Statul român cumpără mai scump de la străini şi ignoră produsul românesc

• publicat la: 12 martie 2015
Statul român cumpără mai scump de la străini şi ignoră produsul românesc

Ştiţi probabil cu toţii bancul cu licitaţia la care se prezintă un chinez, un neamţ şi un român, iar românul cere cei mai mulţi bani ca să facă lucrarea, ca să aibă şi de şpagă şi pentru chinezul care o va executa de fapt. Vi l-am spus tot eu aici… Eh, de multe ori, viaţa noastră bate orice glumă.

Mărturisesc că nu mă pricep deloc la trenuri şi nu pot face niciun fel de comentariu legat de calitatea tehnică a acestora. Cu toate acestea, nu mă pot abţine să nu dau cu pălăria de pământ atunci când mi se pare că ţara noastră este pur şi simplu condusă de idioţi.

Metroul bucureştean este pe cale să atribuie unul dintre cele mai mari contracte din istoria sa, un contract de peste 300 de milioane de euro, 400 de milioane de euro, de fapt, dacă intrăm în detalii.

La licitaţie au venit cinci firme, dintre care una chinezească, una românească şi trei europene. Urmarea a fost cam ca în celebrul banc… numai că n-a câştigat românul nimic, el doar plăteşte.

Aşa cum spuneam nu mă pricep absolut deloc la trenuri şi cu metroul n-am mai mers de câţiva ani. Licitaţia fost câştigată de o firmă spaniolă, aceeaşi care a făcut ultimele trenuri pentru Metrorex, alea de au trebuit ai noştri să taie staţiile că n-aveau loc vagoanele.

Deşi au venit cu un preţ mai mic cu 20 la sută decât al spaniolilor, deşi au venit cu un preţ mai mic chiar şi decât al chinezilor, ceea ce e destul de greu, românii au pierdut această licitaţie organizată în ţara lor. Potrivit caietului de sarcini, preţul era cel care conta în proporţie de 60 la sută. Habar n-am cât de proaste ar fi putut fi metrourile româneşti făcute la Arad, dar cred că pentru ţara noastră ar fi fost extraordinar ca o companie care angajează oameni de la noi să câştige un contract atât de mare.

Nu ştiu cum se fac caietele astea de sarcini pentru aceste licitaţii, ştiu doar că ele trebuie să respecte regulile europene, şi să asigure o egalitate de şanse participanţilor. De asemenea, nu vreau să îndemn pe nimeni să facă mănării la licitaţii, dar cu toate astea, vă repet că ţara noastră este condusă de idioţi.

Presupun că Ministrul Economiei nici nu ştie că are o fabrică de vagoane la Arad şi o întreagă industrie feroviară ce se chinuie să renască, după ce tot noi am făcut-o zob şi am dat-o la fier vechi. Pe de altă parte, văd că ministrul Ioan Rus se face că plouă, de parcă cei doi miniştri nici nu s-ar cunoaşte între ei.

Ce-i drept, licitaţia s-a organizat anul trecut, când ambele ministere erau conduse de alţii, dar tot nu mă pot abţine să întreb ce treburi au aceşti miniştri, când ştii că urmează să dai un contract de aproape jumătate de miliard de euro, contract plătit de stat, din banii noştri, şi nu te pregăteşti cu companii private şi de stat astfel încât aceşti bani să rămână în România şi să dea de lucru aici.

Acum aştept să vină un deştept de ăsta de ne conduce şi să ne explice de ce metroul se scumpeşte cu 35 la sută. Deja tarifele pe metrou sunt comparabile cu cele din Occident, iar dacă iei în calcul cât de mică este reţeaua noastră de metrou în comparaţie cu reţelele marilor capitale occidentale,rezultă că metroul de la Bucureşti este mai scump decât cel de la Londra.

Singura explicaţie rezonabilă pentru acest preţ o reprezintă exact investiţiile de care metroul are nevoie. Ok, noi plătim, unii prin taxe, alţii prin bilete la metrou, dar să n-ai tu, ca stat român, nişte oameni care să judece cu capetele lor o perspectivă de dezvoltare a României, şi care să înţeleagă cât de multe slujbe se pot crea de 400 de milioane de euro, eu asta nu o să pot pricepe niciodată.

sursa: biziday.ro

comentarii

de dimitriu radu mihai la 13 martie 2015 - 06:58

ce sa facem daca noi nu stimsa ne impunem inteligenta si tehnica,este adevarat ca nu este asa de dezvoaca ltata ca ceea din occident dar ca sa facem dar ce sa facem daca nu am investit in acest sector ci ne-am multumit cu putin si cu niste euroi ca sa ii instrainam si pe aceia,in loc sa ii investim in stiinta din tara.Poate se vor indura cei din afara tarii sa ne ajute ,ca dupa ce ne-au ajutatca sa distrugem economia noastra este adevarat ca a fost si cu concursul BAIETILOR DESTEPTI sa ne putem dezvolta si noi.Avem oameni destepti nu trebuie sa ii importam ci trebuie sa le dam posibilitatea reala si materiala sa lucreze in folosul tarii si vom vedea ca rezultatele nu vor intarzia sa apara!

de Horia Mărieș la 13 martie 2015 - 07:16

Nu este vorba de faptul că „noi nu știm să ne impunem inteligența și tehnica”.

Este vorba de faptul că abia au apărut, după 25 de ani de noapte neagră, primele semne ale răsăritului de soare numit DNA și care să conducă (timid deocamdată) la eradicarea cancerului corupției de la noi din țară.

Vă supărați tare rău pe mine dacă o să scriu și azi pe aici că acest cancer al corupției este metastazat puternic și in corpul orașului administrat de Primăria Carei condusă de un koldus primaș?

Dacă vă suparați, o să îmi cer mii de scuze, dar eu rămãn tot la părerea mea.

N-ar strica o vizită a celor de la DNA si pe la Primaria Carei. Observ însă nag samă că au început cu vârfurile poliției locale de prin Sătmar și cu poliția de frontieră, cu firma de casă a primașului numită TARR, cu mahărul cărnii din județ, etc..

E bine și așa, deși n-ar strica să se apropie mult mai repede de gașca mafiotă care conduce destinele actuale in orașul Carei/Nagykaroly/Grosskarol.

de Horia Mărieș la 13 martie 2015 - 07:49

Deocamdată primașul a scăpat parțial color din chingile Agenției Naționale de Integritate la ședința din 11 martie 2015 a Înaltei Curți de Casatie și Justiție. Probabil că sentința se va pronunța în luna mai a.c..

Până atunci primașul poate să șutească liniștit și fără grijă.
O să trăim și o să vedem ce o să se mai întâmple pe la Nagykárolyi Önkormányzat (Kovácskormányzat) după luna mai.

I.C.C.J.
Numărul dosarului: 496/35/2013
Numărul vechi al dosarului: – Data formării dosarului la ÎCCJ: 10.06.2014 Data inițială a dosarului: 30.12.2013 Materia juridică din care face parte obiectul dosarului: Contencios administrativ şi fiscal Secție: Secţia de Contencios Administrativ şi Fiscal Obiectul dosarului: anulare act administrativ

Părțile din dosar:
KOVACS EUGEN – Recurent (Reclamant)
Data emiterii ultimei comunicări (faza prealabilă judecăţii): 14.10.2014

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE INTEGRITATE – Intimat (Pârât)
Data emiterii ultimei comunicări (faza prealabilă judecăţii): 19.09.2014

Numărul documentului de soluționare: –
Data documentului de soluționare: 11.03.2015
Tipul documentului de soluționare: Încheiere de şedinţă

Soluție: Încheiere
Detalii soluţie: Dispune comunicarea raportului întocmit către părţi, cu menţiunea că pot formula în scris un punct de vedere asupra raportului, în termen de 10 zile de la comunicare.

Lasati un comentariu