Stephan Pelger, designerul anului 2010

• publicat la: 23 March 2011
Stephan Pelger, designerul anului 2010

Stephan Pelger (31 de ani) a fost ales, prin votul publicului de pe site-ul fashionandbeauty.ro, designerul anului 2010.

Pentru el, anul 2011 a început cu prezentarea colecţiei „Eisblumen (Flori de gheaţă)” la Mercedez-Benz de la Berlin, dar şi cu reprezentarea României la emisiunea de modă „Fashion & Fame”, difuzată de postul german PRO7.

România, punctul slab

„Cel mai important lucru este că publicul român începe să sesizeze prezenţa designerilor români. Interesul faţă de noi creşte şi nu suntem apreciaţi doar afară, ci şi în propria ţară. La mine a fost, până acum, un pic invers. Am o clientelă destul de bine pusă la punct, dar global vorbind, România era punctul slab”, spune Pelger.

Brandul designerului este prezent pe piaţă de şapte ani, dar abia în ultimul an meritele au început să-i fie recunoscute pe plan naţional, deşi hainele sale se vând foarte bine pe plan internaţional. „În România nu prea se ştia de mine. Interesul devine din ce în ce mai focusat pe noi, pe cei care muncim aici, dar mai ales, se renunţă la ideea că numai ce vine de afară e bun”, punctează el.

Deşi şi-a făcut debutul acum şapte ani cu o colecţie prezentată în afara ţării, Pelger spune că a trebuit să fie remarcat afară pentru a avea un cuvânt de spus în România. La Berlin a primit aplauze la scenă deschisă, lucru destul de rar întâlnit în mijlocul unei prezentări. „Mă simţeam ca şi cum m-aş fi aruncat dintr-un avion. Plăcerile vin şi după, adică foarte multe dintre publicaţiile din afară au preluat colecţia mea”, a spus Pelger.

Moştenire germană

La vârsta de trei ani, Stephan Pelger i-a făcut mamei sale un şorţ de bucătărie. Pe biroul său, are poze cu el din copilărie care îl înfăţişează la maşina de cusut, cu maşina de călcat sau stând între materiale pur şi simplu. „Nu ­mi-am dorit nimic altceva decât să fac ceea ce fac acum. Am avut vocaţie şi sunt recunoscător pentru asta. Am avut părinţi suficient de deschişi la minte ca să mă ajute şi să mă susţină din toate punctele de vedere”, spune mulţumit Stephan Pelger.

Originar dintr-o familie germană din Braşov, Pelger a părăsit România imediat după terminarea liceului. A făcut facultatea la Viena şi a continuat munca la Paris. „Dintotdeauna ­mi-am dorit să mă întorc în ţară şi ­să-mi fac propria afacere. Am ştiut mereu că trebuie să muncesc mult înainte şi să fac de toate”, spune Pelger.

A învăţat meseria încă de pe băncile facultăţii când a făcut tivuri, a cusut mărgele în atelierul unui couturier din Viena, dar a lucrat şi ca vânzător în buticuri de lux, totul pentru a înţelege cum merge sistemul. „De la produsul ţinutei până la comercializarea ei este un drum lung din care trebuie să înţelegi toată evoluţia şi tipologia produsului. Abia după ce m-am simţit sigur pe mine, m-am întors în ţară şi mi-am deschis atelierul”, adaugă designerul.

În şapte ani, Pelger a ajuns de la o garsonieră la un showroom într-o casă cochetă din centrul Bucureştiului, acesta fiind cel de-al patrulea sediu al afacerii sale. 16 oameni care lucrează încontinuu pentru el, două fabrici cu care colaborează pentru producţie, agenţii de publicitate şi de PR care se ocupă de brandul său sunt rezultatul planificării sale de tip german „Nu sfidez munca, ­n-am făcut salturi mari şi ineficiente, am crescut sănătos”, spune Stephan Pelger.

A fost privit cu reticenţă pentru insistenţa sa de a rămâne în România când avea posibilitatea de a rămâne definitiv în Germania unde familia lui s-a stabilit. „Producţia se face încă mult mai ieftin aici decât se face în alte ţări. E mult mai comod să vin aici, să-mi fac un loc frumos, dar să vând acolo, pentru că am această deschidere către Vest”, recunoaşte designerul. „Ultimii doi ani au fost cei mai buni pentru mine, din punct de vedere financiar. Afacerea a crescut constant şi întăreşte convingerea mea că dacă munceşti foarte mult, nu există criză”, a adăugat acesta.

Haine pentru Principese

Clientela sa este formată din personalităţi precum Principesa Margareta, dar şi din nume publice ca Laura Cosoi şi Ileana Badiu.

În 2008 a fost ales de către Principesa Margareta să-i realizeze câteva ţinute. „Ţin minte că mă duceam la Palat cu mostre şi desene şi ­nu-mi puteam reveni din şoc. A fost o onoare incredibilă că m-a ales pe mine, ca tânăr designer. Principesa Margareta este o femeie absolut excepţională, cu picioarele pe pământ, un om foarte bun”, spune acesta.

A refuzat câteva nume publice din România din teama de ridicol. „Simţeam că nu mă reprezintă şi n-aveam de ce să fac pasul acesta. Cât sunt liber să refuz, o voi face”, spune Pelger. Designerul crede că vedeta din România suferă de un deficit serios al educaţiei. „Majoritatea vedetelor dau în penibil şi grotesc. Ideea este «hai să arătăm cât avem» şi se ajunge la această opulenţă de prost-gust”, este de părere Pelger.

sursa Adevarul

Lasati un comentariu