Atmosferă toridă la şedinţa de consiliu. Nereguli legate de gestionarea banului public

• publicat la: 18 iunie 2013
Atmosferă toridă la  şedinţa de consiliu. Nereguli   legate de  gestionarea banului public

O şedinţă de consiliu scurtă dar incisivă, cu prezenţă de 100% a avut  loc astăzi  în sala mică de şedinţe a Primăriei Carei. Temperaturile ridicate de afară s-au  regăsit şi în sala de şedinţe mai ales în momentul dezvăluirilor  incendiare legate de redirecţionarea unor importante sume .

Consilierii au avut de aprobat modificarea listei obiectivelor  de investiţii de interes public local finanţate prin credite interne.

Bine documentat in ce priveşte sumele cuprinse in proiectul de hotărâre,consilierul USL Ilie Ciută pune pe masă  documente care atestă   nereguli in cheltuirea  banului public.

„Acum un an,când am modificat hotărârea  de consiliu  prin care am contractat un credit de 7,3 miliarde lei pentru reabilitare şi ramforsare drumuri şi trotuare in Carei,alocând 3,3 miliarde pentru Castel,vă spuneam că din aceşti  bani nu vom mai asfalta nimic.    Mi-aţi spus că sunt alarmist şi nu ştiu ce vorbesc. Vă rog acum să schimbaţi termenul de alarmist cu Realist, ca urmare a datelor ce confirmă aceasta.

Trecând la cifre, de ce trebuie să mai aprobăm cele 3,3  miliarde pentru Castel dacă le-am aprobat acum un an, atunci spunându-ne că este doar un imprumut până ne vin tranşele pe lucrările executate ?  Ne-au venit 18 miliarde pe care nu ştim pe ce i-aţi cheltuit cu toate că trebuia să aveţi Hotărâre de Consiliu.

Deci suma de 3,3 milioane lei alocată iniţial pentru asfaltări drumuri a fost redirecţionată la Castel,pentru achitarea lucrărilor. La noua primărie,ne propuneti să viram suma de 2,2 milioane lei cu toate că suntem cu plăţile la zi,plătind până in prezent 2,6 milioane din totalul de 5,152  milioane lei în conditiile in care clădirea trebuia  predată in noiembrie 2011 iar eşalonarea plăţilor  era până in 2015.  Acest lucru nu il puteţi face decât cu o firmă prietenă sau dacă aveţi un interes ! 

Pentru reamenajare spaţii verzi pe bdul 25 octombrie ne mai cereţi din imprumut , suma de 178.000 lei.  Această lucrare se pare că nu vom resusi să o achităm niciodată. Am cerut toate facturile emise de executant dar suma lor e de  101.000 lei şi nu 178.000 cum solicitaţi. Cum justificaţi diferenţa?

In concluzie,ne lăudăm in toate ziarele că facem drumuri  când  in realitate facem cu totul altceva. Cineva se joacă cu banii publici in Carei„.

Vizibil deranjat de afirmatiile consilierului Ciută, primarul Kovacs a dorit să intervină cu de acum clasicele abordări gen “ se vorbeşte pe lângă subiect şi induceţi in eroare”. 

Din păcate , legat de datele concrete oferite de  consilierul Ciută in ce priveşte situaţia renovării clădirii sediului noii primării, nu a fost  oferită nici măcar o explicaţie pertinentă, importanţa clădirii de 200 de ani, confirmarea intâzierilor lucrărilor   si continaurea acestora cu doar una din cele doua firme angajate fiind aspectele relevate de primar.

Nici in ce priveste situatia amenajărilor peisagistice  de pe bdul 25 octombrie administraţia careieană nu a avut nimic concret de oferit pentru a contracara datele  expuse de consilierul liberal, fapt ce l-a determinat pe acesta să afirme că “soarta e crudă pentru careieni’ referindu-se la perioadele când vor veni şi scadenţele pentru aceste sume.

Deficienţele legate de reabilitarea viitorului sediu al Primăriei Carei au fost semnalate si de către consilierul USL Dan Bontea:

Dacă tot se doreşte reabilitarea clădirii de ce nu ia in seamă şi calitatea lucrărilor executate practic  pe banii noştri ? Faţada de la noua primarie e una din dovezile in acest sens.

Peretele se exfoliază si incă nici nu a fost recepţionată !  Situatia este identică  şi la Castel unde la un an de la recepţie cade tencuiala exterioară.

De ce acceptaţi lucrări făcute de pomană”?

Reabilitarea clădirii destinate ca viitor sediu pentru Primărie a fost aprobată in urma unei hotărâri a CL din 2009 iar contractul pentru executia lucrărilor a fost semnat in februarie 2010.

La acea dată,valoarea reabilitării era de 4 330.024 lei plus TVA ,termenul  de executie fiind de 18 luni.  In contractul de lucrări semnat de părţi,deci şi de primarul Kovacs, termenele de plată a lucrărilor erau stabilite printr-un  grafic de eşalonare.

Tot in contractul 1679/09.02.2010  este stipulat că dacă beneficiarul, Primăria Carei nu plăteşte lucrările conform graficului,penalizările să fie de 0,2%/zi in timp ce penalizările pentru executant in caz de nepredare la termen să fie de doar 0,1%/zi dar  nu mai mult de 10% din valoarea lucrării.

Intrebarea “Cum se pot plăti bani către constructor dacă noi nu  ne-am  mutat nici după 2 ani de la expirarea termenului alocat lucrărilor in conditiile in care suntem cu plăţile la zi”?  se pare că este una retorică atât timp cât cei din conducerea  oraşului nu pot oferi o motivatie pentru situaţia existentă.

Cert este că valoarea lucrărilor de renovare a noului sediu al Primăriei Carei o depăşeşte pe cea alocată pentru renovarea vilei Dante din cadrul Regiei Patrimoniului Protocolului de Stat , în valoare de 1,2 milioane de euro( vezi aici), clădire care dispune de piscină şi terenuri de sport.

Daniela Ciută

comentarii

de Ocean la 18 iunie 2013 - 22:17

Dar poate noi oameni de rind, si nici dumneavoatra media nu stiti ce face D-
cu aceiv bani. Poate construeste si la noila la Carei o vila Pentru el si familia lui bine inteles. O sa traim si o sa o vedem si pe asta. Dar lasind gluma la o parte stau si ma intreb, citii bani vrea D-mn Primar sa mai ia de la sarmani contribuabili, da acei oameni pe care ii ignora dea dreptul. Isi aduna sarmanul om pentru vremurile grele ce vor veni. Dar sa nu uite sarmanul de el: cei al lui e pus de o parte. atita ne simtire la un om nu este adevarat nenorocitul dracului are datorii de ordinul Miliardelor, iar el si-a reparat casa, a modernizato, are cinci masini la intrare, de unde atita amar de bani oameni buni?Va spun eu din salarul de Primar si da este intrebat omul va va raspunde, din munca, da foarte multa munca dar si cinstita bine inteles. Culmear cit a fost patron si nu Primar era muritor de foame si vai de mama lui. Acum mati inteles dragi mei unde sunt bani” s-au mai bine zis pretul de reparatie a une vile Dande”.

de Horia Mărieș la 19 iunie 2013 - 02:56

Bun.

Evident că sunt (foarte multe) „nereguli legate de gestionarea banului public” la Primăria Municipiului Carei.

Chestia asta se vede foarte ușor de la o poștă, ba chiar și de la o depărtare de 750 de km.

Despre subiectele numite investiții dubioase (Castelul Karolyi, Parcul Dendrologic, Szarvas Fogado – noul sediu al primăriei, Teatru „Ștefan Ruha Istvan”, amenajări peisagistice 25 Octombrie, idem 1 Decembrie 1918 și Cartierele MV1+MV2+Republicii, Lovarda Veress Anna, asfaltări drumuri și cărări, etc.) precum și de banii (mai mult decât sigur) sifonați de șmecheri se tot scrie (dar degeaba) pe aici în BdeC și pe la comentariile de la articolele publicate în BdeC, dar totuși, ce au votat în ședința cea toridă de ieri consilierii din majoritatea UDMR-istă?

În numărul din 14 mai a.c. al BdeC eram informați că „Începând de astăzi, în Primăria Carei se află inspectori ai instituţiei Curtea de Conturi Satu Mare care are ca obiectiv gestionarea şi utilizarea corectă şi performantă a fondurilor publice, protejarea intereselor financiare ale statului român şi ale comunităţii Europene”.

După câte știu eu, rapoartele Curții de Conturi sunt puse la dispoziția autorităților și instituțiilor publice și contribuabililor. Rugăm pe această cale (ca umili contribuabili) redacția BdeC să publice (dacă are acces la) raportul Curții de Conturi Satu Mare scris urmare „vizitei” făcute la mijlocul lunii mai a.c. la Primăria Municipiului Carei. Sau a fost (ca de obicei) doar o vizită protocolară, incheiată cu un bufet rece și cu spirtoase servite în sălile de protocol ale Castelului grof Karolyi?

de ILDIKO la 19 iunie 2013 - 10:56

DACA ASTEA SUNT REALITATILE DIN CAREI ,OARE CE FAC INSTITUTIILE STATULUI ROMAN DIN CAREI? ALO,ATI AUZIT DE ANINOASA?

de Silviu la 19 iunie 2013 - 14:36

Asa reabilitari poate face orice firma din Carei si ar da de lucru la careieni nu la satmareni.
Un primar nu trebuie sa aiba grija de localnici mai intai si apoi de straini?
Daca careienii ar avea acele lcuri de munca ar cheltui banul in oras si ar trai si comerciantii mai bine.
Numai cine nu simte nimic pentru Carei poate sa ia asa hotariri si sa lucreze cu alte firme dinafara orasului!

de de janika la 19 iunie 2013 - 18:29

Voi nu dati seama,ca lucrarile trebuia sa faca cu satmareni.Ca asa a mai putut sponzoriza UDMR-eu inainte de alegeri.Si daca faceau cu firme din Carei,se afla foarte repede smecheria lor, sau poate nu se putea spala niste bani din bugetul orasului.Poate si Oceanu are dreptate,dar daca nu are nimic pe numele lui!!! Daca Ciuta stie ce sa intamlat cu bani, de ce nu sesizeaza unde ar trebui???

de apaaaa la 21 iunie 2013 - 14:10

Mie sa-mi spuna cineva cand vom avea apa potabila sau cel putin curata la robinete?

de cOcean la 21 iunie 2013 - 14:28

Cind te faci marinar…
Si mergi cu vaporu….
Haaa haaahaaa…
Paste Murgule iarba verde…

de carasu la 21 iunie 2013 - 16:34

apa curata veti avea cand vor ramane banii la oras pentru inoire de conducte;deocamdata se duc pentru case de vacante la tulipanyi

de GYURY la 22 iunie 2013 - 08:21

d-le ciuta de ce nu se face control de catre curtea de conturi
sa vedem cum a furat gasca lui kovacs

de de janika la 22 iunie 2013 - 14:11

DL Ciuta,hai sa te vedem cum te lupti pt.adevar?si daca te pui contra smecheri orasului(Beko,Kovacs, Kaizer si gasca lor),vei fi apreciat de cetateni orasului,indiferent de etnie.Si la urmatoarea alegeri vom putea alege un primar corect si cinstit.Daca nu vei face,inseamna ca la sedinte bati din gura,si dincolo faci si tu ce zic ei.Eu zic sa fi tare,ca oameni vor corectitudine,si munca (realizari)cinstite nu smecheri si hotie.

de jolti la 22 iunie 2013 - 15:33

janika tu vrei cumva adevarul?
tu ai zis ceva cand popa spune la biserica sa votam magyarii si daca ei nu sunt corect si cinstit?
domnul Ciuta a demonstrat de ce este in stare si stie tot orasul ce a facut si cum lucreaza la firma si in Consiliu.
stim si vedem si ce a facut gasca ce conduce de la tulipanyi.
Daca sunt corecti de ce nu pun la declaratie de avere toate casele care au cumparat in ultimii ani?
daca nu vrei smecherii si hotie de ce nu spui cum se face la ei ca au avere din un singur salar si astepti sa vine altu sa faca ce nu ai tu curajul?
domnu Ciuta isi face datoria de consilier de 13 ani dar tu vrei ca el sa pune centura si sa scoate pistolu pentru ca tu te adscunzi acasa la umbra?
janikafiam daca nu place smecherii orasului la tine sa vedem cum iesi inainte si sa spui asa cum face domnu Ciuta!
atunci o sa cred ca vrei sa scimbi la tine smecheri si hoti cu oameni cinstiti!

de Horia Mărieș la 23 iunie 2013 - 03:51

Și totuși, care mai este treaba cu raportul Curții de Conturi Satu Mare care l-a vizitat recent pe primaș?

de Horia Mărieș la 23 iunie 2013 - 12:42

Mare Concurs de site-uri (de pagini web) ale primăriilor din judetul Satu Mare, prin linkurile oferite în partea de jos a paginii „home” a site-ului Consiliul Județean Satu Mare. La cjsm.ro

Primării participante (in ordine alfabetică): Acâș Agriș Andrid Apa Ardud Bârsău Batarci Beltiug Berveni Bixad Bogdand Botiz Călinești Oaș Cămărzana Cămin Căpleni Carei Căuaș Cehal Certeze Ciumești Craidorolț Crucișor Culciu Doba Dorolț Foieni Gherța Mică Halmeu Hodod Homoroade Lazuri Livada Medieșu Aurit Micula Moftin Negrești Oaș Odoreu Orașu Nou Păulești Petrești Pir Pișcolț Pomi Porumbești Racșa Săcășeni Sanislău Santău Satu Mare Săuc aSocond Supur Tarna Mare Târșolț Tășnad Terebești Tiream Turț Turulung Urziceni Valea Vinului Vama Vetiș Viile Satu Mare.

Site-rile Căpleni și Ciumești nu pot fi accesate, iar link-ul spre site-ul Urziceni, Csanálos, Schinal din jud. Satu Mare te aruncă direct la site-ul Primăriei Municipiului Urziceni, jud. Ialomița.

De departe, cele mai dichisite site-uri sunt cele ale primăriilor Municipiului Satu Mare și Orașului Negresti Oaș, dar foarte multe comune au site-uri frumoase și care pot fi remarcate.

Marele Premiu, Lingura de Lemn, pentru cel mai mizerabil, cel mai incomplet, mereu „Under Construction” site la majoritatea paginilor, cu declaratii de avere ale primașului si ale acoliliților lui încremenite la nivelul anului 2008, s-a acordat fără drept de replică, Primăriei Municipiului Carei.

La mai mare, rămâneți tot așa precum sunteți onorată Primărie Carei, adică în evul mediu, fiindcă vă stă foarte bine așa!

de ciuvi la 24 iunie 2013 - 20:37

Bine documentat in ce priveşte sumele cuprinse in proiectul de hotărâre,consilierul USL Ilie Ciută pune pe masă documente care atestă nereguli in cheltuirea banului public.
partea cea mai tare.

de zoli la 24 iunie 2013 - 21:42

mai tare si decit sumele virate de primarie in conturile falimentarei domino a lu pretenu ferike a lu jenou si mai tare decit lucrarile la castel pe milioane de euro si care deja pica la fel ca si tavanu din sala de bal de sus care a fost refacut de vo 2 ori pana acu

de careian la 27 iunie 2013 - 19:21

dk. curtea de conturi din satu-mare face control e clar sant pe o mana sa apelam la bucuresti sa vina in control si atunci sa vedeti cum fug toti ca sobolani

de tulipan la 28 iunie 2013 - 07:18

pai de ce credeti ca au luat ei cetatenia magyara???
si de ce au luat cei doi polgari case la ungaria???
acum pun la punct sa aiba unde sa mere cand vine mascatii dupa ei.
polgaru mare la debrecen si polgaru mic la mateszalka /acolo sunt banii de la oras si de la proiecte si pentru asta ati votat la ei.

de Horia Mărieș la 29 iunie 2013 - 00:19

Iată și un primar milostiv, un samaritean foarte bun la suflet.

Dacă aveți un mare necaz și îi solicitați un ajutor de urgență, nici vorbă să vă ajute.

Dacă ar fi vorba însă de o înmormântare, s-ar putea să vă ajute. Condiționat.

Invocând o hotărâre a Consiliului Local care are însă un cu totul alt subiect și un alt predicat.

În schimb, dacă este vorba de cheltuit banii pe o “Lovarda” în plin centrul orașului (în traducere asta inseamnă Manej, adică ceva ce se dorește să semene cu Scoala Spaniolă de Călărie din Vienna – se găsesc destui bani, ba chiar europeni. Obrazul subțire cu cai (albi) lipițani se ține.

Halal primar, toată admirația noastră pentru locuitorii orașului care încă îl mai suportă. Dar până când ???

Iar d-na cons. Radu Monica, prototipul funtionarului perfect, care nici măcar o hotărâre a CL nu poate să o citeze corect, are tot respectul nostru. Vremea trece, leafa merge, noi cu drag muncim. Halal !

Adevărul gol-goluț spus până la capăt: adresa din fotografie este semnată “pentru” în locul primarului de secretarul Primăriei Mun. Carei, jurist Sroth Clara. Alt halal. Halal control al legalității!

R O M Â N I A JUDEŢUL SATU MARE
CONSILIUL LOCAL AL
MUNICIPIULUI CAREI

H O T Ă R Â R E A Nr.__54___/2008
privind aprobarea elaborării Planului integrat de dezvoltare durabilă a municipiului Carei

Consiliul local al municipiului Carei judeţul Satu Mare, întrunit în şedinţă ordinară la data de 18 aprilie 2008.

Având în vedere raportul de specialitate al compartimentului programe şi relaţii internaţionale privind necesitatea elaborării unui Plan integrat de dezvoltare durabilă a municipiului Carei, documentaţie necesară în vederea participării în cadrul POR, la accesarea fondurilor nerambursabile prin Axa Prioritară 1: Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere şi alocarea sumei de 70.000 Euro pentru elaborarea acestei lucrări, referatele comisiilor de specialitate precum şi discuţiile purtate în cadrul şedinţei,
În temeiul art.36 alin.4 lit.e şi art.45 din Legea administraţiei publice locale nr.215/2001 republicată,
H O T Ă R E Ş T E:

Art.1. Se aprobă alocarea sumei de 70.000 Euro din cap. de cheltuieli 51.02 Administraţie publică locală pentru elaborarea Planului integrat de dezvoltare durabilă a municipiului Carei..

Art.2. Cu ducere la îndeplinire a prezentei Hotărâri se încredinţează Primarul municipiului Carei.

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ
Bucureştean Adrian

CONTRASEMNEAZĂ
SECRETAR
jr.Sróth Clara

Redactat:S.C.
Dactilografiat:P.A.

de Horia Mărieș la 29 iunie 2013 - 01:38

Stiu ca nu se intelege nimic din postarea de mai sus. L-a ciuntit redactia. Stiti acum cui trebuie sa va adresati ptr. eventuale lamuriri.

Oricum, redactia nu va mai avea ocazia sa-mi ciunteasca mesajele.
Fiindca nu vor mai fi.

Numai bine la toata lumea.

de Petru si Pavel. la 29 iunie 2013 - 11:03

@Horia Maries.Eu anteleg totul din postarea de mai sus.Dar din pacate asta este .Birocratia,coruptia si nesimtirea din Primaria Carei ,este la el acasa.Omenia saleaza vieti ,iar birocratia ,lacomia,incompetenta,lipsa de bun simt,minciuna distruge vietile romanilor fraieriti.Numai bine si sanatate multa la toata lumea.

de Relu la 30 iunie 2013 - 21:50

o interpelare de la kereskeny pentru udemeristii de la primarie care dirijeaza banii careienilor la firmele satmarene pretene dar falimentare????
sau sefu tulipanilor din carei nu intra in kuker la udmr satu mare numai sumele ce intra la campanie???
nici macr nu este scris ca si acoperisul a fost refacut deja de doua ori dar vad ca sumele de plata sunt la zi si lucrare neterminata de doi anii.
pentru colegii udmr nu se face interpelare cand gresesc domnilor parlamentari de udmr?

de useleu_freemail_hu la 1 iulie 2013 - 01:24

Te bucuri că nu vor mai fi, nu-i așa? N-o să mai fii stresat.

Lasati un comentariu