Asiguratorii,obligaţi să răspundă in 30 de zile de la primirea reclamaţiilor

• publicat la: 17 martie 2010
Asiguratorii,obligaţi să răspundă in 30 de zile de la primirea reclamaţiilor

Asiguratorii şi brokerii vor fi obligaţi să răspundă la reclamaţiile primite in termen de 30 de zile de la data inregistrării solicitării, indiferent dacă soluţia va fi sau nu favorabilă, potrivit unui proiect de normă al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).

De asemenea, companiile de asigurare vor elabora, in termen de 30 zile de la intrarea in vigoare a proiectului de normă, proceduri scrise de primire şi soluţionare a reclamaţiilor, inclusiv pe cale amiabilă, pe care le vor transmite la CSA, potrivit Mediafax.

Potrivit proiectului de act normativ, denumit Norme prudenţiale referitoare la rezolvarea reclamaţiilor privind activitatea asiguratorilor, reasiguratorilor şi intermediarilor in asigurări şi/sau in reasigurări, asiguratorii şi brokerii vor infiinta un registru in care vor inregistra toate sesizările şi reclamaţiile primite.

In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a proiectului de normă, societăţile de asigurare şi brokerii vor elabora un sistem online de primire a reclamaţiilor şi sesizărilor de la petenti şi vor desemna un colectiv de analiză si solutionare a acestora, format din personal de specialitate calificat şi cu experienţă in domeniul asigurărilor.

Lasati un comentariu