Amenzi de 104.000 lei în luna mai aplicate de Protecţia consumatorului
In perioada 01.05-31.05.2018 pe raza judetului Satu Mare comisarii institutiei noastre au efectuat 6 actiuni tematice nationale de control : verificarea respectarii prevederilor legale la comercializarea suplimentelor alimentare / verificarea respectarii prevederilor legale privind siguranta jucariilor / verificarea respectarii prevederilor legale privind protectia consumatorilor la comercializarea produselor cosmetice / verificarea prevederilor legale privind protectia consumatorilor la preturile afisate la produsele alimentare si concordanta acestora cu preturile de la casele de marcat ( in supermarketuri ,hipermarketuri marile retele de magazine) / verificarea respectarii prevederilor legale de catre operatorii economici care au in administrare locuri de ,joaca , spatii de joaca pentru copii , activitati de recreere etc / verificarea respectarii prevederilor legale la operatorii economici societati financiare nebancare privind modalitatile sau mijloacele de desfasurare a activitatilor de publicítate (pliante, site-uri,reclame,tv, etc ) pentru produsele si serviciile financiare oferite , si 3 actiuni tematice regionale de control : verificarea respectarii prevederilor legale de catre operatorii economici care desfsoara activitati de
alimentatie publica de tip fast-food si shaormerii /verificarea respectarii prevederilor legale de catre operatorii economici ce presteaza activitati sportive in sali de sport / verificarea respectarii prevederilor legale de catre operatorii economici care isi desfasoara activitatea in mediu rural .
Prin actiunile de control au fost incheiate un numar 61 de documente de constatare a contraventiilor fiind aplicate sanctiuni contraventionale cu amenzi in valoare de 104.000 lei la 14 operatori economici .
Dintre abaterile sanctionate mentionam :
-lipsa produselor de referinta pentru pachetele de 1+1 la pret de 50 % din al doilea produs sau 1+1 gratis pentru al doilea produs la comercializarea suplimentelor alimentare.
– lipsa instructiunilor de utilizare si a avertismentelor in limba romana la jucariiile comercialízate
-lipsa perioadei promotiei , pretul vechi nu este barat sau nu este mentionat pretul nou numai procentul de reducere la produsele cosmetice supuse promotiilor
– data durabilitatii minimale depasita cu 2-3 zile la produce alimentare (iaurt, margarina , bere ,chipsuri , untura de porc )
– lipsa contractelor pentru cei care inchiriaza spatiile de joaca pentru diferite evenimente pentru copi sau grupuri organizate de copii si parinti , mobilier invechit si deteriorat in spatiile de joaca ,
– publicítate inselatoare dobanda nominala este prezentata in procent / luna pentru a induce in eroare consumatorul , dobanda in procent / an fiind cu mult mai mare .
In aceiasi perioada la nivelul judetului Satu Mare s-au depus 37 reclamatii din care 3 redirectionate la alte structuri sau comisariate judetene .Au fost cercetate si solutionate la nivelulul judetului 34 de reclamatii din care 25 au fost incheiate in favoarea consumatorilor, 9 neintemeiate .
Din cele 37 de reclamatii :
6 reclamatie a fost la produse si servicii alimentare ( respectiv 16,22% ),
3 reclamatii au fost la produse si servicii bancare ( respectiv 8,11% ) ,
28 reclamatii au fost la produse si servicii nealimentare ( respectiv 75,67 % )
Cele mai frecvente reclamatii au avut ca obiect urmatoarele aspecte :
* Costuri majorate la Contracte de telefonie mobila ,servicii internet si tv fiind inregistrate reclamatii pe servicii de telefonie mobila .
* Neacordare sau anulare garantii la expresoare de cafea, frigidere ,la telefoane mobile , televizoare , motocositoare , ,aparate de calcat
*Lucrari care nu respecta standardele de calitate lucrari confectionare mobilier la comanda , lucrari de hidroizolatii .