562 de reclamaţii depuse la OPC Satu Mare

• publicat la: 17 februarie 2015
562 de reclamaţii depuse la OPC  Satu Mare

Pe parcusul anului 2014, la CJPC Satu Mare  s-au înregistrat şi cercetat un număr de 562 reclamaţii. Dintre acestea, 406, respectiv 72% de reclamaţii s-au referit la produsele şi serviciile nealimentare(  210 reclamaţii pe servicii nealimentare şi  196 pe produse  nealimentare  ), 96 reclamaţii, respective 17% au avut ca obiect produsele si serviciile financiare, iar un număr de 39 reclamaţii s-au referit la produse alimentare şi servicii de alimentaţie publică. 11 reclamaţii au fost înregistrate pe alte domenii, , potrivit bilanţului activităţii pe  anul 2014 prezentat de comisarul şef, Maria Pinter în cadrul unei conferinţe de presă.

            În concordanţă cu structura reclamaţiilor, după domeniul de piaţă în care se încadrează produsul sau serviciul reclamat, cele mai multe reclamaţii au fost depuse pentru produse electronice şi electrocasnice, respectiv servicii de reparaţii electronice şi electrocasnice; telefoane mobile şi servicii de telefonie fixă şi mobilă; servicii utilităţi precum furnizare apă, servicii furnizare internet, servicii de televiziune prin cablu, comportament incorrect şi produse şi servicii financiare (contracte credit,, carduri de credit).

            Din totalul reclamaţiilor înregistrate, 87 au fost redirecţionate la alte instituţii sau alte comisariate judeţene, 27 au fost clasate 5 au fost retrase fiind cercetate la nivelul judeţului Satu Mare 443 – din care 314 au fost soluţionate în favoarea consumatorilor, restul reclamaţiilor fiind neîntemeiate.

            De asemenea, CJPC SATU MARE  a  efectuat în 2014 un număr de 1789 acţiuni de control periodice şi operative, pentru cercetarea reclamaţiilor consumatorilor, a sesizărilor, a tematicilor aprobate la nivel naţional, regional sau local, asupra conformităţii şi securităţii produselor şi servicilor şi a modului de respectare a intereselor economice ale consumatorilor ,pe următoarele domenii   :  produse alimentare   565 de acţiuni ,servicii alimentare  234 de acţiuni ,produse nealimentare  612  acţiuni ,sevicii nealimentare  275 de acţiuni ,produse şi servicii financiare  81 de acţiuni.

            Valoarea produselor şi serviciilor neconforme  controlate  cu abateri de la prevederile legale  a fost  de 1604.5  lei, din care  492,10 lei reprezintă valoarea celor provenite din spaţiul extracomunitar (30%);

            Pentru încălcarea dispoziţiilor legale în vigoare referitoare la protecţia consumatorilor, în anul 2014 , comisarii CJPC SATU MARE  au   aplicat  sancţiuni contravenţionale cu avertisment  şi  amenzi contravenţionale în valoare de  1.754.400 lei  , valoarea produselor şi serviciilor  neconforme  controlate fiind de   3.099.808 lei.

Lasati un comentariu