Al treilea pod peste Someş

• publicat la: 27 July 2012
Al treilea pod peste Someş

“În acest an, până în luna noiembrie vom finaliza lucrările de reabilitare pe tronsonul Satu Mare Livada, iar până la finele lunii august pasajul de la Moftin va fi deschis traficului”. Afirmația îi aparține directorului Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), Mircea Pop și a fost făcută în cadrul unei conferințe de presă susținute vineri, 27 iulie, în sala mică de ședințe a Consiliului Județean.

Conferinta de presă a fost susţinută de ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, de Mircea Pop, directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi de prefectul județului Satu Mare, dr. Eugeniu Avram.

În cadrul conferinței de presă de vineri șeful CNADNR a declarat că în 2013 vor începe lucrările și pe tronsonul Odoreu Medieșu Aurit Apa. De asemenea compania pe care o conduce mai are în proiect și reabilitarea tronsonului Livada Sighetu Marmației, varianta de ocolire a municipiului Carei unde lucrările au început în forță și vor fi terminate în 2014. Tot pentru anul viitor este programată și începerea lucrărilor la varianta de ocolire a municipiului Satu Mare care include și podul peste Someș.
Ministrul Ovidiu Silaghi şi directorul CNADNR, Mircea Pop au fost în vizită de lucru în Satu Mare unde au verificat starea lucrărilor la drumul naţional Satu Mare – Baia Mare, pasajul peste calea ferată de la Moftin, centura de ocolire a Careiului şi altele.
Ministrul Ovidiu Silaghi a prezentat câteva aspecte constatate de Curtea de Conturi în urma controlului făcut la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. Astfel, patrimoniul public al statului a fost prejudiciat conform Curţii de Conturi cu suma de 42.547.874 lei prin executare silită a 101.5 km cale ferată în favoarea unor operatori economici privaţi.
Din cauza unui management defectuos, patrimoniul privat CFR a fost afectat astfel: 841 de vagoane călători şi marfă au fost înstrăinate, ca urmare a aplicării sechestrelor, 166 de vagoane de marfă şi uz administrativ au fost sustrase, 25 de vagoane au fost predate fără proces verbal către societăţi private, 147 vagoane neinventariate şi 6 vagoane tăiate abuziv.
La contractul de finanţare dintre Banca Europeană de Investiţii, România si CNADNR pentru finanţarea Proiectului de reabilitare a drumurilor, etapa a V-a au fost efectuate plăţi în sumă de 11.043.234 lei fără respectarea clauzelor contractuale, în consecinţă fiind suportate de la bugetul de stat. Deasemenea au fost încredinţate direct fără licitaţie contracte de consultanţă juridică în valoare de 57.354.220 de lei.
sursa tv1sm

Lasati un comentariu