Tichete de peste 5000 de euro, pentru instituţiile care cumpără maşini electrice prin programul Rabla

• publicat la: 6 aprilie 2011
Tichete de peste 5000 de euro, pentru instituţiile care cumpără maşini electrice prin programul Rabla

Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a anunţat că instituţiile care vor cumpăra automobile electrice prin programul Rabla, vor primi şase tichete în valoare de 5.300 de euro, informează Green Report. Hotărârea a fost luată în cadrul unui proiect de Ordonanţă de Urgenţă, care va fi finalizat peste două săptămâni.

Cei care vor să achiziţioneze o maşină electrică fără să apeleze la programul Rabla vor primi de la Administraţia Fondului de Mediu o finanţare de până la 25% din valoarea autoturismului, sumă care să acopere diferenţa de circa 5000 de euro dintre costul automobilelor electrice şi cele alimentate cu benzină sau motorină.

Proiectul va fi valabil şi pentru persoanele fizice, în momentul în care va fi pus la punct sistemul şi vor fi stabilite modalităţile de finanţare. Până în prezent în România au fost înmatriculate doar două automobile electrice.

Propunem să introducem mai multe facilităţi: dacă cineva, in prima fază institutie publică, vrea să cumpere o maşină cu zero emisii, să primească şase tichete valorice pentru o maşină casată. Pentru cei care doresc să cumpere un hibrid, nu s-a stabilit incă numărul de tichete, dar acesta va fi mai mic decât cele care se acordă pentru o maşină electrică”, a declarat Laszlo Borbely.

El a menţionat că reglementarea va fi valabilă si in cazul persoanelor fizice, insă imediat după ce va fi pus la punct sistemul si vor fi stabilite modalităţile de finanţare.

Ministrul Laszlo Borbely s-a intâlnit azi cu reprezentanţii companiei Renault pentru a discuta modelele de promovare a automobilului electric existente in alte state şi planurile Renault pentru acest segment.

In România au fost inmatriculate până in prezent 2 automobile electrice, iar numărul automobilelor hibrid ajunge la aproximativ 850.

Distincţie intre hibrid şi electrică

Noua reglementare va oferi facilităţi financiare si pentru cumpărătorii de maşini hibrid, insă acestea vor fi mai mici decât cele acordate in cazul electricelor.

Ministrul a precizat că trebuie făcută o distinctie intre maşinile electrice şi cele hibrid şi că vor fi acordate facilităţi mai mari pentru cele electrice, care au impact mai mic asupra mediului.

Una dintre problemele discutate in cazul intâlnirii dintre autorităţi si reprezentanţii Renault a fost cea a bateriei folosite pentru alimentarea maşinilor electrice, al cărei preţ ridicat, de 7.000 – 8.000 de euro, ii descurajează pe potenţialii cumpărători. Ministrul a explicat că se are in vedere implementarea unui sistem de inchiriere a acestor componente odată ce infrastructura va fi finalizată.

„Am inteles că aceste baterii se pot incărca precum un acumulator si in mod normal operatiunea durează opt ore. Există şi borne de incărcare rapidă la care maşina trebuie conectată pentru doar 30 de minute. Avem nevoie de parteneri pentru dezvoltarea acestei infrastructuri şi am inceput deja discuţiile cu ENEL, Electrica şi alte companii din industrie, pentru a ne gândi la o variantă de sistem pe baza ordonanţei de urgenţă”, a spus Laszlo Borbely.

Alimentarea pentru 100 km costă aproape 2 euro

Potrivit reprezentanţilor Renault, costul alimentării unei masini electrice pentru 100 km ajunge la aproape 2 euro.

Absenţa infrastructurii de alimentare, un alt impediment in dezvoltarea pieţei maşinilor electrice in România, poate fi rezolvată, potrivit autorităţilor, prin achizitionarea bornelor de alimentare de către proprietarii automobilelor.

O bornă obişnuită de alimentrare, la care maşina trebuie conectată pentru 8 ore, costă aproximativ 400 euro. ”Proprietarul poate să-şi cumpere una şi să o pună in garaj”, a explicat ministrul.

Potrivit reprezentanţilor Renault, automobilele electrice au autonomie de 160 de kilometri, insă studiile companiei au arătat că o maşină folosită in oraş nu circulă mai mult de 150 de kilometri pe zi.

Renault aduce pe piaţă modelele Kangoo şi Fluence

Borbely a infirmat informatiile apărute recent in presă, privind fabricarea de către Renault a masinilor electrice in România, dar a mentionat că producatorul francez va comercializa mai multe modele electrice si se va implica in dezvoltarea infrastructurii.

„Am vrut să anunţăm comercializarea a două vehicule de la Renault – Kangoo şi Fluence, pe care le veţi putea vedea şi testa intre 18 si 24 aprilie la showroomurile Renault. Nu vorbim astăzi de performanţe şi vânzări pentru că sunt greu de estimat, ci de conditiile in care putem dezvolta infrastructura maşinilor electrice in România”, a declarat Jerome Olive, directorul general Renault România.

sursa greenreport.ro

Lasati un comentariu