Ministerul Transporturilor susţine investiţiile din judeţ

• publicat la: 5 iunie 2012
Ministerul Transporturilor susţine investiţiile din judeţ

Marţi, 5 iunie a fost prezent la Satu Mare Septimiu Buzaşu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. Acesta a efectuat o vizită de lucru pentru a vedea stadiul de implementare a mai multor proiecte de interes naţional în judeţ. Începând cu ora 16:00 Septimiu Buzaşu a sustinut o conferinţă de presă la sediul PNL alături de candidatul USL la preşedinţia Consiliului Judeţean Satu Mare, Adrian Ştef şi candidatul USL la primăria Satu Mare, Dr. Dorel Coica.

Septimiu Buzasu  şi-a început alocuţiunea exprimându-şi dezamăgirea legată de faptul că foarte multe proiecte au rămas la stadiul din anul 2008 când era secretar de stat în Guvernul Tăriceanu, vorbindu-ne despre cele observate la faţa locului.

„Am venit pentru o inspecţie ca să verific situaţia atât pe drumuri cât şi pe calea ferată. Am fost socat pentru că timpul s-a oprit în 2008. Dacă vă aduceţi aminte în 2008 eram secretar de stat la Ministerul Transporturilor, o mulţime de proiecte erau pornite atunci; un proiect pornit înseamnă finantare asigurată, un program în care să fie încadrat, primele demersuri preliminare, de exemplu studiu de prefezabilitate şi fezabilitate şi constatearea mea este că lucrurile s-au oprit cam acolo. 2009 – 2011 este o perioadă care pentru Satu Mare s-a pierdut. Nu înţeleg de ce, pentru că spre exemplu centura din Satu Mare este prioritară poate mai mult decât la multe alte oraşe la care s-au executat aceste centuri. Legat de centura din satu Mare, ştiţi că, acesta era un proiect complex care vorbea de drumuri expres, transfrontalier Vaja-Petea-Satu Mare-Baia Mare. Noi am avut negocieri cu partea maghiară atunci, convenisem un program cu termene, partea maghiara şi-a cam făcut temele, noi suntem în situaţia în care am abandonat acest proiect, nejustificat în opinia mea. Nenorocirea este că în acel moment acel drum expres de care era legat şi centura Satu Mare – Baia Mare era propus pentru o finanţare europeană pe un program transfrontalier, aşa că în acest moment suntem în situaţia în care scoatem proiectele de centura atât la Satu Mare cât şi la Baia Mare şi să le promovăm individual. Există şi soluţii, ne-am gândit împreună cu colegii mei de la Satu Mare să găsim o soluţie de promovare ca proiecte de rezervă în cadrul programului operaţional sectorial pe transporturi. După cum stiţi aceste programe, există riscul să se piardă dacă nu se pot realiza însă se pot inlocui cu aceste proiecte de rezervă.

Vorbind de celelalte proiecte am constatat că într-adevar proiectele de reabilitare a drumurilor naţionale care erau pe un programul care se numeşte B6 cu Banca Europeană de Investiţii, împrumut semnat în timpul guvernului Tăriceanu 2006 -2008 şi demarat în 2008, din aceste proiecte s-a terminat drumul care viza reabiltarea Arad-Oradea-Satu Mare, este adevărat că meritul este al contractorului, una dintre firmele implicate, care a creditat cumva Statul Român ca să termine acest proiect, acum urmând să îşi primească bani. În schimb pe Satu Mare- Baia Mare suntem doar la un stadiu de 40% ceea ce nu este chiar mulţumitor însă am avut o discuţie cu constructorii, cu consultantul şi vom accelera lucrările, am stabilit grafice în care bazele terminale să se poată încadra în timp, astfel că până la sfârşitul anului termenul contractului este sfârşitul anului viitor şi până la sfarşitul acestui an să avem şi acest contract.

Deasemnea am vazut centura Careiului care este una dintre centurile puse de noi în programul operaţional sectorial cu finantare din fonduri europene  de dezvoltare regională. Centura este relativ în întârziere, nu sunt mulţumit de mobilizarea constructorului însă din fericire lucrarea nu este complexa aşa că termenul de 2013 până la sfarşitul anului poate să fie realizat. M-am întâlnit cu constructorul  şi vor grăbi lucrările în faza incipientă pentru lucrările de decopertare.

Podul de peste calea ferată de la Moftin, lucrarea a început în 2007 tot în guvernul Tăriceanu, nu a avut un ritm susţinu, trebuia să se termine deja, dar se va termina acum. Cu surprindere în bugetul anterior nu erau destui bani, am făcut o rectificare bugetară, mai lipseau două milioane jumătate şi aceşti bani s-au dat. Am vorbit cu constructorul şi termenul pe care l-am stabilit cu constructorul care nu este un termen politic, ci unu tehnic convenit, luând în considerare lucrările care mai sunt de executat este sfârşitul luni august.

În afară de lucrările pe rutier, probabil că sătmarenii sunt interesaţi şi de lucrările pe calea ferată, să nu uităm de reabilitatea Gării Satu Mare, care este tot pe un program cu finanţare europeană. Gara Satu Mare era prioritară dar din păcate  a ajuns pe ultimele locuri, în acest monent încercăm să accelerăm şi acolo  acest proiect. Vom avea până în 2013 o gara modernizată în aşa fel în cât transportul pe calea ferată să fie mai atractiv pentru călători„ a decrata Septimiu Buzaşiu în cadrul conferinţei de presă.

În incheierea conferinţei de presă Septimiu Buzaşiu a declarat faptul că printre altele s-a aflat la Satu Mare pentru ai susţine pe cei doi candiaţii ai USL Adrian Ştef la preşedinţia consiliului Judeţean şi Dr. Dorel Coica la primăria Satu Mare.

comunicat

Lasati un comentariu