Avionul prăbuşit a fost setat manual să coboare la 30m

• publicat la: 27 March 2015
Avionul prăbuşit a fost setat manual să coboare la 30m

Datele din transponderul avionului Germanwings care s-a prăbuşit marţi în Franţa arată că cineva a modificat manual altitudinea pilotului automat la mai puţin de 30 de metri, conform FlightRadar24, relatează DPA în pagina electronică, citată de Mediafax în pagina electronică.

“Între 09.30.52 şi 09.30.55 putem vedea că datele pilotului automat au fost schimbate de la 11.500 de metri la 30 de metri. După nouă secunde, avionul a început să coboare, pilotul automat fiind probabil setat pe modul de coborâre”, afirmă joi FlightRadar24, care urmăreşte traficul aerian.

Pilotul avionului avionului prăbușit săptămâna aceasta în Franța a forțat intrarea în cabină folosind un topor, în condițiile în care copilotul, aflat singur în cabina de zbor, a refuzat să deschidă ușa, relatează vineri cotidianul german Bild, care citează surse din domeniul securității, transmite AFP, preluată de Agerpres.

O purtătoare de cuvânt a Germanwings, compania căreia îi aparținea avionul, a declarat că la bordul aparatului s-ar fi aflat un topor. ”O asemenea unealtă face parte din echipamentul de securitate al unui Airbus A320”, a spus ea.

Copilotul Andreas Lubitz, care se afla singur în cockpit, a prăbușit avionul intenționat, este concluzia de până acum a anchetatorilor.

Concluzia a venit în urma ascultării înregistrărilor de pe cutia neagră ce stochează discuțiile din cabina de pilotaj. Potrivit procurorului francez Brice Robin, în primele 20 de minute ale înregistrării se aude “un schimb de replici amicale și chiar amuzante” între pilot și copilot. Apoi, comandantul pregătește briefingul de dinaintea aterizării la Dusseldorf, în timp ce copilotul răspunde “laconic”. Ulterior, comandantul îi cere copilotului să preia comanda aparatului și se aude zgomotul unui scaun care este dat înapoi. După ieșirea din cockpit a comandantului de zbor, “copilotul a rămas singur la comenzi” și, în mod “deliberat”, “a manipulat butoanele care acționează coborârea aparatului”, a declarat procurorul Brice Robin în cadrul unei conferințe de presă. “Copilotul a refuzat să deschidă ușa pentru a-i permite comandantului să revină în cockpit”, chiar dacă acesta bătea în ușă “violent”, a spus el.

În urma prăbușirii avionului au murit 150 de oameni.

sursa cotidianul.ro

Lasati un comentariu