Operaţiunea „Ce-ai în cap după vacanţă“

• publicat la: 27 septembrie 2011
Operaţiunea „Ce-ai în cap după vacanţă“

Evaluarea iniţială a blocat activitatea în şcoli şi licee. Profesorii se plâng că muncesc prea mult, iar elevii au început să chiulească.

Peste trei milioane de elevi au început, de ieri, să susţină evaluări iniţiale la principalele discipline de studiu. Prichindeii de la clasele I-IV au de dat câte trei teste, iar liceenii ajung să treacă printr-un adevărat maraton, având cel puţin zece evaluări în cinci zile. Acest lucru înseamnă pentru dascăli zeci de subiecte de elaborat, orare modificate şi o organizare ca pentru Bacalaureat. Rezultatele urmează a fi comunicate fiecărui părinte în parte şi notele nu vor fi trecute în catalog, scopul final fiind să se cunoască adevăratul nivel al şcolii româneşti. Părerile cu privire la utilitatea acestei desfăşurări de forţe sunt împărţite.

Organizare ca pentru Bac

„Am o fetiţă în clasa a X-a şi, de când a început şcoala, majoritatea profesorilor au început să predea din nou materia din clasa a IX-a, speriaţi că ar putea avea rezultate proaste după evaluare. Pentru că nu au mai suportat toată nebunia, săptămâna trecută toată clasa a chiulit. Fata mea are de dat 16 teste în această săptămână. E cumplit”, explică învăţătoarea Violeta Stoian, de la Şcoala nr. 1 din Capitală. Ea nu înţelege de ce se cere uniformizarea acestor testări. „M-am simţit jignită ca învăţătoare să vină ministerul, inspectoratul sau oricine să-mi spună să fac ce eu făceam deja”, a adăugat Violeta Stoian.

Pentru aceste evaluări, directorii de şcoli au trebuit să facă eforturi ca pentru examenul de Bacalaureat. „De azi-dimineaţă stau lângă xeroxuri. Pentru cei 750 de elevi pe care îi avem am avut nevoie de aproximativ 20.000 de coli, nu mai zic de toner. În plus, a trebuit să avem grijă să nu dăm orarul peste cap, ca să putem organiza în acelaşi timp testările. Eu mă simt de parcă aş susţine la mine în liceu trei examene de Bac”, explică Mihai Alexandru, directorul Colegiului Naţional „Cantemir Vodă”.

Reprezentanţii Ministerului Educaţiei susţin că era nevoie de mai multă disciplină în susţinerea acestor teste predictive. „Unii profesori susţineau evaluările, alţii nu, de aceea era nevoie de mai multă disciplină. Noi nu le-am impus orare sau alte programări, le-am spus ca doar după două săptămâni de la începerea şcolii să le susţină”, explică Oana Badea, secretar de stat în preuniversitar. Cât despre dascălii care de frica unor rezultate la fel de jalnice ca cele de la Bac, care predau din nou material, nu are de spus decât: „două bătăi strică, nu şi să predea materia de două ori. E în câştigul elevilor”.

Specialiştii cer teste standard

Experţii în educaţie salută iniţiativa ministerului, dar consideră că ar fi fost nevoie de nişte teste standard. „Problema este că atâta vreme cât fiecare şcoală face propriile subiecte, nu ştiu în ce măsură poţi face o comparaţie interinstituţională. Există o varietate mare de niveluri medii de la o şcoală la alta”, este de părere Monica Dvorski, preşedintele Centrului Educaţia 2000+. În plus, aceste teste ar trebui să se transforme dintr-un bau-bau într-o normalitate în timp.

Ce spun profesorii, părinţii şi elevii

Conducerea Inspectoratului Şcolar Galaţi ar vrea ca aceste testări iniţiale să aibă şi o variantă „lunară”. „Evaluarea elevilor nu este prea des folosită în România. În alte ţări, lunea se învaţă, iar de marţi până vineri se fac evaluări. Eu aş vrea ca aceste teste să aibă loc lunar, în special pentru anii terminali. La clasa a opta ar trebui astfel de testări în special la română şi la matematică, iar la clasa a XII-a la cele mai importante materii de Bacalaureat”, spune inspectorul şcolar general Doruleţ Resmeriţă.

TIMIŞ

„Era nevoie de mai multă organizare. Profesorii trebuie să participe la şedinţele de la toate clasele unde au susţinut evaluările”, a declarat Sanda Junea, profesor de informatică. „Evaluările ajută cadrele didactice să îşi dea seama de la ce nivel pornesc cu elevii”, a declarat Cornel Petroman, profesor de istorie. Şi părinţii au păreri diferite. „Din moment ce notele nu se scriu în catalog, elevii de liceu nici nu se vor agita”, a spus Sorin Pârvu, tatăl unui licean. „E foarte bine că rezultatele nu sunt publice”, a declarat Aurel Timur, părinte.

sursa adevarul

comentarii

de bravo Funeriu la 2 octombrie 2011 - 07:22

dale de lucru….
sa nu miste in front..
sa le intre frica in oase…..
sa nu se gindeasca la proteste
ciuruieste-i Funeriule !

Lasati un comentariu