„Ieftinirea Vieţii” analizată de Alianţa Familiilor din România

• publicat la: 23 martie 2012
„Ieftinirea Vieţii” analizată de Alianţa Familiilor din România

Este indiscutabil că viaţa fiintei umane se ieftineste. Ironic, o ieftineste societatea modernă fundamentată pe “drepturile omului” si multele convenţii internationale care proclamă “dreptul la viaţă” al fiintei umane. Dovezile ieftinirii sunt multe, iar secolul in care nu de mult am intrat nu e de bun augur pentru valoarea ei.

Intr-un fel, parcă ne intoarcem in timp la vremurile necivilizate când oamenii isi pierduseră respectul faţă de viaţă, când viata a fost devalorizată iar atrocităţile comise impotriva ei au fost multe. Intr-un cuvânt, istoria, se pare, se repetă.

Cine a auzit de Kaieteur Falls, cea mai inaltă cascadă din lume, aflată in Guyana, lângă Venezuela? E locul in care amerindienii obişnuiau să-şi omoare bătrânii care nu se mai puteau intretine singuri.

Ajunsi la 50 de ani, bărbaţii care nu mai puteau vâna sau pescui, erau puşi intr-o canoe, dusi la Kaieteur Falls, si impinsi in torentul cascadei spre moarte. Li se spunea că dincolo de cascadă  se afla “plaiurile fericite de vânătoare” under vor vâna vesnic. Europenii au eliminat practica asta barbară, invăţând localnicii că viata umană are valoare.

Din nefericire, lumea contemporană parcă se indreaptă din nou in aceasi directie. La inceputul vietii ii lipsim pe copiii nenăscuti de dreptul la viaţă iar spre sfârsitul ei incepem să facem la fel, prin eutanasie sau sinucidere asistată, cu cei in vârsăa care nu se mai pot intretine singuri, fie din motive fizice, de sănătate sau psihice.

Inca din veacul al XVIII-lea economistii ne spuneau că exista o asa numita lege a valorilor, legea cererii si ofertei. Ne spun ca valoarea, sau pretul, unui produs tinde sa scada sau sa creasca in proportie cu cantitatea lui. In alte cuvinte cu cit cantitatea unui produs e mai mare, cu atit pretul lui tinde sa scada. Adica se ieftineste. Asa, se pare, e si cu fiinta umana.

Ni se spune ca suntem prea multe fiinte pe planeta, ca resursele planetei pentru mentinerea in viata a acestui numar crescind de oameni descresc, si ca, in consecinta, ceva trebuie facut. Mijloacele propuse, insa, contravin cel mai fundamental drept al fiintei umane – dreptul la viata si demnitatea ei. Metodele de reducere a populatiei, se zice, trebuie legalizate si declarate si ele, la rindul lor, drepturi ale omului, avortul in primul rind, apoi infanticidul, impunerea de taxe speciale pe parintii care au mai mult de doi copii, genocidul impotriva fetitelor nenascute, eutanasierea si libertatea de sinucidere dupa voie. Pe linga ele, si incurajarea si proliferarea modurilor de viata alternative care suprima procrearea, inclusiv eliminarea casatoriei si familiei.

Este săptămâna marşurilor pro-viata din România. Deja există o traditie si in România a marsurilor pro-viata asa cum există si in alte tari, printre ele Spania, Franta, Polonia. Cu riscul de a plictisi pe unii, repetăm cu insistenta rugamintea care o facem de doua luni incoace – vă rugăm participati la aceste marsuri cu miile. Miza e mare. Nu e vorba doar de recunoasterea si apoi protejarea dreptului la viata a copiilor nenascuti, ci si a noastra, a fiecarui cititor al acestor rinduri. Viata si valoare ei se ieftinesc atât la inceputul cât si la capătul ei. Cind imbatrinim si nu ne vom mai putea ingriji singuri, ni se va spune si noua acelasi lucru – sunteti o povara, aveti datoria sa muriti. Iar daca nu vreti, va vom omori noi asa cum omorim copiii nenascuti. Vi se pare de neichipuit aceasta idee? Nu tocmai!

Mintea omului poate rationaliza cele mai diabolice atrocitati posibile, asa cum le-a justificat in trecut mii de ani. Fara indoiala o va rationaliza si pe asta. Atunci ce vom face? Daca dorim ca viata sa nu se mai ieftineasca, haideti sa ne facem auzita vocea – militind pentru viata in marsurile care sunt programate pe 24 si 25 martie.

Redam astazi un interviu publicat in toamna anului trecut de National Review Online care puncteaza procesul de ieftinire al vietii din perspectiva avortului. Un proeminent filozof american, Christopher Kaszor, a publicat, anul trecut, o carte de 230 de pagini care discuta argumentele pro si contra avortului. E scrisa din perspectiva pro-viata si argumenteaza de ce, din punct de vedere moral si juridic avortul este un rau inadmisibil. Subiectul avortului incepe sa devina unul “fierbinte” si in Romania, mai ales in urma socului recensamintului 2011. Este imperios, deci, ca fiecare lider al miscarii profamilie, provalori, pro-viata din Romania sa se echipeze cu aceste argumente. O recomandam, tot pe acelasi motiv, si preotilor, pastorilor, si liderilor spirituali ai Romaniei. Cartea nu e un tratat de teologie a vietii, si nici nu contine argumente religioase ori referinte la Biblie. Argumentele sunt eminamente seculare si adresate unei audiente seculare.

sursa rgnpress.ro

Lasati un comentariu