România cheltuie 20 de miliarde de euro ca să ofere românilor alimente străine chimizate! Există însă soluţii…
Nici un ministru de agricultură din Europa nu ar putea să reziste mai mult de 3 zile dacă și-ar propune să cheltuie 20 de miliarde de euro în 7 ani ca să ofere de exemplu cetățenilor francezi mâncare de mâna a doua poporului care l-a votat. Doar în România pitorească acest popor credul poate vota astfel de partide și exponenți.
În aceste condiții vă prezint în cele ce urmează un proiect politic ce presupune un cost de 9 miliarde de euro din cei 20 (bugetul de investiții din PNDR) prin care până în 2020 Românii ar putea mânca alimente țărănești românești sănătoase și ar rezulta în plus un excedent de export consistent.
Proiectul presupune de exemplu un buget de investiții de 1,5 miliarde de euro pentru realizarea de 30 000 de unități de procesare alimente în sistem de prestări servicii deținute de către țăranii români (carmangerii, unități de lactate etc…) precum și alte componente.
Iată cum ar arăta acest proiect de țară sub forma unui manifest politic:
Chintesența acestui proiect de țară este legată de schimbarea paradigmei agroalimentare a României bazată pe o politică Agricolă Comună (PAC) a securității alimentare într-o PAC a suveranității alimentare.
Proiectul este structurat conform legislației europene de dezvoltare rurale pe cele 3 obiective și 6 priorități:
Orice guvern responsabil de patrioți ar putea prelua această viziune de țară suverană:
Noua paradigmă alimentară și obiectivele P.A.C. și P.N.D.R.
Direcțiile schimbării paradigmei
|
Obiectivul
|
|
1
|
De la o agricultură a competiției la o competitivitate a tuturor tipurilor de agricultură
|
O.1.
|
2
|
De la resurse neregenerabile la resure regenerabile
|
O.2
|
3
|
De la teritorii în competiție la teritorii competitive
|
O.3.
|
Noua paradigmă alimentară și prioritățile P.A.C. și PNDR
P.1. Încurajarea transferului de cunoștințe și a inovării
Direcțiile schimbării paradigmei
|
Măsura de finanțare/Indicatorul
|
|
1
|
De la agricultori neinformați la agricultori informați
|
Servicii de consiliere
|
2
|
De la agricultori nepregătiți la agricultori formați
|
Transfer de cunoștințe
|
3
|
De la o agricultură arhaică la o agricultură a cercetării și inovației
|
Măsuri inovative
|
4
|
De la o agricultură după ureche la o agricultură a cunoașterii
|
Transfer de cunoștințe/inovare
|
P.2. Creșterea competitivității tuturor tipurilor de agricultură și creșterea viabilității exploatațiilor
Direcțiile schimbării paradigmei
|
Măsura de finanțare/Indicatorul
|
|
5
|
De la o agricultură importatoare la o agricultură autonoma
|
Imperativ de suveranitate alim.
|
6
|
De la alimente străine la alimente românești
|
Imperativ de siguranța alim.
|
7
|
De la o agricultură industrială la o agricultură familială
|
Legea fermei de familie
|
8
|
De la o agricultură a producției la o agricultură a procesării
|
Măsura de procesare
|
9
|
De la o agricultură a părinților și bunicilor la o agricultură a tinerilor
|
Program subtem. Tineri agricultori
|
10
|
De la o agricultură mondiala (export/import) la o agricultură locală
|
Programe subtematice
|
11
|
De la o agricultură a barbaților (prod) la o agricultură a femeilor (procesare)
|
Șefi de exploatație
|
12
|
De la agricultori de bloc la agricultori de țară
|
Agricultor activ
|
13
|
De la o agricultură de wekend la o agriculturaă profesională
|
Agricultor activ
|
14
|
De la o producție fără valoare la o producție cu valoare adaugată
|
Măsura de procesare în ferme
|
15
|
De la o agricultură energetică la o a agricultură nutrițională
|
Structura bugetului
|
16
|
De la o agricultură de proprietari la o agricultură de producători
|
Legea comasării terenurilor
|
17
|
De la un buget dispersat la un buget țintit
|
Pr. tematice: Tineri agricultori
|
18
|
De la un agricultor obosit și stresat la un agricultor relaxat
|
Servicii de înlocuire
|
19
|
De la transfer de parcele la transfer de fermă
|
Legea comasării
|
20
|
De la proprietari de fapt la proprietari de drept
|
Legea cadastrului
|
21
|
De la o bancă a creditorilor la o bancă a pământului
|
SAFARM
|
22
|
De la imigranți în mediul rural la agricultori neorururali
|
LEADER
|
23
|
De la o gândire pe termen scurt la o gândire pe termen lung
|
Contracte multianuale (7 ani)
|
24
|
De la acțiune individuală la acțiune de grup
|
Grupuri de producători
|
25
|
De la agricultura societară la agricultura familială
|
Regulamentul FEADER
|
P.3. Promovarea organizării lanțului alimentar și nealimentar și a gestionării riscurilor
Direcțiile schimbării paradigmei
|
Măsura de finanțare/Indicatorul
|
|
26
|
De la lanțuri alimentare lungi la lanțuri alimentare scurte
|
Lanțuri alimentare scurte
|
27
|
De la crize alimentare la consumatorilor în țărani
|
Pachetul de criză
|
28
|
De la produse convenționale la produse de calitate
|
Schema de calitate
|
29
|
De la o agricultură dezechilibrată nutrițional la una echilibrată
|
Schema de calitate
|
30
|
De la marfa agroalimentară la bunuri cu identitate agroalimentară
|
Schema de calitate
|
31
|
De la o producție anonimă la o producție responsabilă
|
Schema de calitate
|
32
|
De la consumatori ignoranți la consumatori responsabili
|
Schema de calitate; LEADER
|
33
|
De la magazinul din cartier la magazinul din fermă
|
Lanțuri alimentare scurte
|
34
|
De la o agricultură a umilinței la o agricultură a demnității
|
Schema de calitate
|
35
|
De la consumatori pasivi la consumatori activi
|
LEADER; Lanțuri alim. scurte;
|
36
|
De la agricultori neasigurați la agricultori protejați
|
Pachetul de gestiune a riscurilor
|
P.4. Refacerea, conservarea și consolidarea ecosistemelor care sunt legate de agricultură și silvicultură
Direcțiile schimbării paradigmei
|
Măsura de finanțare/ Indicatorul
|
|
37
|
De la agricultura chimizată la agricultura ecologică
|
Înverzire P.1 si P.2
|
38
|
De la o agricultura monoculturală la o agricultură policulturală
|
Măsuri agrosilvice, etc…
|
39
|
De la o agricultură monofuncționala la o agricultură polifuncțională
|
Măsura 6.2; 6.4
|
40
|
De la o agricultură verticală la o agricultură orizontală
|
Sisteme agrosilvice/silvopstorale
|
41
|
De la o agricultură extractivă (petroliera) la o agricultură naturală
|
Înverzire P1 și P2
|
42
|
De la peisaje monoculturale la peisaje multiculturale
|
Agromediu (Biodiversitate)
|
43
|
De la materie primă la bunuri și servicii publice agroalimentare
|
Regulamentul FEADER
|
44
|
De la resurse genetice străine la resurse genetice locale
|
Pachet verde în P2
|
45
|
De la terenuri dezgolite la terenuri acoperite
|
Pachet verde în P2
|
46
|
De la poluare la proiecte inovative de mediu
|
PEI; Directiva nitrați; Natura 2000
|
47
|
De la energie fosilă la energie verde
|
Măsura de agromediu
|
48
|
De la animale stresate la animale fericite
|
Bunăstarea animalelelor
|
P.5. Promovarea utilizării eficiente a resurselor și sprijinirea tranziției către o economie cu emisii de carbon și rezistentă la schimbările climatice în sectoarul agricol, alimentar și silvic, cu accent pe următoarele subpriorități:
Direcțiile schimbării paradigmei
|
Măsura de finanțare/ Indicatorul
|
|
49
|
De la deșeuri organice poluante la energie regenerabilă
|
PEI
|
50
|
De la ferme agricole la ferme agrosilvice și energetice (biomasa)
|
PEI
|
51
|
De la sisteme de irigatie energofage la sisteme de gestiune a apei
|
PEI
|
52
|
De la risipa de alimente la economie și reciclare de subproduse
|
PEI
|
53
|
De la peisaje neprimitoare la peisaje verzi ce sechestrează carbon
|
PEI
|
54
|
De la aer poluat la aer respirabil (G.E.S.)
|
PEI
|
P.6. Promovarea incluziunii sociale, a sărăciei și a dezvoltării economice în zonele rurale:
Direcțiile schimbării paradigmei
|
Măsura de finanțare/ Indicatorul
|
|
55
|
De la sate părăsite la sate pline de viață
|
LEADER; Diversificare
|
56
|
De la agricultura la dezvoltare rurală
|
Structura buget
|
57
|
De la servicii la oraș la servicii T.I.C. în sat
|
LEADER
|
58
|
De la o dezvoltare globală la o dezvoltare locală
|
LEADER
|
59
|
De la sarăcie la bunăstare
|
LEADER
|
Ce spuneți dragi cititori?
Când vor vota românii un partid politic de patrioți care să-și propună o Românie suverană, agroalimentar, agroenergetic și agromilitar?
În cât timp am putea strânge 500 000 de români patrioți care să susținem prin petiție publică un astfel de demers?
Avram FIȚIU http://www.avramfitiu.ro