Manuale de coşmar pentru elevii de clasa a II-a

• publicat la: 6 august 2014
Manuale de coşmar pentru elevii de clasa a II-a

Fracţii, tabla inmultirii, magnetismul si circuitul electric sunt doar câteva dintre temele care vor fi studiate de copiii de clasa a II-a începând cu această toamnă.

Lectiile se regăsesc in noile manuale, care vor apărea in septembrie atat in format tipărit, cat si digital. Asadar in timpul orelor cei mici isi vor lua informatiile si de pe tablete sau calculatoare prin sute de aplicatii, jocuri interactive ori referate.

Unii specialisti contestă situatia si spun ca materia ar fi prea grea pentru niste copii de 8 ani.

Dincolo de atractivitatea jocurilor din manualele digitale, este vorba despre o programa noua eleborata de Ministerul Educatiei care in loc sa se simplifice, mai rau ii incarca pe copii.

In clasa a II-a elevii vor invata tabla inmultirii si fractii, lectii pe care le studiau in clasa a III- a, tot la 8 ani vor afla despre magnetism si forta, notiuni de fizica pe care le aflau abia in gimnaziu.

Altfel, cartile sunt atractive. Manualul de comunicare in limba romana, pe care elevii il vor primi in septembrie, a fost impartita in doua volume, cate unul pentru fiecare semestru, iar cele 120 de pagini sunt pline cu jocuri interactive si pot fi descarcate si instalate pe calculator, tableta sau telefon.

Noile manuale vor fi disponibile in trei variante: tiparita, digitala si online. Elevii vor primi, la inceputul anului scolar, cartile tiparite, dar si varianta stocata pe CD.

Florin Ilia: ‘‘Parintii le vor putea descarca de pe manuale.edu.ro, asa cum a cerut Ministerul Educatiei, si le pot cumpara daca le vor si in format tiparit”..sursa stiriprotv.ro

Potrivit cotidianul.ro,Federaţia Editorilor din România solicită anularea licitaţiei pentru manualele claselor I şi a II-a. Aceștia spun că evaluarea este ”inadecvată şi eronată”, existând, printre altele, criterii eliminatorii inexistente în caietul de sarcini al licitaţei.

Într-un comunicat remis miercuri Mediafax, FER susţine, de asemenea, că unii ofertanţi au venit cu preţuri mult mai mici decât preţurile şi aşa reduse estimate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) şi, astfel, au fost în măsură să ia cele mai mari punctaje la criteriul preţ. Totodată, FER a semnalat existenţa unor greşeli de calcul care au calificat eronat doi dintre câştigători.
Alte critici au ca obiect tolerarea preţurilor suspecte de dumping, eliminarea abuzivă a aproape tuturor ofertelor, pe motive tehnice minore; nerespectarea calendarului asumat, dar şi netransparenţa cu privire la numele şi calificările evaluatorilor.
Nouă proiecte de manuale şcolare pentru clasele I şi a II-a au fost selectate de Ministerul Educaţiei, după evaluarea ofertelor depuse de 21 participanţi, în urma căreia nu au fost alese proiecte pentru şapte discipline, între care Limbă modernă şi Religie.

Lasati un comentariu