17 operatori economici sancţionaţi în iunie de Protecţia Consumatorului din judeţ

In perioada 01.06-30.06.2018 pe raza judetului Satu Mare comisarii institutiei de la Protectia Consumatorului au efectuat 3 actiuni tematice nationale de control : verificarea respectarii prevederilor legale la comercializarea pâinii, a produselor de panificatie si a produselor de morărit / verificarea respectarii prevederilor legale privind modul de comercializare ,prezentare , publicítate a apelor minerale naturale / verificarea respectarii prevederilor legale privind protectia consumatorilor la comercializarea produselor alimentare ecologice, si 3 actiuni tematice regionale de control : verificarea respectarii prevederilor legale de catre operatorii economici care desfsoara activitatea in mediu rural / verificarea respectarii prevederilor legale la comerciantii de flori / verificarea respectarii prevederilor legale in unitati de alimentatie cu destinatia baruri.
Prin actiunile de control au fost incheiate un numar 58 de documente de constatare a contraventiilor fiind aplicate sanctiuni contraventionale cu amenzi in valoare de 82.700 lei la 17 operatori economici .
Dintre abaterile sanctionate :
–etichetare incompleta – lipsa informatilor nutritionale- alergeni la produsele de panificatie
-nerespectarea temperaturii de păstrare la produsele alimentare : ape minerale naturale si produse de panificatie .
-lipsa informare in limba română privind modul de întretinere si compozitia fibroasă la produsele textile si incaltaminte .
– data durabilităţii minimale depasita cu 2-3 zile la produse ecologice expuse la comercializare : batoane de cereale, sucuri bio , alune de padure , piscoturi de ciocolata .
-lipsa afisării preturilor la aranjamente florale si a plantelor de ghiveci.
In aceiasi perioada la nivelul judetului Satu Mare s-au depus 50 reclamatii din care 9 redirectionate la alte structuri sau comisariate .judetene .
Au fost cercetate si solutionate la nivelulul judetului 32 de reclamatii din care 24 au fost incheiate in favoarea consumatorilor, 8 neintemeiate .
Din cele 50 de reclamatii :
3 reclamatii a fost la produse si servicii alimentare ( respectiv 6% ),
3 reclamatii au fost la produse si servicii bancare ( respectiv 6% ) ,
44 reclamatii au fost la produse si servicii nealimentare ( respectiv 88 % )
Cele mai frecvente reclamatii au avut ca obiect urmatoarele aspecte :
* Costuri majorate la Contracte de telefonie mobila ,servicii internet si tv fiind inregistrate reclamatii pe servicii de telefonie mobila .
* Neacordare sau anulare garantii la hidrofoare , masini de spalat haine / vase , aparate aer conditionat , cuptoare cu microunde , microcentrale , motocositoare .
*Lucrari care nu respecta standardele de calitate lucrari tamplarie PVC , lucrari mobilier la comanda .
*Executare silita pentru consumatorii cu credite la banci care inregistreaza 3 rate restante .