Scandal uriaş la CEC Bank Cluj. Angajaţii FURAU din conturile clienţilor

• publicat la: 14 September 2012
Scandal uriaş la CEC Bank Cluj. Angajaţii FURAU din conturile clienţilor

Trei angajaţi avea agenţia 6 din cadrul CEC Cluj şi toţi trei se ocupau de golirea conturilor clienţilor. Procurorii au cerut arestarea celor trei dar un judecator de la Judecătoria Cluj Napoca a refuzat să emită mandatele de arestare.

Timp de aproape trei ani, cele trei angajate au furat din conturile deponenţilor, suma de 624.779 lei. În tot acest timp, conducerea CEC Bank Cluj nu a făcut niciun control la Agenţia 6, unde se întâmplau fraude bancare care pot concura cu marile inginerii financiare.

Micuţa agenţie bancară din cartierul clujean Gheoergheni era locul unde toţi angajaţii, în frunte cu şeful de agenţie, furau ca în codru din conturile celor care au încredere în “banca statului”. Şi ar mai fi furat mult şi bine dacă un client al CEC Bank nu şi-ar fi dat seama că, din senin, contul lui a fost lichidat, deşi el nu a cerut acest lucru, şi nici nu a încasat niciun leu.  Constantin B. a depus o plângere la CEC şi a cerut tragerea la răspundere a celor implicaţi. A fost singurul din cei 23 de păgubiţi care şi-a dat seama că ceva putred se întâmplă. Restul, susţin anchetatorii, nici nu au sesizat că sunt probleme cu banii lor.

Falsificau datele din sistem

Procurorii de la DIICOT care au cerut arestarea celor trei funcţionare de la CEC Bank susţin că principala metodă de acţiune era “virarea unor sume de bani în alte conturi, de unde cea mai mare parte a sumelor de bani erau extrase”. Cazul arată cât de vulnerabile sunt băncile din interior. Cele trei angajate ale CEC au făcut ce au vrut, vreme de câţiva ani, fără ca nimeni să le întrebe de sănătate sau să le verifice activitatea.

Liliana Brie era şefa de agenţiei CEC Bank şi ea avea toate parolele care îi permiteau accesul în sistemul informatic care conţine datele clienţilor. Anchetatorii susţin că celelalte două angajate, Ana Coldea şi Ana Maria Vincze erau la fel de cooperante. “Toate trei aveau parole de acces în sistem şi fiecare o ştia pe a celeilalte, aşa încât au făcut ce au vrut”, spune un anchetator.

Cel mai grav este faptul că cele trei umblau în conturile de carduri ale celor care aveau conturi la CEC chiar din interiorul sistemului informatic. “Nici nu ar mai fi avut nevoie de carduri din moment ce operau chiar din calculator”, mai spune anchetatorul.

Au falsificat semnăturile clienţior

Cele trei angajate au furat sute de mii de lei prin metode foarte simple. “Au acţionat prin mai multe metode, au lichidat depozite active ale clienţilor prin efectuarea de viramente fictive. Au efectuat viramente fictive din conturile clienţilor către conturile de card ale altor clienţi, ridicând ulterior sumele de bani de pe cardurile deponenţilor. Efectuarea de retrageri din conturile clienţilor care nu erau în unitate, prin falsificarea semnăturilor acestora”, mai spune un anchetator.

Ceea ce este şi mai grav este faptul că, două dintre cele trei, respectiv Ana Coldea şi Liliana Brie, au falsificat informaţii chiar în sistemul informatic al CEC Bank, denumit QBank. Cele două au introdus date false, în conturile clienţilor, iar mai apoi scoteau banii fără nicio problemă, din conturile de card ale acestora.
sursa evz.ro

Lasati un comentariu