562 de reclamaţii depuse la OPC Satu Mare
Pe parcusul anului 2014, la CJPC Satu Mare s-au înregistrat şi cercetat un număr de 562 reclamaţii. Dintre acestea, 406, respectiv 72% de reclamaţii s-au referit la produsele şi serviciile nealimentare( 210 reclamaţii pe servicii nealimentare şi 196 pe produse nealimentare ), 96 reclamaţii, respective 17% au avut ca obiect produsele si serviciile financiare, iar un număr de 39 reclamaţii s-au referit la produse alimentare şi servicii de alimentaţie publică. 11 reclamaţii au fost înregistrate pe alte domenii, , potrivit bilanţului activităţii pe anul 2014 prezentat de comisarul şef, Maria Pinter în cadrul unei conferinţe de presă.
În concordanţă cu structura reclamaţiilor, după domeniul de piaţă în care se încadrează produsul sau serviciul reclamat, cele mai multe reclamaţii au fost depuse pentru produse electronice şi electrocasnice, respectiv servicii de reparaţii electronice şi electrocasnice; telefoane mobile şi servicii de telefonie fixă şi mobilă; servicii utilităţi precum furnizare apă, servicii furnizare internet, servicii de televiziune prin cablu, comportament incorrect şi produse şi servicii financiare (contracte credit,, carduri de credit).
Din totalul reclamaţiilor înregistrate, 87 au fost redirecţionate la alte instituţii sau alte comisariate judeţene, 27 au fost clasate 5 au fost retrase fiind cercetate la nivelul judeţului Satu Mare 443 – din care 314 au fost soluţionate în favoarea consumatorilor, restul reclamaţiilor fiind neîntemeiate.
De asemenea, CJPC SATU MARE a efectuat în 2014 un număr de 1789 acţiuni de control periodice şi operative, pentru cercetarea reclamaţiilor consumatorilor, a sesizărilor, a tematicilor aprobate la nivel naţional, regional sau local, asupra conformităţii şi securităţii produselor şi servicilor şi a modului de respectare a intereselor economice ale consumatorilor ,pe următoarele domenii : produse alimentare 565 de acţiuni ,servicii alimentare 234 de acţiuni ,produse nealimentare 612 acţiuni ,sevicii nealimentare 275 de acţiuni ,produse şi servicii financiare 81 de acţiuni.
Valoarea produselor şi serviciilor neconforme controlate cu abateri de la prevederile legale a fost de 1604.5 lei, din care 492,10 lei reprezintă valoarea celor provenite din spaţiul extracomunitar (30%);
Pentru încălcarea dispoziţiilor legale în vigoare referitoare la protecţia consumatorilor, în anul 2014 , comisarii CJPC SATU MARE au aplicat sancţiuni contravenţionale cu avertisment şi amenzi contravenţionale în valoare de 1.754.400 lei , valoarea produselor şi serviciilor neconforme controlate fiind de 3.099.808 lei.