Fiscul vinde şi morţii din cimitire!

• publicat la: 9 April 2012
Fiscul vinde şi morţii din cimitire!

Foamea de bani pentru bugetul statului este atât de mare încât autorităţile găsesc soluţii aberante pentru a face rost de ei. Dovadă este o licitaţie organizată de DGFP, care scoate la vânzare două locuri de veci confiscate în Galaţi. Cele două morminte, unul de 6,6 metri pătraţi şi unul de 3,75 mp sunt în Cimitirul Eternitatea şi au preţuri de pornire de 15.280 lei, respectiv 2,750 lei, anunţă COTIDIANUL.

O altă soluţie pentru mai mulţi bani la buget ar fi şi un număr mai mare de contribuitori. Dar cum acest număr este an de an tot mai redus şi din cauza îmbătrânirii populaţiei, Parlamentarii analizează modalităţi de creştere a natalităţii. GÂNDUL afirmă că PDL promovează o lege care să rezolve criza demografică a României. Mai exact, este vorba despre un nou de act normativ, care vizează modificarea legii avortului, care ar putea schimba regulile după care se fac în România întreruperile de sarcină la cerere.

Dacă până în prezent avortul voluntar era un act consimţit între pacientă şi medicul ginecolog, în viitor femeile  vor fi obligate să apeleze şi la serviciile unui psiholog înainte de a face o întrerupere de sarcină.

În acelaşi timp însă statul împarte bani cu dărnicie. Un raport exploziv al Companiei Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, care a fost ţinut la secret aproape un an de zile, după cum afirmă JURNALUL NAŢIONAL, dezvăluie mecanismele prin care Confort SA, firma regelui asfaltului din Banat, Georgică Cornu, a dat un „tun“ de peste 173 milioane lei, a golit conturile companiei prin lucrări supraevaluate şi a fost la un pas de a încasa peste 20 milioane de euro pentru lucrări niciodată efectuate.

Şi acesta nu este un caz singular. ANTENA3 prezintă „secretele“ contractului cu Bechtel prin care s-au cheltuit peste un miliard de euro din banii românilor, pentru 54 de kilometri de autostradă. Printre altele, în clauzele contractului original  se preciza că Bechtel nu este obligată să respecte termenele de finalizare a lucrărilor. De asemenea, constructorul nu este obligat să se încadreze în nicio cantitate de balast, asfalt sau ciment.

Din fondurile care intră lunar în conturile companiei, cel puţin un milion de euro reprezintă cheltuieli indirecte  de capital şi protocol, şi nu trebuie decontaţi la stat. Doar CNADNR a alocat aproape 348 de milioane de lei pentru lucrările din acest an, adică peste 6 milioane de euro pentru fiecare din cei 18 km de autostradă. Surse din minister, citate de ANTENA3, susţin însă că pentru încheierea lucrărilor erau suficiente doar 4 milioane de euro.

Dacă pentru autostrăzi inexistente se găsesc bani în buget, nu acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul spitalelor. Spitalele comasate au lacăte pe uşi în ciuda promisiunilor de redeschidere, anunţă ADEVĂRUL. Cu alte cuvinte, „operaţia a reuşit, pacientul a murit“!

Şi CURIERUL NAŢIONAL se întreabă „Cât de viabile sunt spitalele-fundaţii“? Noua Lege a Sănătăţii prevede posibilitatea reorganizării spitalelor în fundaţii, adică unităţi nebugetare, non-profit, de utilitate publică, potrivit primului capitol al Legii privind reforma sănătăţii, publicat vineri pe site-ul Ministerului Sănătăţii. La prima vedere, reorganizarea în fundaţii creşte libertatea managerului de spital, fapt care ar putea permite efectuarea unei activităţi eficiente. Însă, părerile specialiştilor în domeniu sunt împărţite atunci când vine vorba despre eficientizarea sectorului spitalicesc.

sursa ziare.ro

Lasati un comentariu