Consumaţi ciuperci

• publicat la: 12 December 2013
Consumaţi ciuperci

Ciupercile reprezintă o sursă de hrană la care oamenii au recurs din cele mai vechi timpuri, acestea fiind consumate numeroase zone ale mapamondului.

Numărul exact al speciilor de ciuperci este, în continuare, un motiv de dispută al cercetătorilor, cu toate că sunt cunoscute aproximativ 40.000 de specii de ciuperci, doar 3.000 din acestea fiind comestibile, potrivit „Suite”.

Ciupercile sunt bogate în vitamine, minerale, fibre, antioxidanţi şi apă (conţinut de 90%). Au puţin sodiu şi grăsimi şi colesterol zero, fiind considerate drept cel mai indicat aliment care poate substitui carnea.

Sunt bogate in special in grupa vitaminelor B: riboflavina, niacina, acid folic, tiamina şi B6. De asemenea, sunt singura sursa vegetariană de vitamina D, importantă în dezvoltarea armonioasă a organismului.

Ciupercile conţin în proporţii variabile, în funcţie de specie, substanţe mineralele precum: potasiul, cuprul, zincul, fosforul, seleniul, fierul, manganul, magneziul, şi calciul. Vitaminele şi mineralele amintite mai sus au următoarele beneficii:

1.Potasiul conţinut de ciuperci ajută la menţinerea unei presiuni sanguine scăzute şi previne atacul cerebral;

2.Antioxidantii întăresc imunitatea şi previn infecţiile;

3.Calciul întăreşte oasele, iar fierul previne anemia;

4.Cuprul previne problemele cardiace şi asigura buna funcţionare a metabolismului;

5.Melanjul dintre proteine, fibre şi vitamina B ajută la sănătatea voastră. Consumul ciupercilor este indicat mai ales pentru cei care suferă de diabet, colesterol ridicat, probleme de imunitate cancer de prostată, cancer de sân sau au probleme cu kilogramele……adevarul.ro

Citeste mai mult: adev.ro/mxofys

Lasati un comentariu