Alimente care combat oboseala, pentru a începe in forţă săptămâna

• publicat la: 27 May 2013
Alimente care combat oboseala, pentru a începe in forţă săptămâna

Te resimti după  weekend? Iti face cu ochiul cea de-a doua ceaşcă de cafea? Mai bine ai deschide frigiderul si ai apela la alimentele care combat oboseala.

De cele mai multe ori astfel de alimente sunt mai eficiente si au un efect pe durata mai mare de timp decât cafeaua.

Fructele iti garantează energie. Dintre toate, cele mai eficiente sunt portocalele, kiwi, ananasul si grepfrutul, din două motive: toate contin vitamina C, care are efect similar cofeinei, activand insă si sistemul imunitar, apoi pentru că vin la pachet cu magneziu, care este un energizant natural. Bonusul constă in aportul de apă, scrie doctrssimo.fr.

Legumele nu puteau să lipsească  din lista alimentelor care combat oboseala, dar cele mai bune sunt ardeiul gras si cel iute, conopida, spanacul si frunzele de năsturel.

Acestea aduc combinatia indeală de vitamina C si acid folic. Cei doi nutrienti activează sistemul vascular si luptă cu senzatia de oboseală, mai ales dacă sunt consumate constat in perioadele foarte grele, in care resimti efectele neplacute ale oboseli cronice.

Ai avut o noapte grea? Mănâncă dimineata, la micul dejun, fulgi de ovăz, ciocolata neagra si fructe uscate. Oligoelementele si magneziul sunt cele care te energizează si sustin efortul intelectual si fizic. Magneziul este un element esential, acest mineral fiind implicat in peste 300 de reactii biochimice celulare. Deficitul de magneziu este una din cauzele senzatiei de oboseală. Doza zilnică recomandată este de 360 mg pentru femei si 420 mg pentru bărbati.

Vitamina E este foarte eficientă in combaterea efectelor oboselii. Solutia este o portie de peste gras: somon, merluciu sau fructe de mare.

O alta solutie este o friptura in sange, care te va energiza in orice moment, gratie aportului de fier pe care il aduce. Carnea de vita, cea de curcan, de porc si ouale sunt mereu o solutie in momentele in care obligatiile depasesc rezervele de energie ale organismului tau. Acestea iti funizeaza doza necesara de seleniu, care are capacitatea de a reduce senzatia de oboseala. Portia zilnica de seleniu este de 60 mg pe zi pentru barbati si de 50 mg pentru femei.

Si din categoria lactatelor sunt alimente care lupta eficient cu oboseala, acestea furnizand calciu si magneziu. Deficitul de calciu vine la pachet cu senzatia de oboseală extremă. In plus ai nevoie de doze crescute de calciu atunci cand consumi multa energie fizica sau intelectuală. Cele mai bune alegeri sunt branza fermentata si iaurtul integral.

Apa si lichidele sunt esentiale daca te simti obosit. Deshidratarea acentueaza senzatia de oboseala. Pe langa apa, bea suc de portocale, lapte cu cacao si cafea. Aceasta din urma cu masura si mereu insotita de un pahar de apa.

 

 sursa ziare.com

 

Lasati un comentariu