Ziua Brâncuși sărbătorită la Carei

• publicat la: 18 February 2016
Ziua Brâncuși sărbătorită la Carei

Vineri, 19 februarie 2016, de la ora 13.00 în sala de simpozioane a Castelului Károlyi din municipiul Carei va avea loc evenimentul cultural intitulat „Ziua Brâncuși – 140 de ani de la nașterea marelui sculptor”.

    În cadrul manifestării va avea loc o scurtă prezentare biografică despre sculptor, vor fi expuse zece imagini cu creații reprezentative ale acestuia și o proiecție video cu un documentar despre marele artist român. Invitat: profesorul Aurel Donca.
    Evenimentul este organizat de Centrul de Promovare a Turismului Cultural „Gróf Károlyi”, cu sprijinul Direcției de Cultură și Turism a Municipiului Carei.
    Intrarea este liberă.

comentarii

de Horia Mărieș la 19 February 2016 - 05:11

La inceputul anilor 1920, Man Ray, cel care l-a invățat în prealabil pe Constantin Brâncuși să mânuiască un aparat de fotografiat, l-a familiarizat și cu o cameră de filmat. Filmul de cca 50 de minute de la link-ul de mai jos contine imagini captate intre anii 1923 si 1939 și reprezintă totalitatea imaginilor filmate de Brâncuși. O secvență îndelungată din film este dedicată călătoriei făcute de Brancuși in România și construcției Coloanei Infinitului de la Târgu Jiu. Filmul este un document de o valoare excepțională fiindcă il infățișeaza pe sculptor în timp ce se afla la lucru in atelierul său, dar prezintă și o parte a creației sale.

http://www.dailymotion.com/video/xxc3yt_inedit-brancusi-filmed-1923-1939_creation

In the early 1920’s, Man Ray, who had previously taught Constantin Brancusi how to handle a still camera, introduced him to the movie camera. These fifty minutes of film, shot between 1923 and 1939, representing the sum total of all the images ever filmed by Brancusi, have never been shown before.

This is both an exceptional document on the sculptor filming himself at work in the studio and an integral part of his creative output. As with his photography, Brancusi makes use of framing, shadows, incident light and refraction in order to activate the plastic properties of his sculptures, and opens up this visual analysis to movement and to time. Leda and Fish can therefore be seen revolving slowly on their plinths, the coloums are given life in long upward panning shots and the changes in light play on the glass roof of the studio, now transformed into a film set. A long sequence is devoted to Brancusi’s journey to Romania and the construction of the endless column in Târgu Jiu.

Lasati un comentariu