Ce trebuie să ştii pentru a obţine o promovare

• publicat la: 4 mai 2010
Ce trebuie să ştii pentru a obţine o promovare

Multi angajati petrec ani de zile la un singur loc de muncă, fără să ştie mai nimic, in afara de câţiva colegi şi locaţia toaletelor.

Insă, dacă vreţi să vă ridicaţi peste acest nivel şi să avansaţi in carieră in cadrul companiei la care lucraţi in prezent, ar trebui să ştiţi următoarele lucruri, potrivit specialiştilor de la U.S.News&WorldReport:

Cunoaşteţi aşteptările şi stilul şefului

Care sunt priorităţile şi cât timp ar trebui să-ţi ia? Ce ar trebui să faci? Seful vrea rapoarte minut cu minut, o dată la câteva săptămâni sau doar la sfârşitul proiectului? Trebuie găsite răspunsurile la toate aceste intrebări, in momentul in care vă angajaţi.

Află ce ar putea determina şefii să te concedieze

Dacă ştii clar care sunt lucrurile de care nu trebuie să te atingi, pe care nu trebuie să le spui sau nu trebuie să le faci, vei fi mai puţin stresat. Fereşte-te de acestea şi nu vei risca să fii concediat. In schimb, dacă nu ştii aceste lucruri, te vei intreba mereu dacă nu cumva faci ceva greşit.

Află care sunt oamenii influenţi

Niciodată nu strică să ştii pe cineva de la „putere”. Care sunt relatiile dintre colegii tăi şi şefi? Cine influenţează deciziile luate de manageri? Cine este specializat pe ce domeniu? Stiind toate aceste lucruri, vei exact la cine să te duci in momentul când apare o problemă şi vei avea un avantaj dacă reuşeşti să te imprieteneşti cu ei.

Află care sunt tabuurile companiei

Unele organizaţii urâsc conflictele, altele le incurajează. Unele vor să existe o concurenţă reală intre angajaţi, alţii vor ca aceştia să lucreze impreună. Pentru unele firme, modul in care arătaţi si in care vă prezentaţi este esenţial, pentru altele nu contează deloc. Studiaţi cultura corporatistă, pentru a nu face gafe.

Imbunătăţeşte-ţi aptitudinile

Chiar dacă timpul liber este şi aşa limitat, câteva cursuri scurte vă pot ajuta să vă dezvoltaţi profesional. De asemenea, citiţi cât mai multe cărţi legate de domeniul in care activaţi ţi nu vă fie teamă să puneţi intrebări celor care ştiu mai mult decât voi.

Nu bârfi

Mai ales când incepeţi lucrul la un nou loc de muncă, evitaţi comentariile de orice fel la adresa colegilor sau şefilor.

Informaţi-vă şeful de stadiul proiectului

Nu vă asumati faptul că realizările voastre sunt văzute. De obicei, nu sunt şi este nevoie să vă lăudaţi puţin singur. Dar acest lucru nu inseamnă să enervaţi pe toată lumea spunând cât de bine aţi lucrat, ci, din când in când, spuneţi-i şefului exact ce aţi făcut si intrebaţi-l dacă vrea să faceţi şi altceva.

Fiţi creativ

Ce schimbări ar fi de folos companiei şi clientilor? Ascultaţi-i si pe cei care se tem de schimbări şi pe cei care ar face schimbări tot timpul şi găsiţi cele mai bune propuneri pentru a eficientiza munca.

Atenţie la imagine

Imbrăcaţi-vă, vorbiţi şi purtaţi-vă ca o persoană de incredere. In multe cazuri, faptul că sunteţi de incredere este mai important decât o idee genială. Trebuie să inspirati incredere, insă nu trebuie să aveţi incredere in prea multă lume, deoarece, in cursa spre avansări, sunt mulţi care ar folosi ceea ce spuneţi impotriva voastră.

sursa  ziare.com

Lasati un comentariu