Pericolul de infarct miocardic, crescut de analgezice

• publicat la: 11 April 2014
Pericolul de infarct miocardic, crescut de analgezice

Daca de fiecare data cand ai dureri recurgi la analgezice, atunci e bine sa stii ca acestea pot provoca batai neregulate ale inimii si chiar infarct miocardic, conform cercetatorilor in domeniu.

Potrivit unui studiu publicat in revista “BMJ Open”, cercetatorii olandezi au efectuat un studiu pe 8.423 de persoane cu varsta medie de 69 de ani, scrie Fox News. Subiectii studiului nu aveau probleme ale inimii la inceputul studiului, ritmul lor cardiac fiind unul normal.

Cercetarea a fost facuta de-a lungul a 13 ani, iar 857 de persoane din cele studiate au facut fibrilatie atriala. Expertii au observat ca atunci cand au fost folosite medicamente antiinflamatoare nesteroidiene, riscul de fibrilatie atriala a crescut cu 80%.

Nu se cunoaste modul in care are loc un asemenea proces, insa cercetatorii sunt de parere ca folosirea analgezicelor creste tensiunea arteriala. In plus, retentia fluidelor in corp este marita si ea, ceea ce poate afecta functionarea inimii. La fel ca Ibuprofenul si Aspirina, antiinflamatoarele nesteroidiene au fost asociate cu riscul unor boli   coronariene si chiar cu atacul de cord, spun specialistii.

“Recomand cu tarie ca persoanele batrane sa fie foarte atente atunci cand folosesc aceste medicamente”, spune doctorul Bruno H. Stricker, de la universitatea Erasmus, din Rotterdam, Olanda.

sursa ziare.com

Lasati un comentariu