Cine câştigă din falimentul Malev

• publicat la: 9 February 2012
Cine câştigă din falimentul Malev

Unele dintre cele mai rentabile curse aeriene ale companiei ma-ghiare vor fi operate de companii precum WizzAir, Tarom ori Austrian Airlines.
Falimentul companiei aeriene maghiare Malev a generat o serie de mutări pe piaţa serviciilor de transport  din regiune. Deja, trei companii importante din regiunea Europei Centrale şi de Est au anunţat că vor prelua unele dintre cele mai rentabile zboruri care erau asigurate până acum de Malev. Este vorba de Austrian Airlines şi de WizzAir, cărora li se adaugă compania românească Tarom. Cei doi operatori aerieni străini au baze în România şi vizează zborurile Malev de pe cele mai competitive aeroporturi din România, cele din Bucureşti şi din Cluj-Napoca.

WizzAir vrea un felie cât mai mare din tortul Malev

Compania aeriană low-cost WizzAir a anunţat deja că va lansa noi zboruri din Budapesta către Cluj-Napoca şi Bucureşti, dar şi către Malaga, Varşovia, Sofia, Larnaka, Heraklion, Zakynthos, Rodos şi Thesalonik. Anunţul a fost făcut de preşedintele – director general al WizzAir, Jozsef Varadi. Potrivit site-ului www.caboodle.hu, iniţiativa WizzAir va duce la crearea a 400 de noi locuri de muncă directe şi a circa 2.000 de noi locuri de muncă indirecte. Astfel, investiţia este o gură de oxigen pentru sectorul Transporturilor din Ungaria, zguduit de una dintre cele mai grave crize economice din istoria acestei ţări. „Vom cumpăra şase noi aeronave pentru a putea deservi aceste destinaţii. Noi avem ca ţintă creşterea numărului de pasageri la 2,3 milioane în acest an”, a spus Jozsef Varadi, citat de www.clujtoday.ro.

El a adăugat că intenţiile de expansiune ale companiei aeriene private nu se opresc aici. Jozsef Varadi a declarat că se află în negocieri pentru lansarea unor noi zboruri spre Tel Aviv, Kiev, Moscova şi Istanbul. În Transilvania, WizzAir va menţine zborurile deja existente din Cluj-Napoca şi din Târgu-Mureş.

Şeful WizzAir a mai declarat presei maghiare faptul că firma sa nu va cumpăra activele Malev, însă va prelua o parte din personalul companiei falimentare. Deja, circa 150 de piloţi ai companiei Malev şi-au depus CV-urile pentru a fi angajaţi de WizzAir.

Decizia WizzAir vine după ce, marţi, compania aeriană românească Tarom a anunţat că a sporit numărul zborurilor directe  de pe ruta Bucureşti – Budapesta de la unul la două pe zi, pentru a compensa dispariţia de pe piaţă a curselor Malev.

Austrian Airlines mută din 25 martie

O altă companie aeriană importantă din regiune, Austrian Airlines, a anunţat că va spori şi ea numărul de zboruri de pe ruta Bucureşti – Viena cu două noi curse zilnice. Astfel, numărul de zboruri care vor lega zilnic capitala României de cea a Austriei va creşte la cinci. În total, oficialii Austrian Airlines vor opera 62 de zboruri pe săptămână între Viena şi diferite oraşe din România. Dacă Bucureştiul va concentra mai mult de jumătate din totalul acestor zboruri, Austrian Airlines operează zboruri şi spre Timişoara, Cluj-Napoca, Sibiu şi Iaşi. Anul trecut, Austrian Airlines a transportat 11,2 milioane de persoane, iar pentru acest an speră să ajungă la circa 11,5 milioane de persoane.

Cine mai vrea pasagerii Malev

Pe unele dintre rutele companiei maghiare Malev ar putea intra şi alţi jucători importanţi. Potrivit unor surse neconfirmate, ar putea intra în joc  şi compania Air Berlin, dar şi CSA. Compania Malev era unul dintre cei mai importanţi operatori aerieni din această zonă geografică.

sursa ziare.ro

comentarii

de Horia Mărieș la 9 February 2012 - 11:58

Last MALÉV flight radio communication
http://www.youtube.com/watch?v=iCXS5yKkyXc&sns=fb

Lasati un comentariu