Cele 6 secunde care prelungesc viaţa

• publicat la: 29 July 2014
Cele 6 secunde care prelungesc viaţa

Reprize scurte de exerciţii fizice intense, de doar șase secunde, au potențialul de a îmbunătăţi starea de sănătate a persoanelor în vârstă, spun cercetătorii scoţieni de la Universitatea Abertay, potrivit ediţiei electronice a BBC.

Pentru a ajunge la această concluzie, cercetătorii scoţieni au făcut un studiu pilot la care au participat 12 persoane de peste 65 de ani. De două pe săptămână, timp de 6 săptămâni, aceşti au făcut exerciţii fizice intense, de câte şase secunde, cu bicicleta.

Pedalau intens timp de şase secunde, după care se opreau, aşteptau să îşi revină şi continuau în acelaşi mod.

Cercetătorii au observat că persoanelor care au participat la experiment li s-a redus presiunea sângelui cu 9%, muşchii li s-au oxigenat mai bine. Mai mult, au declarat că se descurcă mai uşor în activităţile zilnice. Rezultatele studiului au fost publicate în Journal of the American Geriatrics Society.

Antrenamentele de intensitate mare au atras atenţia pentru că promit unele beneficii care se obţin cu ajutorul exerciţiilor fizice obişnuite, dar într-un timp mult mai scurt. În loc de alergare uşoară timp de jumătate de oră sau de mers pe bicicletă câţiva kilometri, aceste antrenamente presupun să forţezi organismul pentru câteva secunde.

„Mesajul principal ar fi că nu ești niciodată prea bătrân, prea fragil, prea bolnav pentru a te bucura de beneficiile exercițiilor, atâta timp cât sunt alese cu grijă.”, a declarat dr. Adam Gordon pentru BBC.

Multe boli sunt asociate cu sedentarismul, precum cele cardiovasculare şi diabetul, dar dacă oamenii continuă să fie activi pe tot parcursul vieţii se pot reduce riscurile, spun cercetătorii scoţieni. De asemenea, practicarea exerciţiilor fizice le oferă ocazia bătrânilor să fie mai activi pe plan social, să interacţionează mai mult unii cu ceilalţi.

Cercetătorii afirmă că antrenamentele pot fi efectuate acasă, însă ar trebui consultat medicul în prealabil. Oricum aceste reprize scurte de exerciţii sunt considerate a fi mai sigure decât antrenamentele obişnuite, care pot declanşa atacuri de cord, deoarece în timpul lor creşte foarte mult pulsul.

sursa cotidianul.ro

Lasati un comentariu