Din 465 reclamaţii OPC a soluţionat 298 în favoarea consumatorilor

• publicat la: 4 februarie 2014
Din 465 reclamaţii OPC  a soluţionat 298 în favoarea consumatorilor

Pe parcusul anului 2013, la CJPC Satu Mare  s-au inregistrat si cercetat un numar de 465 reclamatii . Dintre acestea 380 de reclamatii s-au referit la produsele si serviciile nealimentare, 50 au avut ca obiect produsele si serviciile financiare, iar un numar de 35 reclamatii s-au referit la produse alimentare si servicii de alimentatie publica.

Cele mai frecvente aspecte reclamate in cazul  produselor si serviciilor nealimentare au fost:

– 71  reclamatii privind contractele  de telefonie, internet, cablu TV referindu-se in principal la nerespectarea clauzelor contractuale , nerezilierea contractelor la cerere, calitatea serviciilor necorespunzatoare, neremedierea in termenele prevazute in contracte a defectiunilor aparute,costuri suplimentare aparute   .

– 54 de sesizari si reclamatii au avut ca obiect terminalele mobile, majoritatea fiind defecte in termenul de garantie, unele probleme nu s-au remediat dupa ce produsul  a fost predat  in service, scoaterea nejustificata din garantie a produselor, nerespectarea de catre operatori economici vanzatori si unitati service a termenului de 15 zile pentru remedierea deficientelor reclamate.

– 52 produse electrice, electronice si electrocasnice,unde s-au reclamat , aceleasi aspecte ca si in cazul terminalelor mobile

– 20 reclamatii privind contractele  si furnizarea de utilitati, unde s-a reclamat facturarea incorecta, nerespectarea clauze contractuale,majorarea tarifelor ,preturilor,defectuni ale  conductelor etc 

– 18 reclamatii au vizat materialele si lucrarile de constructii, unde s-a reclamat ca nu au corespus din punct   de vedere calitativ conform duratei de garantie, si nu au fost respectate prevederile contractuale initiale.

– 37 reclamatii au vizat calculatoare, tablete, laptop-uri, unde s-au reclamat, aceleasi aspecte ca si in cazul terminalelor mobile

 – 14 reclamatii privind calitatea produselor de imbracaminte- incaltaminte

 – 15  reclamatii privind piesele auto si prestarile de servicii auto

   2 reclamatii privind produsele cosmetice si calitatea serviciilor de infrumusetare necorespuzatoare

 – 3 reclamatii privind prestarile de servicii turistice, avand ca obiect nemultumirea consumatorilor privind calitatea serviciilor care li s-au oferit

  – 94 reclamatii pe alte domenii, precum:  reclamatii privind  ceasuri  de dama /barbati defecte in termen de garantie,  reclamatii privind  calitatea pieselor  de mobilier,  reclamatii privind serviciile de curierat,  reclamatii  privind evenimente filmate –nunti , reclamatii privind  rezultate diferite la laboratoare de analize medicale ,reclamatii privind calitatea apei potabile ,reclamatii comenzi online neonorate ,reclamatii privind preturile necorespunzatoare la raft fata de catalog,  reclamatii privind participarea la prezentari de produse  cu efecte medicinale urmate de impunerea de contracte abuzive –saltele  cu magneti ,scaune de masaj  etc

In cazul celor 35 de reclamatii privind produsele si serviciile alimentare au fost reclamate mai frecvent aspecte precum:

depasirea datei durabilitatii minimale sau a datei limita de consum;

promotii inselatoare

produse necorespunzatoare din punct de vedere organoleptic

servicii de alimentatie publica necorespunzatoare.

informare incorecta asupra listei meniu.

Neafisare preturi

In cazul celor 50 de reclamatii privind produsele si serviciile financiar-bancare au fos reclamate in principal urmatoarele aspecte:

– informare incorecta la incheierea contractului de credit

-notificare birou de credit

– inchidere cont  card de credit

– lipsa notificare rambursare integrala

– neeliberarea la cerere a unor documente precum copie dupa contract sau grafic de rambursare la rambursarea anticipata

-perceperea de penalitati la suma totala de achitat.

-clauze abuzive , comision de risc ,dobanda variabila sau indexabila

-executari silite

-servicii depuneri –Case de ajutor reciproc

Din totalul de 465 reclamatii inregistrate la institutia noastra, 298 au fost solutionate in favoarea consumatorilor  (100  amiabil si  198  intemeiate ) ,  54 au fost neintemeiate, 25  reclamatii  nesolutionabile,75 redirectionate la alte institutii   si  13 clasate.

Lasati un comentariu