Acces online al salariaţilor sau foştilor salariaţi la datele din registrul general de evidenţă

• publicat la: 6 octombrie 2022
Acces online al salariaţilor sau foştilor salariaţi la datele din registrul general de evidenţă

În Monitorul Oficial nr.937 din 26 septembrie 2022 a fost publicată Hotărârea Guvernului nr.1164 din 21 septembrie 2022  privind aprobarea procedurii de acces online al salariaţilor sau foştilor salariaţi la datele din registrul general de evidenţă a salariaţilor, a modalităţii de generare şi descărcare a extrasului, precum şi a condiţiilor în care prin extras se poate dovedi vechimea  în muncă şi/sau specialitate.

Hotărârea Guvernului intră în vigoare la data de 31 decembrie 2024, cu excepţia prevederilor art.6 din anexa la prezenta hotărâre care intră în vigoare la data publicării acesteia în Monitorul Oficial, respectiv 26 septembrie 2022.

Conform art.6 din anexa la H.G. nr.1164/2022, până la implementarea noului sistem informatic care va permite salariaţilor/foştilor salariaţi accesul online la datele din registru, inspectoratele teritoriale de muncă eliberează, la solicitarea scrisă a salariaţilor sau foştilor salariaţi, un extras  din registru în termen de cel mult 15 zile de la data înregistrării solicitării şi după plata tarifului de 20 lei/document reglementat de Ordinul Ministrului Muncii nr.826/2014.

Vă informăm că rămân valabile prevederile H.G. nr.905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor, conform cărora angajatorii sunt obligaţi să furnizeze salariaţilor sau foştilor salariaţi date din REVISAL privind propriul contract de muncă în cel mult 15 zile de la primirea unei solicitări scrise în acest sens, precum şi la încetarea activităţii.

În cazul în care angajatorul nu eliberează extrasul din Revisal, salariaţii sau foştii salariaţi ai acestuia se pot adresa inspectoratului teritorial de muncă în vederea eliberării de certificate cu informaţii extrase din baza de date organizată la nivelul Inspecţiei  Muncii.

Lasati un comentariu