3 motive pentru a servi o salată zilnic

• publicat la: 15 aprilie 2010
3 motive pentru a servi o salată zilnic

Aţi mâncat o salată astăzi? Specialiştii sunt de părere că unul din cele mai sănătoase şi mai simple obiceiuri alimentare pe care le putem adopta in această perioadă a anului, este consumul zilnic al salatei. Primăvara poate fi considerată, din acest punct de vedere, sezonul care deschide pofta pentru salate, căci diversitatea legumelor proaspete este foarte mare. In plus, această perioadă a anului este singura in care putem găsi din abundenţă legume proaspete(nu congelate, sau la borcan).

Salata poate asigura consumul mai multor porţii (recomandate de către specialisti) de fructe şi legume şi poate furniza organismului o gamă variată devitamine , nutrienţi şi antioxidanţi. Salata verde se află in acest moment in meniul oricărui restaurant, deci şi dacă mergeţi să mâncaţi in oraş puteţi face alegeri sănătoase.Dacă dorim să mâncăm acasă, pregătirea unei salate nu ne ia mai mult de 5 minute, partea cea mai bună fiind aceea că o putem face combinând legumele dorite şi punându-i cantitatea de oţet sau sosul light care ne place.

Salatele inseamnă sănătate şi plăcere să le consumăm . Salatele sunt preferate chiar şi de către copii, deci sunt o alternativă perfectă dacă aceştia nu vor să consume legume altfel. Iar pentru a le face mai apetisante, părinţii pot adăuga in ele şi fructe, sau pot cere ajutorul celor mici pentru a le prepara. Datorită beneficilor aduse sănătăţii, specialistii sunt de părere că salatele trebuie consumate, cel putin primăvara, mult mai frecvent, realizând şi o listă a celor mai importante 3 motive.

Mâncaţi salata pentru fibre

Salatele sunt foarte bogate in fibre vegetale, constituienţi ce au efecte benefice asupra mai multor aspecte ale sănătăţii noastre decât am crede initial. O dietă bogată in fibre poate reduce semnificativ colesterolul şi poate preveniconstipaţia , poate induce mult mai rapid senzatia de saţietate şi astfel va ajuta la pierderea in greutate sau la menţinerea greutăţii in limite optime.

Salatele pot stimula tranzitul gastrointestinal, ceea ce are un important efect mai ales dacă in timpul iernii dieta noastră a fost predominant carnată. Fibrele pot ameliora toleranţa la glucoză , şi vor imbunătăţi răspunsul la insulină al organismului, pot avea efecte protectoare impotriva hipertensiunii şi impotriva altor afecţiuni cardiace şi uneori pot reduce riscul de apariţie al  cancerelor (in special cancerelor digestive).

Mâncaţi salata pentru vitamine

Specialistii sunt de părere că ar trebui să consumam din ce in ce mai multe fructe şi legume proaspete şi să renunţăm la glucide procesate industrial, la carbohidraţi şi la cărnurile grase. Doar dacă dieta noastră zilnică va avea produse bogate invitamine , efectele benefice se vor răsfrânge şi asupra organismului.


Persoanele care consumă in mod regulat salata, pe care o combină şi cu alte legume crude, au deja in organism un nivel crescut al antioxidantilor (vitamina C, vitamina E, acid folic, licopen, alfa şi betacaroteni ), substante care pot neutraliza actiunea agresivă a speciilor reactive de oxigen, precum şi a unor toxine exogene şi a radicalilor liberi responsabile de imbătrânirea precoce a organismului, de distrugeri tisulare şi de incapacitatea de regenerare a acestora.
Există o legatură intre dieta şi riscul apariţiei unor boli cu potential grav, cum ar fi afecţiunile cardiace, neurologice sau chiarcancer . Un studiu recent publicat al cercetătorilor din Statele Unite a demonstrat faptul că persoanele cu o dieta bogată in fructe şi legume au un risc semnificativ mai redus de a se confrunta cu neoplazii ale regiunii cervicale (cap si gat), observatia extinzându-se chiar şi asupra celor care fumează sau consumăalcool . Din acest motiv se pare că o astfel de alimentatie nu doar previne, dar poate, intr-o anumita măsură, să neutralizeze o parte din efectele nocive ale unor comportamente de risc (cum sunt consumul de alcool şi tutun). Pe lângă salată, există şi alte legume benefice organismului, cum ar fi: mazărea, fasolea, ardeii, roşiile, morcovii, merele, nectarinele, piersicile, prunele, perele şi căpşunile.

Majoritatea salatelor sunt surse excelente pentru vitamina K, vitamina A, E şi C, conţin fitonutrienti şi carotenoizi (luteină, beta caroten şi zeaxantina), fier , magneziu şi potasiu dar şi flavonoizi.

Măncaţi salata pentru a reduce caloriile

In cazul in care in aceste luni de primavară v-aţi propus să scăpaţi de kilogramele acumulate in timpul iernii, salatele sunt mijloacele ideale care vă permit să vă atingeţi in scurt timp scopul, fără a vă priva organismul de nutrienţi esenţiali . Studiile au arătat faptul că prin adăugarea salatelor in meniul zilnic, chiar ca prim fel, este stimulată satietatea (ne săturam deci mai repede) şi astfel se va reduce foarte mult numărul de calorii consumate la o masă. Prin consumarea salatelor (care să aiba in jur de 100 de calorii), se poate reduce cu până la 55% numărul de calorii pe care le vom ingera la o masă.

Cu cât salata este mai mare, cu atât este mai bine, sunt de pîrere specialiştii, cât timp este respectată o regulă foarte importantă: salata nu trebuie să conţină sosuri, dressinguri, maioneză, uleiuri sau alte produse ce ii sporesc gustul, dar in acelasi timp şi numărul de calorii.

Salata poate să conţină şi alte legume, unele care chiar impun organismului un consum caloric mai mare pentru a fi digerate decât cel impus de ele in sine prin consum. Astfel, se pot realiza combinaţii gustoase cu castraveţi , morcovi, roşii, ardei gras sau chiar struguri sau bucăţi de portocală.

sursa   sfatulmedicului.ro

Lasati un comentariu