Acţiuni necesare actualizării listelor electorale permanente în judeţul Satu Mare

• publicat la: 10 august 2012
Acţiuni necesare actualizării listelor electorale permanente în judeţul Satu Mare

electorale permanente în judeţul Satu Mare

În data de 9 august, prefectul Eugeniu Avram şi preşedintele Consiliului Judeţean, Adrian Ştef, s-au întâlnit cu şefii instituţiilor implicate pentru stabilirea acţiunilor ce vor fi realizate la nivelul judeţului Satu Mare în vederea aplicării memorandumului aprobat de Guvern pentru „actualizarea listelor electorale permanente la data de 29 iulie şi transmiterea către Curtea Constituţională a numărului persoanelor înscrise în listele electorale permanente, pentru a se putea stabili dacă referendumul naţional pentru demiterea Preşedintelui României, din data de 29 iulie, este valabil în conformitate cu dispoziţiile art. 5, aliniatul 2, din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului”.

Prin acest memorandum au fost stabilite atribuţiile concrete ce revin fiecărei structuri pe relaţia serviciul de stare civilă- serviciul public comunitar local pentru evidenţa persoanelor- autoritatea administraţiei publice locale şi se vor face verificări cu privire la corectitudinea întocmirii listelor electorale permanente, în vederea identificării cazurilor de neoperate a înregistrărilor potrivit modificărilor obligatorii impuse de aplicarea prevederilor legii pentru nouă categorii de cetăţeni, după cum urmează:

l persoanele decedate;

l persoanele care şi-au pierdut dreptul de a vota;

l persoanele care au obţinut statutul de cetăţean român cu domiciliul în străinătate;

l persoanele care au pierdut cetăţenia română;

l persoanele al căror act de identitate a expirat şi nu a fost reînnoit;

l persoanele care şi-au schimbat domiciliul fără a fi radiate din lista localităţii rezidenţei anterioare;

l persoanele care se identifică la un domiciliu într-un număr ce nu se corelează cu suprafaţa locuibilă şi numărul de camere ale imobilului;

l persoanele care şi-au schimbat numele prin căsătorie, divorţ pe cale administrativă;

l persoanele cu reşedinţa/ domiciliul în străinătate.

Tabele cu nominale pentru fiecare din cele nouă cazuri la nivelul fiecărei localităţi ( municipiu, oraş, comună ) vor fi semnate de către primar, secretarul unităţii administrativ- teritoriale şi şeful serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor, iar după centralizarea lor la nivel judeţean se întocmeşte un tabel centralizator care va fi semnat de prefect, preşedintele Consiliului Judeţean şi şeful Serviciului public comunitar judeţean de evidenţă a persoanelor şi se va trimite Ministerului Administraţiei şi Internelor.

comunicatIP

comentarii

de leko la 15 august 2012 - 20:09

munciti degeaba, cacarau va pleca oricum

de Horia Mărieș la 19 august 2012 - 19:41

Sunt extrem de curios ce date au scos acum la iveală și ce au raportat la MAI (sau la Guvern) primașjenokebacsi plus veiceprimașlajcsikafocista plus citymanageruldenewyorkbekotamaska avand in vedere faptul că într-un alt articol (recent), de aici din B. de C., se afirma:

„Potrivit celor declarate de Clara Sroth, secretarul Primăriei, în municipiul Carei pe listele electorale figurează un număr de 21341 de persoane cu drept de vot, în condiţiile in care la recensământul de la sfârşitul anului trecut, numărul total al locuitorilor era de 20181. Dintre aceştia, doar 18608 deţin cărţi de identitate.”

Oricum, totul se decide – sper, la 21 august la C.C. a RO.

Lasati un comentariu