Vaccin retras de Ministerul Sănătăţii: Zeci de elevi din 5 judeţe au avut probleme

• publicat la: 22 January 2015
Vaccin retras de Ministerul Sănătăţii: Zeci de elevi din 5 judeţe au avut probleme

Ministerul Sanatatii a decis să retragă două loturi de vaccin diftero-tetanic folosite in campania de vaccinare obligatorie a elevilor din clasa a VIII-a, după ce au fost inregistrate 53 de cazuri cu reacţii post-vaccinare.

“In urma analizei s-a constatat că au fost înregistrate un număr de 53 posibile reactii adverse post- vaccinare (RAPI) in 5 judete. Din aceste 53 cazuri, un numar de 41 cazuri au fost vaccinate cu 2 loturi de vaccin achizitionate in anii 2013 si 2014. Toate posibilele cazuri de RAPI se afla in investigare”, se arată intr-un comunicat remis, joi, presei de Ministerul Sănătăţii.

In aceste conditii, “pentru a se exclude problemele de calitate ale produsului vaccinal”, Ministerul Sanatatii a decis oprirea celor 2 loturi identificate de la utilizare “până la obtinerea rezultatelor analizei de calitate care va fi efectuata de catre Agentia Nationala a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale”.

Producătorul vaccinului a fost informat de autorităţile sanitare.

“Facem precizarea ca, pana in prezent, au fost inregistrate manifestari usoare si tranzitorii care s-au remis spontan si nu au pus in pericol sanatatea elevilor”, se mai arata in comunicatul citat.

Presa a semnalat, miercuri, ca mai multi elevi au ajuns la spital  cu diverse simptome dupa ce au fost vaccinati diftero-tetanic.

Noua dintre acestia, in varsta de 14 ani, au fost de la o scoala din Curtea de Arges. Copiii au fost dusi la spital, marti seara, acuzand dureri de cap si stari de greata dupa ce au fost vaccinati la scoala, informeaza agentia Mediafax, preluata de Romania Libera.

“Medicul specialist nu a pus in evidenta, pentru niciunul dintre copii, nicio simptomatologie si, prin urmare, medicul epidemiolog de la DSP Arges nu a incadrat aceste evenimente ca fiind reactii adverse post-vaccinare. Este posibil sa fi fost vorba despre o reactie emotionala a copiilor in urma vaccinarii”, a declarat Adrian Stoica, director executiv adjunct la Directia de Sanatate Publica (DSP) Arges.

De asemenea, 18 elevi dintr-o comuna bacauana, care au facut acelasi vaccin, au acuzat stari de voma, ameteli, frisoane si o amorteala a bratului in care s-a facut injectia, informeaza ProTV.

sursa ziare.com

comentarii

de Feli la 22 January 2015 - 15:30

Sigur, trebuie sa fie o “reactie emotionala” care devine contagioasa prin 5 judete si se manifesta “intamplator” fix dupa administrarea vaccinurilor!
Oameni buni, treziti-va la realitate si nu mai otraviti copiii!

Lasati un comentariu