informatie inscrisa pe pachet fiind dirijata de catre sfera juridica, mai putin creativa si publicitara.

Daca la reclama TV apar printese sau regate minunate, in culisele de marketing stau la panda vanatorii legii, gata sa impuste vreo promotie ilicita la detergenti sau vreun slogan mincinos. Cand vine vorba de un produs, fie ca reprezinta o bautura acidulata sau un tratament cosmetic, consumatorul este atras de cultul brandului, uneori exclusivist si greu accesibil pentru o categorie, alteori deschis si receptiv la noii-veniti in competitie.

Marca e mai verde in curtea competitorului!

Problemele de ordin legal se instaleaza in momentul in care numele unei marci este disputat de mai multe companii, care adera la identitatea creata deja de catre un anumit produs. Fie au schimbat o litera in numele produsului sau au deschis cu o nuanta culoarea ambalajului, aceste preluari pot aduce prejudicii mari originalului, imitatia fiind scump platita in instanta – atentie amatorilor!

Pentru detalii si pentru a te informa suplimentar, acceseaza site-ul www.avocat-tv.ro,

Lasati un comentariu