Arsurile stomacale: invinge-le cu ajutorul alimentaţiei

• publicat la: 12 May 2010
Arsurile stomacale: invinge-le cu ajutorul alimentaţiei

Senzaţii de arsură, gust acru sau amar, regurgitări, dureri de stomac… Toate acestea sunt simptome ale refluxului gastro-esofagian, una dintre cele mai frecvente boli. Stresul, mesele copioase, consumul frecvent de alimente grase sau prea condimentate, favorizează creşterea cantităţii de suc gastric şi astfel duc la apariţia acestor simptome.

Milioane de persoane se confruntă frecvent cu senzaţii de arsuri la nivelul stomacului. Acestea apar când acidul din stomac urcă in esofag. Uneori acidul poate provoca răni pe esofag (esofagită). Vestea bună este că disconfortul creat de arsurile stomacale poate fi evitat cu ajutorul alimentaţiei. Primele sfaturi de care trebuie să ţii cont sunt să eviţi excesele alimentare şi mâncatul pe fugă.
Evită alimentele grase.

Mâncărurile bogate in grăsimi rămân pentru o perioadă mai lugă de timp in stomac şi creează mai mult disconfort. De asemenea, poţi reduce cantitatea de grăsimi consumate şi prin metoda aleasă de gătit. Optează pentru fiert, copt, grătar şi evită să prăjeşti alimentele.

Limitează consumul de alimentele acide.

Tomatele, produsele care conţin tomate şi citricile pot provoca declanşarea arsurilor stomacale, mai ales dacă sunt consumate pe stomacul gol. De asemenea, oţetul este un aliment acid şi, deşi nu il poti consuma ca atare, mulţi dintre noi il folosesc in salate. Incearcă să foloseşti cantităţi cât mai mici din aceste alimente.

Atentie la băuturi!

Cafeaua, ceaiurile care conţin cafeină, cola, băuturile carbogazoase, băuturile alcoolice pot provoca arsuri la stomac. Alege băuturile neacidulate şi fără cafeină. De asemenea, consumul de apă in timpul mesei poate dilua acidul din stomac şi astfel riscul de arsuri stomacale poate scădea. Limitează şi consumul de suc de rosii şi citrice.

Ciocolata poate provoca arsuri stomacale, din cauza conţinutului de cafeină. Dacă nu poţi renunţa la ciocolată, incearcă să reduci cantitatea consumată.

Mâncărurile picante. Alimentele şi sosurile picante pot cauza senzaţii de arsuri. De asemenea şi usturoiul sau ceapa.

Guma de mestecat poate ajuta la prevenirea arsurilor. Mestecată după masă, stimulează producerea de salivă, iar saliva neutralizează acidul. Evită-le pe cele cu aromă de mentă.

Ce favorizează apariţia arsurilor la stomac?
Pe lângă alimentaţie mai există şi alţi factori care pot declanşa arsurile gastrice sau refluxul gastro-esofagian:

Stresul.

Mulţi dintre noi, in condiţii de stres, intâmpină dureri de stomac, accese de diaree sau lipsa poftei de mâncare. Stresul poate afecta buna funcţionare a organismului.

Fumatul. Nenumarate studii arată că fumatul afectează digestia.

Sarcina
. Arsurile gastrice sunt mai frecvente la femeile insărcinate, in special in ultimele luni de sarcină, când sistemul digestiv devine mai leneş şi se măreşte presiunea din abdomen.

Alţi factori ce pot provoca arsuri gastrice sunt: obezitatea, predispoziţia genetică şi unele medicamente.

Recomandare: Pentru a preveni arsurile nocturne, evită consumul de alimente cu două-trei ore inainte de culcare. Persoanele supraponderale trebuie să incerce să slăbească, iar fumătorii trebuie să renunţe la fumat.

De asemenea, persoanele care suferă de arsuri gastrice frecvent trebuie să se prezinte la un consult de specialitate

sursa   topsănătate

Lasati un comentariu