Alimentele care te fac să miroşi urât

• publicat la: 9 May 2013
Alimentele  care te fac să miroşi urât

Ceea ce mănânci poate afecta in mod direct si radical felul in care miroşi. Iar duşul de dimineaţă si deodorantul nu prea functionează, pentru că există alimente care, pur si simplu, te fac să miroşi urât.

In unele cazuri iti miroase urât respiratia, in altele transpiratia si secretiile capătă izuri extrem de neplăcute.

Alimentele care contin sulf sunt primele in aceasta categorie, pentru ca in cursul procesului de metabolizare rezulta substante cu miros intens.

Nu doar ceapa si usturoiul

In categoria alimentelor bogate in sulf (toate foarte sanatoase si utile organismului) se afla usturoiul, conopida, broccoli, varza si sparanghelul. Partea buna este ca aceste mirosuri indeparteaza ţântarii si căpuşele.

Toate alimentele care contin sulf vin la pachet si cu o serie de antioxidanti pretiosi care combat si previn cancerul si care organismul uman sa scape de toxine, scrie Shine.

Ce poti face pentru a preintâmpina aceasta problema? Fierberea legumelor la aburi elimină mirosul. Combinarea acestora cu anumite condimente face ca “aromele” neplăcute să dispară. Coriandrul, curcuma si chimenul lasă in urmă un miros proaspăt, chiar dacă este vorba despre varză, usturori si sparanghel.

Bogata in sulf este si ceapa, dar aceasta se remarca printr-o aroma foarte persistenta, care se tramsite respiratiei, dar si secretiilor biologice. Vina este a uleiul picant din ceapa, care trece in sange si este eliminat prin respiratie si transpiratie.

Ceapa devine mai putin periculoasa din acest punct de vedere daca este folosita cruda in salata in care adauga ulei si otet. Aroma este mult atenuata. O alta solutie este sa freci ceapa tocata cu sare si apoi sa o storci pentru a indeparta sucul. Se pierd insa o mare parte din beneficiile acesteia.

Cum eviti gazele intestinale

Fibrele alimentare fac parte dintr-o dieta sanatoasa si trebuie incluse in alimentatie. Dar alimentele bogate in fibre determina acumularea de gaze intestinale, de la hidrogen, dioxid de carbon pana la metan, toate neplacut “parfumate”.

Solutia este sa previi aceste acumulari consumand sufiecienta apa. Apa intra in fibre si nu mai lasa loc gazelor. Scapi si de mirosuri, scapi si de balonare.

Cafeaua este partenerul de dimineata. Stimuleaza sistemul nervos central si te pune in miscare. Insa este insa foarte acida, fapt care determina uscaciunea gurii. Lipsita de saliva, cavitatea bucala devine un mediu favorabil bacteriilor, vinovate de respiratia urat mirositoare.

Cum rezolvi problema? Bea apă după cafea, intodeauna, sau inlocuieste cafeaua cu ceai negru.

sursa ziare.com

Lasati un comentariu