17 operatori economici sancţionaţi în iunie de Protecţia Consumatorului din judeţ

• publicat la: 12 iulie 2018
17 operatori economici sancţionaţi în iunie de Protecţia Consumatorului din judeţ

 In perioada  01.06-30.06.2018   pe raza  judetului Satu Mare   comisarii institutiei de la Protectia Consumatorului   au efectuat  3 actiuni tematice  nationale de control   :   verificarea    respectarii prevederilor legale  la comercializarea  pâinii, a produselor de panificatie  si a produselor de morărit  / verificarea   respectarii  prevederilor legale  privind modul de comercializare ,prezentare , publicítate a apelor minerale naturale    / verificarea respectarii prevederilor legale  privind protectia  consumatorilor  la comercializarea  produselor  alimentare  ecologice, si  3 actiuni tematice regionale  de control :   verificarea respectarii prevederilor  legale  de catre operatorii economici  care desfsoara activitatea in  mediu rural / verificarea respectarii prevederilor legale la comerciantii de flori  / verificarea  respectarii prevederilor legale in unitati de alimentatie  cu destinatia  baruri.

Prin  actiunile de control au fost incheiate  un numar   58 de documente  de constatare a contraventiilor  fiind aplicate sanctiuni contraventionale cu    amenzi in valoare de 82.700 lei  la 17 operatori economici .

Dintre abaterile   sanctionate  :

–etichetare incompleta – lipsa informatilor  nutritionale-  alergeni  la produsele  de panificatie

-nerespectarea temperaturii de păstrare   la produsele alimentare  :  ape minerale naturale  si  produse de panificatie .

-lipsa  informare in limba română  privind modul de întretinere si compozitia fibroasă la   produsele textile si incaltaminte  .

– data durabilităţii minimale   depasita cu 2-3 zile  la  produse ecologice  expuse la comercializare :  batoane de cereale, sucuri bio ,  alune de padure  , piscoturi de ciocolata  .

-lipsa afisării preturilor la aranjamente florale   si  a plantelor de ghiveci.

In aceiasi perioada la nivelul  judetului Satu Mare s-au depus 50  reclamatii   din care  9 redirectionate la alte structuri sau comisariate  .judetene  .

Au  fost  cercetate si solutionate  la nivelulul judetului  32   de reclamatii din care  24   au fost  incheiate in favoarea consumatorilor,  8 neintemeiate .

Din cele 50 de reclamatii  :

         3 reclamatii a fost la produse si servicii alimentare   ( respectiv 6% ),

3  reclamatii   au fost la produse si servicii bancare  ( respectiv 6% )  ,

44  reclamatii au fost la produse si servicii nealimentare  ( respectiv 88 % )

Cele mai frecvente reclamatii  au avut ca obiect   urmatoarele aspecte  :

    *  Costuri majorate la  Contracte de telefonie mobila ,servicii internet   si tv  fiind inregistrate     reclamatii pe  servicii de telefonie mobila .

Neacordare  sau anulare garantii la  hidrofoare , masini de spalat haine / vase , aparate aer conditionat ,   cuptoare cu microunde , microcentrale ,  motocositoare .

*Lucrari  care nu respecta standardele de calitate  lucrari tamplarie PVC  , lucrari  mobilier  la comanda .

*Executare silita pentru consumatorii cu credite  la banci care inregistreaza  3 rate  restante .

 

Lasati un comentariu