Noroi pietros de 11 milioane de euro! Centura de ocolire a Careiului se face cu materiale de proastă calitate!

• publicat la: 23 martie 2013
Noroi pietros de 11 milioane de euro! Centura de ocolire a Careiului se face cu materiale de proastă calitate!

Graţie masivului sprijin al Uniunii Europene, în ultimii ani au fost demarate în întreaga ţără, mai multe lucrări de infrastructură. Unul dintre acestea vizează relalizarea centurii de ocolire a municipiului Carei care este un proiect al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, derulat prin CNADNR.

Valoarea totală a acestui ambiţios proiect este de 38.484.814 lei fără TVA (respectiv 11.109.935 euro, sumă totală, cam un milion de euro/kilometru) iar lungimea totală a şoselei va fi de 10.460 de metri.

Este o lucrare importantă, foarte necesară pentru fluidizarea circulaţiei rutiere în municipiul Carei .Bani mulţi, calitate puţină.

Am putea spune că avem de-a face o afacere mare, iar în astfel de condiţii şi interesul pentru aceasta este pe măsură.

Finanţarea proiectului este asigurată prin intermediul unui proiect care face parte din Programul Operaţional Sectorial Transport 2007 – 2013.

Contribuţia financiară europeană la acest proiect reprezintă 69,25 %, din total, adică 26,6 milioane de lei, diferenţa de 30,75%, fiind asigurată de Guvernul României.

Lucrările ar trebui finalizate până la data de 15 martie 2014.

Deja se vorbeşte despre o depăşire a acestui termen, fiind invocat timpul foarte lung ocupat de descărcările arheologice din zonă, dar acest aspect este mai mult un pretext decât un motiv real.

Asociaţia de firme care execută lucrările este compusă din „Grupo Impresarial Magneta” S.A; „Assignia Infraestructura” S.A. şi S.C. „Transimir” SRL.

Primăria nu vede, nu aude şi nici nu plăteşte vreun ban!

Primarul municipiului Carei, Kovacs Eugen, susţine  că nu cunoaşte detaliile acestei investiţii deoarece nu există nicio implicare a Consiliului Local Carei în acest proiect, care nu contribuie cu niciun leu la realizarea investiţiei centurii de ocolire a oraşului.

Este totuşi de-a mirărilea acest dezinteres absolut din partea autorităţilor locale careiene, având în vedere faptul că şoseaua aceasta se face în Carei iar dacă vor fi probleme ulterioare, (ceea ce deja pare a fi o certitudine!) din cauza lipsei fiabilităţii drumului, problemele tot în capul Primăriei Carei se vor sparge, în cele din urmă!

Demersul nostru jurnalistic a avut la bază o informaţie conform căreia materialele folosite, îndeosebi balastrul, pământul care se folosește la teresament și piatra spartă, nu sunt conform stasurilor prevăzute pentru lucrări.

Pentru a verifica aceste informaţii, ne-am deplasat pe șantier la locul de depozitare a materialelor pentru linia de centură, aflat undeva la ieşirea din Carei spre Tăşnad.

Am găsit doar câţiva muncitori pe şantierul unde se depozitează materialele necesare acestei investiţii care au declarat că nu cunosc amănunte privind calitatea pietrei și materialelor.

L-am căutat apoi pe directorul tehnic Aurel Lupăşteanu dar acesta a fost de negăsit. De fapt, pe şantier nu se afla niciun factor responsabil care să ne poată furniza informaţii privind calitatea pietrei sparte şi a materialului de umplutură, care ar fi adusă de la o carieră de piatră din Seini, judeţul Maramureş.

Până la urmă, un muncitor de pe şantier, care a ţinut cu disperare să-şi păstreze anonimatul din motive lesne de ghicit, a confirmat faptul că a auzit discuţii prin firmă privind proasta calitate a materialului folosit.

Ce ascund cei ce se ascund?

Nu am înţeles de ce factorii de răspundere au evitat orice întâlnire cu presa, noi doream doar să aflăm şi punctul lor de vedere, în baza principiului deontologiei  profesiei de jurnalist.

Ceea ce ni se pare cu adevărat grav este faptul că această importantă investiţie să fie compromisă din cauza lipsei de calitate a materialelor folosite și responsabilitatea celor care răspund de aceasta.

Să nu uităm că este vorba despre o şosea de centură pe care vor circula autovehicule de mare tonaj iar în condiţiile în care fundamentul de piatră al şoselei conţine mai mult noroi decât piatră, este uşor de ghicit cam cât va rezista acest drum la presiunile camioanelor de mare tonaj.

Am fi vrut să avem o întâlnire constructivă cu conducerea acestui consorţiu, eventual să ni se pună la dispoziţie analizele de laborator, pentru că ar fi păcat ca această sumă enormă să se ducă pe apa sâmbetei.

Tragem un semnal de alarmă Inspecției de Stat în Construcții, Gărzii de Mediu și prefectului Eugeniu Avram, care au parghii legale pentru a verifica și a lua măsurile necesare.Este greu de crezut că astfel de lucrări, unde sunt mobilizate importante resurse financiare, ar putea să fie în cele din urmă de bună calitate./jurnaluldesatumare.ro

comentarii

de satmarean la 24 martie 2013 - 09:11

Stire de ultima ora sa desfiintat asocierea dintre cele trei firme.asa ca termenul finalizari va fi depasit cu ani nu cu luni.

de caraian la 24 martie 2013 - 09:19

si cum mai dadea din gura primaru in campania platita de banii orasului cum ca el face centura…..si cum nu a reusit sa bage pe pretenii lui la lucrari amu baga strambe pe unde poate….asa ca nu ii mai tineti atata partea si vedeti ca romaneste se scrie s-a desfiintat si nu impreuna…..mai bine ati face o cheta sa il ajutati sa isi plateasca datoriile ca de cinci ani buni tot retine statu din salar pentru ele.

de zum la 30 martie 2013 - 10:06

caraian
si de asta Kovacs e de vina, esti 0 .

Lasati un comentariu